Ga naar inhoud

Konijntje verspreid haar nest

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik ben Giel en heb jl een nestje van 6 jongen konijnen. 

Sins een dag of 2 heeft moeder konijn de jongen verplaatst in 2 nestjes van drie jongen. Een nest maakt ze toe en het ander liggen gewoon bij elkaar. 

Is dit normaal. En wat kan ik doen. Eventueel ze bij elkaar leggen in het eene nest dat toe licht. Ze zijn 10 dagen oud de jongen en de oogjes zijn nog toe. Graag advies 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met nestjes, maar moeders zal er vast een reden voor hebben om dit zo te doen. Terugleggen is niet altijd een goed idee, omdat het nest verstoren kan betekenen dat de moeder er helemaal niet meer naar omkijkt. Helaas is een nestje niet alleen maar leuk en kan er veel misgaan, wat ook ertoe kan leiden dat niet alle kleintjes het overleven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet weten, wat de oorzaak is. Via een forum is het ook echt lastig om te zeggen wat het kan zijn want wij kunnen de hele situatie niet zien. Maar het is niet gebruikelijk dat ze het opdeelt in twee nesten.

Te weinig melk? Iets mis met twee konijntjes?  Te veel stress? Te warm (lijkt mij sterk deze tijd van het jaar, maar als het hok vol in de zon staat zou het zomaar kunnen)?

Ik heb geen idee. Ik zou het wel heel goed in de gaten houden en bij elke twijfel die je hebt over de gezondheid contact opnemen met een konijnkundige dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .