MaryAnn Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 Hoi, Gister een zwart bruin konijntje gespot in een parkje. Hij zat tussen twee andere konijnen van dezelfde leeftijd/grootte, maar dan met wild kleur. Ik heb hem met wat hulp proberen te vangen, maar dit is niet gelukt. Nu de vraag: zou het misschien om een halfwild konijn kunnen gaan? Ik kan opnieuw proberen om hem te vangen, of is dat niet verstandig met een mogelijk halfwild konijn. Het is nog een jong konijn, nog geen jaar oud, en hij ziet er gezond uit. Je kan aardig dichtbij komen, maar volledig tam lijkt hij niet te zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 Gezien de kleur vermoed ik een gedumpt tam konijn. Misschien wel verwilderd als hij een tijdje buiten leeft. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 9 maart 2022 Delen Geplaatst: 9 maart 2022 Ik zou ook zeggen dat dit een tam konijn is, ook vanwege de vorm/omvang (wilde konijnen zijn slanker dacht ik). Maar dat kan ook zijn dikke vacht zijn. Een halfwild konijn vangen is niet te doen. Die zijn vaak zo ontzettend snel en schichtig. Hopelijk lukt het toch om hem te vangen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 9 maart 2022 Delen Geplaatst: 9 maart 2022 Ik ga er ook vanuit dat dit een tam konijn is en niet half wild, vanwege de kleur. Halfwildjes hebben een wildkleur, of wit met bruin, of zwart. Zit er een opvang in de regio die je zou willen helpen vangen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 9 maart 2022 Delen Geplaatst: 9 maart 2022 Half wilde konijnen komen wél voor in deze kleur! Is dus een beetje gissen of het wel of niet een (half) wild konijn is dat daar gewoon woont en zich prima redt, maar kijken of het gevangen kan worden lijkt me zeker de beste optie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MaryAnn Geplaatst: 9 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2022 Bedankt voor het advies! Ik heb contact opgenomen met een opvang in de buurt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MissMarloes Geplaatst: 6 april 2022 Delen Geplaatst: 6 april 2022 Ik ben wel benieuwd hoe dit afgelopen is, hebben jullie hem/haar kunnen vangen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.