Ga naar inhoud

Foep op koppelvakantie

Annasbeestenbende

Aanbevolen berichten

Ja, het is zover! Foep is op koppelvakantie!

ik heb haar in haar reismandje gezet. Ze vond het echt niet leuk! Ze was heel boos en bang. Maar het was voor een goed doel!  Ik had wat voer met een maatschepje en haar paspoort meegenomen. 

Foep is nu bij de opvang en zodra ze op haar gemak is gaan ze beginnen met koppelen! Ik heb aangegeven welke konijntjes ik leuk vind. Nu wachten of Foep het met me eens is 😄

nu moet ik de ren gaan schoonmaken, even kijken hoe we dat gaan aanpakken. Zal ik het nachthok van Foep tijdelijk omruilen met dat van Soltar en Hazel? Of is goed schoonmaken genoeg? Of zal ik het hok gewoon dichthouden totdat ze gewend zijn? We gaan de tegels schrobben en (bijna, de wilgenbrug niet 😉) alle accessoires gaan in de vaatwasmachine. 

Ben benieuwd met wie ze uiteindelijk thuiskomt, ze zal het vast fijn vinden dat ze straks een echt konijn kan likken en rijden in plaats van op mij😅 ik vind het ook wel heel lief als ze mij likt 🥰

Groetjes van Anna en Foep!

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat spannend! De wilgenbrug zou ik (voorlopig) even uit het verblijf houden. Daar zit erg veel geur aan. Wat voor hok heb je? Een kunststof hok is makkelijk schoon én geurneutraal te maken, maar dat is met een houten hok wat lastiger denk ik. Heb ik zelf geen ervaring mee. Hok wisselen voor het hok van Soltar en Hazel weet ik eigenlijk ook niet... Misschien geeft de geur van weer twee andere konijnen ook juist onrust. Waarschijnlijk kan één van de andere bunnybunchers met meer koppelervaring daar wel wat tips over geven. @Evee @Jamesthebunnybutler @Eefje bijvoorbeeld. 

Superfijn dat Foep een maatje krijgt!

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Ot&Sien zei:

Wat spannend! De wilgenbrug zou ik (voorlopig) even uit het verblijf houden. Daar zit erg veel geur aan. Wat voor hok heb je? Een kunststof hok is makkelijk schoon én geurneutraal te maken, maar dat is met een houten hok wat lastiger denk ik. Heb ik zelf geen ervaring mee. Hok wisselen voor het hok van Soltar en Hazel weet ik eigenlijk ook niet... Misschien geeft de geur van weer twee andere konijnen ook juist onrust. Waarschijnlijk kan één van de andere bunnybunchers met meer koppelervaring daar wel wat tips over geven. @Evee @Jamesthebunnybutler @Eefje bijvoorbeeld. 

Superfijn dat Foep een maatje krijgt!

Het is een hok van hout, Soltar en Hazel hebben een plastic hondenhok. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk dat Foep op koppelvakantie is!  Ik ben benieuwd!

Goed schoonmaken, zo neutraal mogelijk maken is voldoende. Schone bodembedekking, dingen van hout waar veel geur in blijft zitten er de eerste weken even uit laten, tenzij ze nieuw zijn. De wilgenbrug zou ik dus niet terugzetten nu, maar als ze wat stabieler gekoppeld zijn kan die er weer gewoon terug in.
Nachthokken ruilen zou ik niet doen, dan breng je juist weer een andere geur erbij, en dat is nergens voor nodig.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat zou ik goed schoonmaken, schone bodembedekking er in doen, en als het kan zorgen dat het een doorloop-ruimte is (heeft het 2 in/uitgangen?)

Ze hebben een nachthok nog wel echt nodig voor de beschutting op het moment. Maar alles wat kleiner is dan dat en wel makkelijk er uit te laten is (houten speeltjes, tunneltjes enz.) dat zou ik er eventjes uit laten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Foep net aan past, dan zou ik de keuze voor de hondenbench maken. Zo kun je ze samen de stress van de reis laten meemaken. Ik neem aan dat ze mee mogen omdat het goed gaat samen, dus dan is het ook goed om ze het samen te laten doorstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel meer of ze zich dan veilig genoeg voelen @Bammyflurry🙂. Ik heb ook een middenweg gevonden, een iets minder lomp geval dan de hondenbench. Het is een ding wat we vroeger gemaakt hebben om kuikentjes in te houden en daarna was het een tijdje een reismandje. Het is een krat met een ander krat erop met tiewraps zodat het een klapdeksel heeft. Daar passen Foep en haar nieuwe maatje wel in samen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .