lizzie1981 Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 hoi over een aantal daagjes/ weekjes wil ik mijn nijnen gaan koppelen. Hoeveel tijd moeten we hiervoor uittrekken? Een heel weekend? Of is het zo dat als ze eenmaal goed kunnen met elkaar, het oke is?Wij werken namelijk allebei fulltime en ik zou het erg vinden als de nijnen bijv in hun nieuwe hok ineens erg zouden gaan vechten als we niet thuis zijn omdat ze nog niet goed gewend zijn aan elkaar. Ze zitten overigens al bijna 6 weken in dezelfde kamer, naast elkaar in de kooi en mogen ieder dag om de beurt los, warbij ze elkaar door de tralies ruiken en soms likken.Ons plan is om de keuken te gaan gebruiken om te koppelen en de nijnen dan gewoon een hele dag en nacht in de keuken te laten zitten samen.Als we 1 hele dag hiervoor uittrekken, zou het dan lukken? Ik snap dat jullie niet op voorhand kunnen zeggen of het meteen goed gaat en hoeveel tijd het nodig heeft, maar is het zo als konijnen elkaar eenmaal geaccepteerd hebben, dat het dan ook goed blijft gaan?alvast bedankt voor jullie hulp! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 hey wat fijn dat je eindelijk kan gaan koppelen!!! Moeilijk is idd op voorhand te zeggen hoelang zoiets zou gaan duren..24 uur samen laten in een en dezelfde neutrale ruimte lijkt me in ieder geval al een prima idee! Een weekend ervoor uittrekken ook! Het is bij een koppeling natuurlijk belangrijk dat je de boel vooral in het begin even goed in de gaten houd... Maar als het eenmaal goed gaat... dwz er word niet meer gejaagd en geplukt en ze kunnen als een lekker stelletje naast mekaar liggen zit je goed! En kun je ze samen houden!!Eens gekoppeld... samen laten!!! en niet meer uitmekaar halen! Als je er een hele dag vooruit trekt en het na een hele dag nog steeds goed is.. kun je ze prima samen laten!! aangezien het hier om een man/vrouw koppeling gaat... zal dat in de regel niet al te veel problemen gaan opleveren! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 1 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2008 hoi kelly bedankt voor je reactie! Ik ben ook heel blij dat ze straks samen kunnen zijn. Snickers hebben we afgelopen aug. gekocht in de dierenwinkel. In die tijd tot nu heb ik erg veel geleerd en ik zal dus ook geen dieren meer in de winkel kopen! Eerst wilde we maar 1 nijn totdat snickers zichzelf ging verwonden uit stress! Dat was niet de bedoeling en daar had ik dan ook veel verdriet van!Dus zijn we een meisje bij gaan kopen en snickers hebben we laten castreren. Toen we wilden gaan koppelen bleek Bo (ons meisje) heel erg ondervoed. Toen zij weer boven jan was (ik ze nu bijna) had snickers vorige week plotseling erge gasophoping en zat ik om 23 uur nog bij de DA. Nu is alles weer geklaard en wil ik over twee weken het weekend eruit trekken om ze te koppelen. Maar omdat we dan die maandag weer gewoon moeten werken vroeg ik me af of dat wel zou kunnen. Ze komen straks samen binnen te zitten in een groot buitenhok met onderren, dus ik denk dat ze wel genoeg ruimte hebben. Als we dan thuis komen mogen ze altijd meteen los totdat we naar bed gaan. En dan hebben ze onze huiskamer helemaal voor hunzelf (40 vierkante meter). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 1 maart 2008 Delen Geplaatst: 1 maart 2008 Klinkt als een goed plan hoor! Een weekend is ook ruim voldoende. Nog even een kleine opm betreffende je ram...als we er van uit gaan dat die gasaanval door stress ontstaan is, zal het nodig zijn om hem extra in de gaten te houden... De reden waarom ik dadelijk herkende wat er met hem aan de hand was , is dat we zelf een voedster in die toestand gehad hebben na een voor haar te stressvolle koppeling. Het teveel aan stress is bij haar wel veroorzaakt door haar slechte conditie, ze had nl immens overgewicht. Nu, hoe herken je dit? Teveel stress herken door de neus die zich helemaal in een kleine V trekt. Je ziet als het ware de binnenkant van de neus en de ademhaling gaat erg oppervlakkig en snel. Ik denk dat de kans klein is dat dit bij jou gebeurt, maar een gwaarschuwde vrouw is er naar het schijnt 3 waart...vandaar... Succes met het koppelen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 1 maart 2008 Delen Geplaatst: 1 maart 2008 klinkt heel goed allemaal!!! heel veel succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sietske Geplaatst: 2 maart 2008 Delen Geplaatst: 2 maart 2008 :bunny1:Hallo Je bent op de goede weg met koppelen,zoals je al schreef.Het duurd zo,n week,wanneer ze elkaar goed accepteren,en let wel op,dat de nieuw komer wel mag eten van de andere,zo,ja als dit mag,worden ze geaccepteerd.zelf heb ik momenteel 8 stuks in een groep,dat gaat uitstekend,vooral moeten ze de ruimte hebben,om ook weg te kunnen rennen.en als dat zo is als ze de ruimte hebben kan het niet mis ,dan zullen ze mekaar heel snel accepeteren. groetjes Sietske hoi over een aantal daagjes/ weekjes wil ik mijn nijnen gaan koppelen. Hoeveel tijd moeten we hiervoor uittrekken? Een heel weekend? Of is het zo dat als ze eenmaal goed kunnen met elkaar, het oke is?Wij werken namelijk allebei fulltime en ik zou het erg vinden als de nijnen bijv in hun nieuwe hok ineens erg zouden gaan vechten als we niet thuis zijn omdat ze nog niet goed gewend zijn aan elkaar. Ze zitten overigens al bijna 6 weken in dezelfde kamer, naast elkaar in de kooi en mogen ieder dag om de beurt los, warbij ze elkaar door de tralies ruiken en soms likken.Ons plan is om de keuken te gaan gebruiken om te koppelen en de nijnen dan gewoon een hele dag en nacht in de keuken te laten zitten samen.Als we 1 hele dag hiervoor uittrekken, zou het dan lukken? Ik snap dat jullie niet op voorhand kunnen zeggen of het meteen goed gaat en hoeveel tijd het nodig heeft, maar is het zo als konijnen elkaar eenmaal geaccepteerd hebben, dat het dan ook goed blijft gaan?alvast bedankt voor jullie hulp! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 maart 2008 Delen Geplaatst: 2 maart 2008 Hier koppel ik in 3 uur ongeveer.Hangt van de konijnen af.Dan blijven ze bij elkaar en hebben het heel gezellig.Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het veel vaak doe.Dat scheeld.Het is me wel gebeurt dat het niet klikt....................een keer.Maar dat weet je ook vrij snel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 2 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2008 hoi bedankt voor jullie reacties! Caroline ik denk idd dat snickers door stress gas heeft gekregen. Normaal als hij mee gaat naar mijn ouders, staat hij op de achterbank. Deze keer heeft hijbij mijn vriend op schoot gestaan met zijn reismandje en ik denk dat dat te veel geschud heeft op en neer. Want wat je vertelde over zijn neus dat zag ik toen duideljik.Vanavond ben ik terug gekomen van mijn ouders en de nijnen zijn voor het eerst alleen thuis gebleven. Ik voelde me er echt vervelend bij merkte ik en ik ben het hele weekend ermee bezig geweest. Gelukkig was het maar 1 nacht en dag. Ze waren erg blij toen ik er weer was! Morgen gaat het gebeuren dat is de meest ideale dag voor ons, ik ben de hele dag vrij en ron dinsdag.Bo woog 965 gram dus zit eigenlijk op gewicht. Wel even een vraagje: ik maak de keukenvloer morgen goed schoon met Dettol. Daarna ga ik de keuken een beetje inrichten voor de nijnen. Hier mogen ze samen een dag of 2 zitten zodat ze de ruimte hebben om te wennen.Als ik ze nu in 1 kooi wil zetten, kan het zijn dat ze dan opnieuw gaan vechten? Het is een grote buitenkooi met ren eronder, maar hierin heeft alleen snickers gezeten, bo nog nooit. Kan het zijn dat snickers haar dan niet toe laat ook al kunnen ze in de keuken goed overweg? ik ga jullie morgen goed op de hoogte houden, hopelijk lezen jullie af en toe mee voor wat hulp!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 2 maart 2008 Delen Geplaatst: 2 maart 2008 je zult die buitenkooi ook goed moeten ontsmetten!! soms wil het in een nieuwe kooi nog wel heel eventjes wennen zijn, maar over het algemeen als ze goedgekoppelt zijn en mekaar volledig accepteren én snickers luchtjes uit die kooi verwijderd zijn.. zou dat geen probleem moeten zijn! succes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 maart 2008 Delen Geplaatst: 2 maart 2008 ideeaal in de keuken leker makkelijk en grote ruimte zal vast goed komen.Let goed dat er niet te veel stress ontstaat .succes meis. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 3 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2008 ik ga zometeen alles ontsmetten, ik ben erg benieuwd hoe ze reageren op elkaar omdat ze elkaar eigenlijk al een week of 6 als buurman/vrouw hebben! Bo is in haar kooi heel onderdanig naar snickers, ze legt haar koppie dan door de tralies neer zodat snickers kan likken/knabbelen. Maar als ik in haar kooi kom en dreig haar eten weg te pakken, dan begint ze te grommen hahaha. Ik zal wat foto's maken en evt een filmpje als dat lukt. Eerst even boodschappen doen zodat ik de deur niet meer uit hoef! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 3 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2008 hoi even snel de eerste update! Ze zitten nu 45 minuten samen en ik heb geen pluk haar gezien!! Snickers wil alleen maar rijden (is wel gecastreerd maar dit is zijn eerste meisje!!) en Bo vond het in het begin wel goed. Bo rent nu steeds weg, want snickers rijd ook steeds op haar kop hahahaha. Wel gaat ze steeds gewillig liggen en als sncikers in de buurt komt, gaat haar staartje streng omhoog!!Mijn vraag is wel: als snickers nu niet ophoud met rijden, wat kan ik dan doen? Gewoon afwachten? Want bo laat hem wel rijden, maar dan glipt ze onder hem vandaan en gaat ze ergens anders liggen. Bo eet overigens tussendoor af en toe wel wat! Snickers niet, die is veel te druk hahaha. Ik heb wat foto's en filmpjes gemaakt maar die komen straks, ga nu snel weer naar beneden! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 maart 2008 Delen Geplaatst: 3 maart 2008 Het klingt goed hoor ze is gewillig als ie een maal goed rijd word ie van zelf moe en gaan ze naast elkaar liggen............................. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 3 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2008 haar koppie is inmiddels helemaal wit geworden van snickers !!Ik heb wat foto's in mijn album gezet hier en ben ook een filmpje aan het downloaden, mag ik hier straks de link neerzetten?Bo had net wel wat plakkerige poep, nu wordt het al beter, kan dat van de stress zijn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 3 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2008 ze zitten nu in de keuken, deze grenst aan de woonkamer, maar we hebben er even een schot van de buitenren tussengezet. wanneer kunnen ze samen los in de kamer? En nog even een vraagje: snickers zijn kooi gaan we voor beide dadelijk gebruiken, bo moet daar dus bij. Is het dan slim om ze tegelijkertijd in de kooi te zetten (van bovenaf) of moeten we ze gewoon in de kamer los laten en dan dat ze zelf de kooi in gaan samen? Ik wil ze eigenlijk nog een hele avond en misschien ook wel nacht en dag in de keuken laten...wat denken julllie? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 3 maart 2008 Delen Geplaatst: 3 maart 2008 met die plakpoep zou ik toch een beetje oppassen hoor!! dat kan idd goed van de stress van het rijden zijn! dus even goed in de gaten houden of ze wel actief en levendig b;lijft en goed blijft eten! wat betreft de kooi. als je ze straks samen in het verblijf wilt doen kun je ze rustig samen gelijk erin zetten! dit hoeft niet gelijktijdig van bovenaf.. maar als je ze gewoon na mekaar erin doet us het ook prima! vanavond zou ik ze nog even in de keuken laten, in ieder geval tot het rijden minder is. hier heeft de bo de kans om weg te lopen. ik zelf zou ze ook in de kooi doen op een moment dat je er toezicht op hebt! afgaan op je gevoel! als het je een beter gevoel geeft ze vanvond en vannacht nog even inde keuken te laten en dan morgenochtend samen in hun nieuwe verblijf dan moet je dat doen!!kwaad kan het in ieder geval niet! succes!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 maart 2008 Delen Geplaatst: 3 maart 2008 Kan de kooi er niet bij in de keuken open?Dat ze er zelf in en uit kunnen springen?Het voer zou ik er eerst buiten zetten zodat ze beiden goed kunnen eten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 3 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2008 ik heb de oude kooi van bo nu erbij gezet, dat is een binnenkooi waar ik nu de deksel zeg maar af gehaald heb,. Daar kunnen ze nu liggen en poepen en plassen zeg maar. De kooi waar ze straks saampjes in komen te zitten is een grote buitenkooi die binnen staat, die is van hout en best wel zwaar (heb ik via bunnybunch gekocht) dus die kan ik er niet bij zetten. Wat ik wel zou kunnen doen, is de doorloop naar de kamer open zetten zodat ze nu ook de kamer in kunnen. En dan het deurtje van het grote hok open zetten zodat ze er zelf in kunnen... Zou dat een beter idee zijn?? Wat denken jullie? ALs ze de kamer er ook nog bij kunnen hebben, hebben ze ruim 40 vierkante meter samen! Bo begint nu ook op snickers te rijden alsof ze wil zeggen, nu heb ik er genoeg van en nou is het mijn beurt hahaha :blink: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 maart 2008 Delen Geplaatst: 3 maart 2008 Ja zo hoord het kom aan meid!!!!geef hem er van langs haha.Maar ik zou de ruimte niet te groot maken.Het is immmers een koppeling.Het in contact brengen van 2 konijnen en niet ondek je plekje haha.succes hij gaat goed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 3 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2008 we laten ze vanavond en vannacht in de keuken en morgen overdag ook. Dan kunnen ze morgen avond de kamer in en samen de kooi verkennen. de kooi is goed schoongemaakt met dettol en hopelijk zijn snickers zijn geurtjes eruit! Ben zo blij dat ze eindelijk samen zijn! Ze liggen nu lekker relaxed samen op de deken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 maart 2008 Delen Geplaatst: 3 maart 2008 Hij weet zeker van wanten haha heb net je foto´s gezien.Als ze gespannen is gaan haar oren om hoog ik had hier laatst ook z´n stel.Boven guus zocht een vriendin en onder dora een voedster van mijn collega fokker.De manier van liggen is bij beide voedsters het zelfde haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 vanmorgen even de poepjes en strootjes e.d. opgeruimd in de keuken, het viel reuze mee! slechts 1 plukje haar....nu moet ik wel zeggen dat ondanks dat ze korthartig zijn, ze enorm in de rui zijn! Ze zaten vanmorgen al lekker samen uit 1 bak te eten, en later ook samen hooi te eten. Snickers wilde nog wel steeds rijden maar dit wordt wel minder. Bo daarentegen deed het ook hahaha.Zal dat wel blijven gebeuren dat rijden van snickers? Want hij is wel gecastreerd.... Vanavond willen we ze samen in de kooi zetten met het deurtje beneden nog wel even open zodat ze nog weg kunnen rennen. Ik vind het wel spannend om ze dan 's nachts alleen in de kooi te hebben, want die is natuurlijk wel kleiner dan de keuken, maar voor twee nijnen toch wel groot genoeg dacht ik! (de KT2 hebben we, maar ik zie nu dat ik het deurtje aan de verkeerde kant heb zitten hahahaha :bunny3:) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 oh ja cindy, dat ze gespannen is, is wel een goed teken toch?? vanmorgen zat Bo bovenop snickers hahaha, die had zoiets van wat doe jij nou, was een komisch gezicht! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Dat de oren bij een koppeling nieuwschierig en gespannen zijn is heel normaal.Dat rijden word van zelf minder.Ze zijn elkaar immers nu nog aan het verkennen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 nou de missie is gelukt!! Kom ik vanmiddag thuis, zit er geen konijn meer in de keuken. Schrok me rot! Hadden ze de ren aan de kant getrokken (ik denk samen) zodat er twee kratten bier verschoven waren, ik dacht dat die wel zwaar genoeg waren.....niet dus ! :bunny3: Zitten ze met zn tweetjes heel schaapachtig vanuit de kooi te kijken! Hebben ze de hele dag in de kamer rondgelopen!!!! En dus ook al samen de nieuwe kooi ontdekt! Ze eten en drinken en spelen samen en zijn dus nu al echt een koppel, dus mijn missie is geslaagd!!! het ging echt veel makkelijker dan ik dacht!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten