Ga naar inhoud

Bloed en slijm in de urine


Annasbeestenbende

Aanbevolen berichten

Gisteren en vandaag heeft Soltar of Hazel slijmerige en bloederige urine. Van  de dierenarts moet ik urine opvangen en zaterdag gaan we erheen. Dan doen we gelijk de vaccinatie. Ik heb alleen een probleem, ik weet niet wie van de twee dit heeft, en ik het lukt ook niet echt om urine op te vangen. Vandaag heb ik Soltar en Hazel in een hondenbench gezet met een bak water en wat hooi, maar ze hebben niet geplast. Nu maar hopen dat er morgen een plasje ligt dat ik kan opzuigen. Ik ben wel heel erg bang dat het iets ernstigs is, want ik heb dit nog nooit gezien of meegemaakt. Dus mijn vragen zijn; 

weet iemand wat dit is? 
hoe kan ik zien wie er ziek is?

is het erg als ik urine opzuig van een tegel?

 

Het spijt me als er iets onduidelijk is, vraag het gerust als er nog informatie mist! 
 

groetjes,

                Anna

5BDDA79F-A7F0-4868-B6C8-7596785DB069.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Eefje zei:

Hebben ze niet iets gegeten dat de plas rood kan kleuren? Maar je zegt ook slijm te zien. Hoe oud zijn ze en zijn ze gecastreerd?

Wat maakt hun plas rood? Ik zag niet per sé slijm, de plas voelde slijmerig toen ik er doorheen ging met de veger. En ik vind ook normale plasjes, gewoon doorzichtig. Ze worden in juli vijf jaar en ze zijn niet gecastreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, de kans dat dit de baarmoeder is, is vrij groot. De kans op blaasontsteking is er ook nog, maar daarvoor moet je dus urine opvangen. Overleg maar eens met je ouders of het een optie is om de dames te laten castreren. Castreren is de baarmoeder en eileiders te laten verwijderen. Dat is financieel wel even een uitgave, een paar 100 euro moet je wel rekenen. Als je hier mee wacht heb je wel grote kans op kanker met op den duur uitzaaiingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ook meteen aan de baarmoeder, helemaal ivm de leeftijd en het feit dat de dames niet gecastreerd zijn... Hopelijk zitten we er allemaal naast. 🤞

 

Mijn voedster is overigens gecastreerd op de leeftijd van vier jaar en toen zat er al een heel gezwel bij de baarmoeder. Die hebben ze in zijn geheel kunnen verwijderen samen met de baarmoeder en inmiddels zijn we alweer bijna twee jaar verder zonder gezondheidsklachten. Castratie zou ik dus sowieso altijd aanraden, hoewel het natuurlijk wel even een uitgave is met twee dames... Ik was rond de €150 kwijt destijds voor Sien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft urine opzuigen en meenemen, dat kan op zich wel van een tegel, of uit een toietbak met maar weinig bodembedekking in. Dat is dan alleen niet steriel, maar kan de dierenarts nog wel onderzoeken. Advies is meestal wel dat de urine niet ouder is dan 1- 4 uur. Dus als je pas zaterdag gaat, heb je niets aan die urine van de foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .