Ga naar inhoud

Darm vol met haar


WOKKY

Aanbevolen berichten

Hoi, daar zijn we weer bij een nieuw hoofdstuk van de Chibi en Shep saga ☹️

 

Deze keer is het Shep. Ze is weer vol in de rui, en kreeg daarvoor al sinds een week lactulose, emeprid en al wat langer rodicare akut.

Gisteren hebben we haar van kop tot teen geborsteld (laat ze niet goed toe)

Voor  de zekerheid heb ik ook een dosis cisaral gegeven.

 

En je raadt het, op half 12 vanochtend nog niets aan de hand, en om 12uur een hoopje elende.

 

Dierenarts gebeld, eerst behandeld met medicatie. Dezelfde die we al deden en metacam ( vervallen).

 

We zijn nu net terug, blijkt dat haar hele maag en darmen vol zitten, en ze heeft ook wat gasbubbels.

 

Ze heeft nog metacam bijgekregen, en emeprid als spuit. Ik geef nu ook infacol, maar de DA zegt dat het nu een kwestie van afwachten en hopen is 😢

 

Ik hoop zo dat er weer wat keuteltjes uitrollen 😢

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beterschap voor Shep, het is inderdaad altijd maar afwachten. Al vind ik afwachten een verkeerd woord, want in principe moet je iedere paar uur je konijn volproppen met medicatie. Een emepridspuit schijnt overigens wel beter en sneller te werken dan het oraal geven. Dus hopelijk geeft dat een eerste zetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt toch wat beter te gaan, ze wandelt wat rond, heeft net wat wortelloof gegeten, en ze ligt duidelijk minder vaak op haar buikje.

 

We zijn nu met 2 thuis, en hebben haar even onder toezicht buiten in het ondergaande zonnetje gezet. Ze geniet er duidelijk wat van.

 

https://photos.app.goo.gl/G6du8Av2VUzEQnSJ9

 

Maar keuteltjes, die zijn er nog niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben keutels 😁

Het zonnetje en het gras hebben haar goed gedaan.

 

Ik wil haar achter een uurtje, met etenstijd (en na de volgende medicijnen) terug bij haar zus zetten.

 

Kan dit, of is het beter om nog te wachten. Vorige keer hebben we opnieuw moeten koppelen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks de hoopvolle keutels op zondag zit onze kleine pluizebol toch nog steeds binnen. De nacht van zondag op maandag was zwaar voor haar, en oon nu nog gaat het eten niet altijd vanzelf. Als ik haar wortelloof of gras in haar huisje leg is het even later op, maar zelf opstaan om te gaan eten doet ze maar heel af en toe.

 

Er blijven gelukkig wel om de paar uur kettingkeutels uitrollen. Maar ze heeft duidelijk de medicatie en pijnstiller nog hard nodig 🙁

 

Andere keren was het op een paar dagen volledig opgelost. Maar nu lijkt het alsof het echt gaat blijven aanslepen 🙁 En ondertussen is haar zusje haar steeds aan het zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke keutel is beter dan geen keutels, ook kettingkeutels. Voordeel is dat er met kettingkeutels in ieder geval ook gewoon haar uit haar lijfje komt. Ik hoop dat ze er snel bovenop komt en weer zonder medicijnen kan!

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .