Ga naar inhoud

Konijn onzindelijk na 1 keer loslaten


Marieke 1981

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem, ik heb 2 super lieve konijntjes, ze waren allebei zindelijk, ik heb ze binnen in een hok met een ren eraan van ongeveer 8 m2 waar ze overdag altijd in mogen, ik heb het hok dan gewoon open staan en ze kunnen zelf in en uit. Dit gaat eigenlijk prima en ik zie 2 gelukkige konijntjes! Omdat ze in de toekomst van mij best los mogen lopen in de gehele woonkamer en ze al lange tijd zindelijk zijn dacht ik, ik ga een stapje verder. Gisteren mochten ze van mij uit de ren door de hele woonkamer lopen,  dit was natuurlijk dolle pret! Ze hebben een uurtje losgelopen en daarna heb ik ze met een snoepje weer teruggelokt naar de ren.

vrijwel meteen begonnen ze met keutelen in de ren, en niet een paar keuteltjes nee echt heeeeeeel veel! Daarna gingen ze er ook nog bij plassen! ik was het op een gegeven moment zo zat dat ik ze in hun hok heb vastgedaan. Nog een paar keer geprobeerd weer in de ren te laten maar weer keutelen en plassen. Ik had goede hoop dat het vandaag wel weer beter zou zijn maar helaas, ze plassen en poepen nog steeds overal! 
Ik ben een beetje ten einde raad, ze waren zo ontzettend goed zindelijk en 1 keer los en alles wat ik ze geleerd heb is weg!

herkent iemand dit gedrag? Wat moet ik doen en komt het weer goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel normaal territoriaal gedrag. Een directe oplossing  heb ik niet voor je. Wel het advies ze niet meer van ruimte te laten wisselen.  Dus geef ze gewoon het hok plus de ren. Alle behoeftes die ze nu buiten hun normale toiletbak doen zou ik opruimen en daar in gooien. Hoe irritant het ook is. Mochten ze nou echt duidelijk een andere plek verkiezen om daar hun behoeftes te doen dan kun je daar eventueel ook een extra toiletbak neerzetten.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

@Marieke 1981 ik heb dit nu dus ook. Ze zijn beide al 9weken gecastreerd. Ze waren kort daarna zindelijk. Ze lopen de hele dag (niet snachts) vrij rond in de woonkamer maar nu dat ze ook iedere dag toegang tot de tuin hebben zijn ze niet meer zindelijk. Ze keutelen en plassen overal in hun ren. 

 

Ik weet niet hoe ik hun dit moet afleren. Ik heb een tapijt in hun ren liggen. Zou ik die eruit moeten halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .