Prakkie Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 Bij mijn andere konijn is er geen twijfel mogelijk dat is een voedster. Deze ziet er toch weer wat anders uit, maar van uit mijn expertise is dit ook een voedster, toch? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 Hoe oud is dit konijn en waarom stel je de vraag? Als je twee voedsters bij elkaar hebt kan daar zeker een risico aan kleven. Het gaat vaak lang goed, tot ze in de puberteit komen. Als het een ram blijkt te zijn en je wilt deze bij je andere voedster houden, dan moet de ram uiteraard eerst gecastreerd worden. Nogmaals, ik weet niet waarom je het vraagt, maar het is vanaf een foto moeilijk te zien. Zeker als ze jong zijn. Als je het zeker wil weten kan je het beste naar een konijnkundige dierenarts gaan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 Van deze foto is niet te beoordelen of het ram of voedster is. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 Ik durf ook niks te zeggen op basis van deze foto. Ik denk dat het slim is om het te laten controleren als je twijfelt. De dierenarts kan daar bij helpen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prakkie Geplaatst: 2 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2022 1 uur geleden, Jamesthebunnybutler zei: Hoe oud is dit konijn en waarom stel je de vraag? Als je twee voedsters bij elkaar hebt kan daar zeker een risico aan kleven. Het gaat vaak lang goed, tot ze in de puberteit komen. Als het een ram blijkt te zijn en je wilt deze bij je andere voedster houden, dan moet de ram uiteraard eerst gecastreerd worden. Nogmaals, ik weet niet waarom je het vraagt, maar het is vanaf een foto moeilijk te zien. Zeker als ze jong zijn. Als je het zeker wil weten kan je het beste naar een konijnkundige dierenarts gaan. Thanks, maar weet ik. Had ik al eerder een topic over geopend. Ik had 2 voedsters gekocht in de dierenwinkel omdat ze zeiden dat het goed zou gaan. Door schade en schande wijzer, etc. Ik heb gewoon besloten om af te wachten hoe het loopt tussen de 2. Maar omdat deze aan het rijden was, dacht ik toch even te controleren of de winkelbediende wel goed gekeken had en bij dit konijn twijfelde ik een beetje. Konijnen zijn nu 10 weken ongeveer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 Als het een rammetje is, dan kun je vaak het piemeltje wel voorzichtig naar buiten duwen. Die kunnen ze intrekken en dan is het soms lastig te zien. Maar bij twijfel zou ik het door een dierenarts laten controleren, zeker omdat ze jong zijn en je weinig ervaring hebt, is het lastig te zien. Als het toch een rammetje blijkt te zijn, dan zou dit het moment zijn om ze uit elkaar te halen vanwege vruchtbaarheid. Over het algemeen begint dat rond de 12 weken, maar zoals je nu al hebt ervaren kun je helaas niet zeker zijn dat de informatie van de dierenwinkel klopt en kun je beter wat voorzichtiger zijn. Vandaar dat wij hier altijd 10 weken aanraden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 26 juli 2022 Delen Geplaatst: 26 juli 2022 Het is een ram toch? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten