Ga naar inhoud

Is dit een gezonde knaag snack?


MissMarloes

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, 

 

Om mijn konijn wat meer uitdaging te geven ben ik op zoek naar voer in meer geperste vorm, waar ze langer mee bezig is. Dit is uiteraard als aanvulling op haar normale dieet bedoelt. Ik weet dat de knaagsticks geen gezonde aanvulling zijn i.v.m. de vele suikers. 

 

Maar hoe zit het met zo'n knaagblok? Is dit hetzelfde als een stick maar dan in blok vorm, of valt dit toch onder de 'gezondere snacks'? 

 

Ze krijgt ook groentes en zonnenbloempitten als aanvulling op haar hooi, maar ik zoek eigenlijk iets waar ze wat langer mee bezig kan zijn. Het is ook de bedoeling om dit af en toe te geven, dus zeker niet dagelijks. 

 

Mocht iemand een andere gezonde snack weten waar ze een tijdje zoet mee zijn hoor ik dat ook graag. 

Ps, een hooi rol met kruiden e.d. heb ik al eens geprobeerd. Zag er super smakelijk uit maar hier keek ze niet naar om.  

knabbel.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft wel een snack natuurlijk 😉 

 

Dat mag maar een klein deel van de voeding uitmaken, en je moet altijd opletten dat ze voldoende hooi blijven eten. Maar de snack van de foto mag je gewoon geven, daar zit niets geks in. Ik verkoop ze ook hier in de webwinkel op bunnybunch 😄 

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/jr-farm-graanvrije-knabbelbak.html

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou goed om te horen in elk geval. Dan ga ik eens proberen of ze deze lekker vindt. 

 

Verse wilgentakken wilde ik inderdaad ook gaan proberen maar ik moet eerst eens even uitzoeken of iemand in de buurt een wilg heeft staan. Die gedroogde stokjes uit de winkel hoeft mevrouw niet haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Evee zei:

Ik vind de opmerking "met veel hooi" wel opvallend. Want er zit geen hooi in de potjes 🤣

Misschien is dat voor de mensen die weten dat hooi nodig is, maar niet weten dat dat komt door de lange vezels. Dus ipv vezels schrijf je dan maar hooi? Ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .