Ga naar inhoud

Konijn verveeld of eenzaam?


Davey

Aanbevolen berichten

Goedemiddag!

 

Al een hele tijd heb ik een konijn genaamd Moos (Franse Hangoor). En nu dat mijn vriendin niet meer thuis werkt zit mijn konijn dus op “kantooruren” alleen. Hij hobbelt door heel het huis heen dus hij heeft genoeg ruimte, ook heeft die genoeg speeltjes. Het enige wat mij dwars zit is dat ik van s’ochtends vroeg tot etenstijd weg ben van huis…

Als ik thuis kom speel ik vaak met hem en laat ik hem soms ook nog even in de tuin waar die niet weg kan lopen maar wel lekker kan snuffelen en rennen en plantjes kan ontdekken.


Maak ik me nu teveel zorgen of is het ook echt zielig dat die tijdens kantooruren alleen thuis zit? (Wel los in huis) In de middag zit die niks anders te doen dan chillen en lui zijn heb ik gezien op de camera die ik tijdelijk op hing. Heb hem de laatste tijd ook niet veel binkies meer zien doen maar verder doet die niet anders zoals toen ik thuis werkte

aangepast door Davey
Konijnen ras erbij vermeld
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste konijnen zitten 's middags te chillen, te suffen en te slapen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken hoor! Wat het beste is voor zijn welzijn is een vriendinnetje erbij. Sowieso is dat goed omdat konijnen groepsdieren zijn. Bovendien kunnen ze dan elkaar vermaken dus dan hoef je je niet schuldig te voelen. 

Als je konijn nog niet gecastreerd is, dan zou dan eerst moeten gebeuren. Op zijn vroegst op de 15e dag na de ingreep kun je hem dan koppelen. Het makkelijkste is om je konijn op koppelvakantie te sturen bij een goede konijnenopvang. Zij kijken dan welk vrouwtje het beste bij hem past en na een paar dagen of langer haal je ze samen weer op. Elders op deze site staat een lijst met goede konijnenopvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze de link naar de konijnenopvangen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst

 

Als je je zorgen maakt over of hij zich alleen voelt, dan zou ik zeker een vriendinnetje overwegen. Wat Okki al aangeeft zal hij eerst gecastreerd moeten worden. Ik ga er vanuit dat hij inmiddels oud genoeg is, de meeste rammetje kunnen rond week 16 gecastreerd worden. Pak hem beet als ze een maand of 4 zijn. Soms zelfs al iets eerder.

 

Pas je op met hem van binnen naar buiten laten, hij heeft nu geen winterjasje aan en het is vaak nog niet warm genoeg om binnenkonijnen naar buiten te laten. Stel het is 20 graden in huis, dan moet het buiten een graad of 15 zijn, anders is de overgang te groot.

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .