Ga naar inhoud

Konijn stopt maar niet met rijden


Doooo

Aanbevolen berichten

Hoi hoi! 
 

sinds een aantal maanden heb ik een vrouwtje bij mijn rammetje en dat is eigenlijk tot nu toe supergoed gegaan, ze knuffel(d)en continue en waren meteen een match. Nu sinds een week is het vrouwtje echt non stop aan het rijden op het mannetje. Soms vind bij het prima en soms rent hij echt weg. Ik heb dit geprobeerd op te zoeken maar kan alleen info vinden over dit gedrag tijdens de koppeling. 
Ik weet dat het geen kwaad kan maar het is echt non stop op momenten dat ze wakker zijn. 
soms haal ik ze uit elkaar maar 30 seconden later begint ze weer en het houdt maar niet op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud zijn beide konijnen? Als ze in de puberteit komen kan het zijn dat dit gedrag voorkomt. Het is wel heel vervelend. Is de voedster gecastreerd? De ram sowieso wel neem ik aan. Soms helpt castratie van de voedster tegen hormonaal gedrag.

Hou wel even goed in de gaten of ze niet gaan vechten. Als dat niet zo is, zou ik ze ook niet uit elkaar halen, daarmee verstoor je het bepalen van de rangorde en kan het zijn dat ze steeds opnieuw gaat rijden. Je weet ook zeker dat zij een voedster is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-2-2022 om 22:05, Ot&Sien zei:

Mijn voedster deed dit ook heel erg in het voorjaar. Na haar sterilisatie heeft ze het nooit meer gedaan. Ik zou sterilisatie dus sowieso aanraden, ook om baarmoederkanker te voorkomen...

Ik kan dit bevestigen. Toen vorig jaar het voorjaar begon was Boef de hele tijd op Pim aan het rijden. In juni is ze gecastreerd en daarna was dit gedrag meteen afgelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .