Ga naar inhoud

hamster tam maken

mahmud
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb mijn hamster nu al voor een jaar en ze is heel tam. Ze komt vanzelf in mijn hand enz. Wanneer ik haar pak dan zet ik haar gwn direct in mijn kamer zo dat ze kan rondlopen. Maar ik zou graag willen dat ik haar in mijn hand kan laten zitten want nu wilt ze niet op mijn hand stilstaan en blijft ze maar rondlopen op mijn arm. ik weet niet of dat mogelijk is maar als jullie tips hebben zou dat heel leuk zijn

btw ik maak mijn hamster nooit zelf wakker, ik wacht tot zij wakker is en dan is ze wel al hyper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze hamster is ook mega tam en wij hebben haar pas 3 maanden. Ook zij loopt als ze wakker is zo vanuit het hok op mijn hand, maar zit net als jouw hamster geen seconde stil. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat je ze dat aan kan leren, maar misschien zijn er mensen met andere ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je de hamster uit de hand voeren?

Dan zou je in het verblijf kunnen leren dat de hamster zelf op je hand komt zitten, met wat lekkers als beloning. Heel rustig starten met gewoon je hand plat op de bodembedekking leggen en verder niet bewegen. En elke dag opnieuw herhalen. Als het lukt kun je kijken of je de tijd dat je hamster op de hand zit, en het moment dat je de beloning geeft telkens een klein beetje langer kan laten duren.

Na een paar dagen / paar weken kun je voorzichtig je hand een beetje bewegen, en als de hamster dat prima vind een paar dagen later je hand omhoog doen van de grond af.  Neem de tijd, rustig aan doen. Geen haast. Uiteindelijk kun je op die manier aanleren dat je hamster op je hand komt zitten, en zo kun je de hamster zonder deze te hoeven optillen dan via je hand naar de grond doen om los te lopen.

Realiseer je wel dat een hamster niet veel heeft aan bij jou op je hand zitten. Het is dus niet echt iets waar je veel voordeel aan kan geven voor je hamster, en ze zo kan overhalen dat te leren. En ook niet te vergeten, ze hamsteren. Dus best kans dat ze het lekkers aanpakken en dan terugrennen naar waar hun voorraad is om het op te bergen 😉 De kans dat hij rustig en stil blijft zitten, is dus niet groot. Het zal best veel geduld kosten om zo iets aan te leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .