Ga naar inhoud

Konijn zit stil!


CocoEnPepper

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb onlangs 2 konijntjes gekocht. Ik had ze binnen gezet, maar daar hadden ze niet zo veel plaats. Toen we een buitenhok gemaakt hadden, hebben we ze daar in gezet. Maar ze lijken niet zo veel te bewegen. Ze zitten naast elkaar te staren naar God weet wat. Ik maak me een beetje zorgen. Zitten ze stil omdat ze ziek zijn of omdat ze gewoon nog wat moeten wennen aan de nieuwe omgeving? 
 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze tijd van het jaar kun je binnenkonijnen niet zomaar naar buiten verhuizen. Dat is alsof je zelf in je t-shirt in de kou gaat zitten dag en nacht, binnenkonijnen hebben geen wintervacht. De kans is dus heel groot dat ze daardoor ziek geworden zijn. Ik zou ze dus zeker door een dierenarts na laten kijken. Stil zitten is een teken dat ze niet in orde zijn, dat ze ziek zijn.

 

Hoe groot is het buitenverblijf? Is het een koppel van een gecastreerde ram en een voedster, of twee konijnen van hetzelfde geslacht? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
Op 26-2-2022 om 09:00, Evee zei:

Deze tijd van het jaar kun je binnenkonijnen niet zomaar naar buiten verhuizen. Dat is alsof je zelf in je t-shirt in de kou gaat zitten dag en nacht, binnenkonijnen hebben geen wintervacht. De kans is dus heel groot dat ze daardoor ziek geworden zijn. Ik zou ze dus zeker door een dierenarts na laten kijken. Stil zitten is een teken dat ze niet in orde zijn, dat ze ziek zijn.

 

Hoe groot is het buitenverblijf? Is het een koppel van een gecastreerde ram en een voedster, of twee konijnen van hetzelfde geslacht? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben voor de gezondheid van de konijntjes een grote ren gebouwd. Ze kunnen er elke dag vrij in rondlopen. Elke nacht zitten ze in een groot nachthok. Maar we weten niet of het groot genoeg is. Hier een foto. Is dit groot genoeg of moet het nog wat groter? Het regent nu een beetje, maar alles is aangesloten op elkaar zodat ze altijd naar hun nachthok kunnen als ze willen. Ook is er altijd voldoende gras/hooi beschikbaar. Gewoon een “review” zou top zijn 😇

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto zie ik links een kleine grijze ren, rechts een hoge houten ren met daaromheen groen gaas. Klopt het dat je bedoelt dat ze overdag de gehele ruimte hebben en 's nachts in de houten ren moeten? De gehele ruimte lijkt me groot genoeg, behalve dat het niet echt roofdier proof is. En roofvogel kan ze bijv alsnog meenemen. Of de houten ren groot genoeg is kan ik niet zeggen vanaf een foto. Dan moet je echt even de maten geven hoe groot het precies is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .