Ga naar inhoud

Sproeien


DaniekWieringa

Aanbevolen berichten

Mijn voedster heeft sinds vanochtend nu al (denk ik) drie keer gesproeid. Maar ik twijfel of het sproeien is, want als ik het lees op dit forum zie ik dat konijnen echt hun achterlijf omhoog doen. Dit heb ik niet bij mijn voedster gezien. Een klein straaltje in de hoek van het hok en op hun ligplek zag ik een paar druppels. De kleur leek wat lichter dan de urine die ze normaal uitscheidt.

 

Is dit dan ook sproeien?

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig om hier een goed antwoord op te geven. Als het hormonaal is zie je meestal nog wel meer gedragingen die hier op wijzen. Zoemen, rijden etc. Het zou best kunnen dat dit sproeien is. Mijn ervaring is dat sproeien met druppels gaat., zoals een sproeikop. Territoriaal gedrag is natuurlijk ook nog een optie, al heeft dat ook met elkaar te maken. Waar ik nog aan zit te denken is een mogelijke blaasontsteking, maar ook daar kun je afwijkend gedrag zien, bijvoorbeeld moeite met plassen, onrustig gedrag etc.

 

Zou je eens kunnen omschrijven wat voor gedrag je nog meer ziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast het ‘sproeien’ doet ze niks geks. Ze is wel meer bezig met dominant worden over mijn ram, wat mijn ram niet toestaat. Daarnaast plast ze Voor mijn gevoel goed. Normale keutels. Ze is zelfs meer op pad gegaan door onze woonkamer. Ze ligt nog steeds lekker rustig. En eten en drinken doet ze ook nog. Ik hoor verder geen rare geluiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ja die is volop in de pubertijd en het is nog voorjaar ook 😉 Ik snap het wel hoor, de kosten van castratie zijn voor voedsters best hoog. Het is wel de beste tijd om een voedster tussen een leeftijd van een half jaar en anderhalf jaar te laten castreren, dus tijd om er over na te denken en/of te sparen heb je zeker nog wel. Ook later kan het wel, maar dan wordt de ingreep voor de voedster wat zwaarder naar wat ik heb begrepen.

 

Hopelijk komen ze er samen goed uit wie er nou de baas is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .