Ga naar inhoud

Sterilisatie


Kaylee Driessen

Aanbevolen berichten

Hai,

 

Ik heb vorige week al mijn konijnen bij elkaar gezet. Vond het heel spannend, maar het gaat super goed❤️ 
Ik heb toen ook een konijn van mijn vriendin overgenomen. Ze is 3 jaar en niet gesteriliseerd. Ik heb meteen een afspraak gemaakt, en 11 April wordt ze gesteriliseerd. 
Nou vroeg ik me alleen af of het nog gaat helpen kwa dat haar hormonen dan weg zijn. Ze zit namelijk constant achter 2 van de andere konijnen aan, en ook iedere keer bovenop. Gaat dit weg zodra ze geholpen is? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nu een groepje? Zo ja, hoeveel konijnen? Hoeveel rammen en voedsters? Hoe heb je gekoppeld?

 

Rijden en jagen kan rangordebepaling zijn, zeker als ze nog maar een week samen zitten, dan zijn ze nog niet gekoppeld en is het nog in volle gang allemaal. Het kan ook zijn dat je groep gewoon niet goed bij elkaar past, dan zal het jagen en rijden niet minder worden, juist erger, en escaleren op termijn. Het kan hormonaal zijn, castratie kan het dan wel wat minderen.  Maar als je nog maar een week aan het koppelen bent, is dat lastig te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

 

Dankjewel voor je reactie!
 

Ik heb dus besloten om dat vrouwtje weer terug te doen naar mijn vriendin. Ik merkte gewoon dat het niet goed ging. 1 van mijn Duitse reuzen had een best wel erge wond gekregen bij zijn oog.

Het is nu een groep van 7 konijnen. 3 mannetjes en 4 vrouwtjes. We hebben alle konijnen tegelijkertijd in hun nieuwe verblijf geplaatst van 35 vierkante meter. Voor hun was het dus allemaal nieuw. 
Na dat ik dat vrouwtje weg had gedaan ging het naar mijn idee een stuk beter. Zag niet meer zo veel plukken haar liggen en alle konijnen leken een stuk rustiger te zijn. 
Maar nu zag ik vanochtend dat 1 van de vrouwtjes en die Duitse reus ram achter elkaar aan het rennen waren. Nu net het vrouwtje even bekeken en ze heeft een aantal wondjes. 
Er zijn ook genoeg keren dat ze naast elkaar zitten, en samen aan het eten zijn. Ik weet gewoon echt niet wat ik nu moet doen. 

Ik weet dat het normaal is dat ze rangorde bepalen, maar dat er ook wondjes ontstaan lijkt me niet normaal. 
 

Ze zijn allemaal geholpen, behalve de 2 voedster Duitse reuzen. Die zijn bijna 4 maanden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Kaylee Driessen zei:

Hai,

 

Dankjewel voor je reactie!
 

Ik heb dus besloten om dat vrouwtje weer terug te doen naar mijn vriendin. Ik merkte gewoon dat het niet goed ging. 1 van mijn Duitse reuzen had een best wel erge wond gekregen bij zijn oog.

Het is nu een groep van 7 konijnen. 3 mannetjes en 4 vrouwtjes. We hebben alle konijnen tegelijkertijd in hun nieuwe verblijf geplaatst van 35 vierkante meter. Voor hun was het dus allemaal nieuw. 
Na dat ik dat vrouwtje weg had gedaan ging het naar mijn idee een stuk beter. Zag niet meer zo veel plukken haar liggen en alle konijnen leken een stuk rustiger te zijn. 
Maar nu zag ik vanochtend dat 1 van de vrouwtjes en die Duitse reus ram achter elkaar aan het rennen waren. Nu net het vrouwtje even bekeken en ze heeft een aantal wondjes. 
Er zijn ook genoeg keren dat ze naast elkaar zitten, en samen aan het eten zijn. Ik weet gewoon echt niet wat ik nu moet doen. 

Ik weet dat het normaal is dat ze rangorde bepalen, maar dat er ook wondjes ontstaan lijkt me niet normaal. 
 

Ze zijn allemaal geholpen, behalve de 2 voedster Duitse reuzen. Die zijn bijna 4 maanden. 
 

Had voor morgen al een afspraak gemaakt bij de dierenarts om zijn oog te laten nakijken. Neem dan gelijk dat vrouwtje ook mee om even na te laten kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .