Ga naar inhoud

Konijn overleden en urn

Nina en Hazel
 Delen

Aanbevolen berichten

Afgelopen september is mijn ram, Hazel, vrij plotseling overleden. Die ochtend at hij en gedroeg zich verder zoals gewoonlijk. In de loop van de dag ging hij er vreemd bijzitten en hebben we direct de dierenarts gebeld. Daar aangekomen heeft de dierenarts hem direct in laten slapen. Heb een hele tijd bij de arts staan huilen... Zeven jaar lang had hij nooit wat en het volgende moment was hij er ineens niet meer. Mijn hart brak een tweede keer toen ik onze voedster Nina thuis alleen zag zitten en we hebben haar al vrij snel kunnen koppelen aan een nieuwe partner. We hebben Hazel laten cremeren en ik heb er destijds voor gekozen om hem in een standaard asblik mee naar huis te nemen. Ik heb het blik weggestopt in de kast, omdat ik het moeilijk vond om er naar te kijken.

Nu is helaas mijn oma onlangs op 96 jarige leeftijd overleden. Mijn moeder wilde graag dat ik mee ging om urnen te bekijken en heeft mij een kleine urn gegeven waar een deel van mijn oma's as in zit. Ik vind de urn ontzettend goed bij haar passen en vind het toch wel fijn om die neer te kunnen zetten. Dus nu ben ik op zoek naar een urn voor Hazel. Wat hebben jullie gedaan met de resten van een overleden konijn? Hebben jullie een urn en zo ja, hoe ziet die er uit?   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds een urn uitgekozen bij het dierencrematorium. Dit was voor de poes maar wellicht hebben ze ook kleinere of geschiktere voor konijnen. Mocht 1 van mijn konijnen overlijden laat ik ze zeker weer cremeren en krijgen ze een speciaal plekje bij elkaar. Het dierencrematorium bij ons had een zeer ruim aanbod in verschillende urnen voor verschillende dieren.

7663F4AE-CC1A-4987-935E-DE53C3818C49.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, bij de duinen, bij het strand. In het topic van Charlie bij de regenboogbrug staat er een foto van de plek.

Edit, dit plekje:

Op 30-1-2022 om 14:56, Evee zei:

Gisteren hebben we de as van Charlie uitgestrooid, dit is het plekje dat ik voor haar gekozen heb:

Resizer_16435509137000.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze had ik gezien. Ik kwam hem tegen toen ik naar een tuinbeeldje voor mijn katten zocht.

Link naar webshop

frosted-mini-traanurn-kristalglas-cognac

Ik vind de meeste urnen te kitsch, gewoon niet mooi. Ook ben ik altijd bang dat iets omgaat of breekt. Uitstrooien vind ik dan toch prettiger. Maar ik kwam deze tegen en ik vond de druppelvorm (traan) wel mooi, dat je ziet dat het om een konijn gaat, en simpel maar netjes van ontwerp.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Newby1981 zei:

Ik heb destijds een urn uitgekozen bij het dierencrematorium. Dit was voor de poes maar wellicht hebben ze ook kleinere of geschiktere voor konijnen. Mocht 1 van mijn konijnen overlijden laat ik ze zeker weer cremeren en krijgen ze een speciaal plekje bij elkaar. Het dierencrematorium bij ons had een zeer ruim aanbod in verschillende urnen voor verschillende dieren.

7663F4AE-CC1A-4987-935E-DE53C3818C49.jpeg

Wat een mooie urn voor de poes. Ik heb bij het dierencrematorium een mooie gezien waar meerdere konijnen in konden. Volgens de persoon van het crematorium kon de urn zowel binnen als buiten, maar op internet staat er alleen bij dat de urn binnen kan. En ik weet niet of ik desbetreffende urn binnen zou zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Evee zei:

Deze had ik gezien. Ik kwam hem tegen toen ik naar een tuinbeeldje voor mijn katten zocht.

Link naar webshop

frosted-mini-traanurn-kristalglas-cognac

Ik vind de meeste urnen te kitsch, gewoon niet mooi. Ook ben ik altijd bang dat iets omgaat of breekt. Uitstrooien vind ik dan toch prettiger. Maar ik kwam deze tegen en ik vond de druppelvorm (traan) wel mooi, dat je ziet dat het om een konijn gaat, en simpel maar netjes van ontwerp.

Prachtig! Ik hoop hem nog lang niet nodig te hebben, maar heb de site wel even opgeslagen in mijn favorieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 1 bij Wish gekocht voor Spook. Een simpele ronde, zwarte urn met mat zilveren dekseltje erop en een kwastje er aan (die kan er ook af). 
Hij blijkt alleen veel te groot, meer maatje grote hond. Dus de andere konijnen kunnen er voorlopig ook bij in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Onze Lowie is ook heel plots overleden, op 3-jarige leeftijd. De plek waar we hem lieten cremeren had een fotokader met asbuisje. Daar zit nu een deel van zijn asjes in en hij staat nu op een kast met 2 kaarsjes ernaast. 

Het asbuisje was wel te klein voor al zijn assen, de rest is uitgestrooid op de weide van het huisdierencrematorium. We wilden geen standaard urne omdat dat voor ons te zwaar geweest zou zijn. Het was helemaal zijn tijd nog niet om te gaan. De keuze voor de fotokader was dus snel gemaakt, nu kunnen we afwisselen welke foto we er in steken, is hij toch nog bij ons, maar schreeuwt het niet "je konijn is dood". En dat laatste was voor ons heel belangrijk, want zijn dood viel ons echt zwaar (eerste konijntje, superhard gehecht aan ons en veel te vroeg...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .