Ga naar inhoud

Ferplast multipla

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Nee, dit gaat niet over die lelijke auto. Ik kreeg net in mijn email dat ferplast komt met een nieuw systeem om zelf met modules een konijnen of caviaverblijf te maken, een traliekooi, maar dan uit te breiden met verdiepingen en extra breedte.

Ik weet de prijzen niet, en als je het groot genoeg wil hebben om aan de minimale leefruimte te voldoen ben je denk ik een vermogen kwijt. En ik vraag mij af of urine enz. niet tussen de vloerdelen door zou lekken. Dan krijg je een vieze zooi onder het verblijf.

Maar ik vind het wel een goede manier van met de tijd mee gaan, ik zie er op zich wel toekomst in. Wat vinden jullie?

Linkje naar een filmpje hier over: LINK

afbeelding.png

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het concept, een modulair konijnenhok, op zich niet verkeerd. Alleen zijn de modules vrij klein, en denk ik dat er wat praktische foutjes in dit ontwerp zitten. Maar het idee van een makkelijk te koppelen systeem om een ren / kooi voor konijnen te maken, vind ik wel iets wat toekomst heeft. En iemand moet de eerste zijn. Want voorheen waren er volgens mij alleen de draadkubus dingen voor cavia's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb prijzen opgezocht 🤣 🤣

Basismodel van 107,5 x 72 x h 50 cm zou al €119,99 kosten.
Een extra module voor er tussen, dat is 37 cm extra breedte, zou  € 46 euro zijn. En een verdieping element van 37 cm breed, dat heeft dan een trapje en twee zijkanten, is  € 62

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...

Bij Bibitia koop je nu een voor 90 euro, vind ik niet heel duur. 

Ik denk er aan om er een te kopen 

Ik zou namelijk graag een L vormig hok willen maken er mee! 

Ideaal voor in de hoek van mijn woonkamer. 

De hoogte valt me alleen heel erg tegen. Hij is 142lx72dx50h. 

Maar voor 90 euro nog wel de moeite waard denk ik.

aangepast door Marjoleink
Link verwijderd, in strijd met forumregels
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Op 29-5-2022 om 02:46, Kimfilet zei:

Bij Bibitia koop je nu een voor 90 euro, vind ik niet heel duur. 

Ik denk er aan om er een te kopen 

Ik zou namelijk graag een L vormig hok willen maken er mee! 

Ideaal voor in de hoek van mijn woonkamer. 

De hoogte valt me alleen heel erg tegen. Hij is 142lx72dx50h. 

Maar voor 90 euro nog wel de moeite waard denk ik.

Ik heb voor mijn cavia's twee ''normale'' kooien gekocht (140x60 cm en 100x50 cm) en gekoppeld met een buis van ventilatieshop.com, daar hebben ze ook allerlei handige dingen om het vast te maken. Het is knaagproof en ziet er redelijk netjes uit (al zeg ik het zelf). Het is voor konijnen te klein maar erg makkelijk uit verder te bouwen met een (puppy)ren bijvoorbeeld. Het grootste hok staat bij mij op een tv-meubel. In de buis zit een 100% kokosvezel deurmat (van de ikea) die ik door de lengte doormidden heb geknipt. Ik heb een mooie kamerplant voor de buis gezet en nu ziet het er erg leuk uit (vind ik). Bij omlet hebben ze zelfs een speciaal buizensysteem, dat is ook handig. Kun je ook deurtjes etc. halen. Bij mij staat het ook in een hoek van de slaapkamer, met gedeeltelijk schuin dak. Het spaart mij meters ruimte dus ik kan het je erg aanraden. In een traditionele kooi kunnen konijnen zich alleen niet goed uitstrekken, dus zorg dan wel dat ze in ieder geval een open gedeelte hebben, bijv. met een ren.image.png.e9e76fae6e17181d27249e84dfdf4979.pngimage.png.72e58e9341d7d6d302ffdad9bcc23511.pngimage.png.9a162d5f818b1e26ea4975a8af520757.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zie ik op Bitiba. Je mag ze niet op elkaar stapelen, en je moet voorkomen dat de bovenkant wordt belast. En daarna raden ze me de Double aan. Wat klopt hier niet? En ''dankzij extra verkrijgbare module in breedte & hoogte, daardoor geschikt voor konijnen''. Terwijl ze ook kleinere ''traditionele'' kooien hebben waarvan ze beweren dat die al geschikt voor konijnen zijn! Volgens de bovenste zin is 'ie al geschikt voor konijnen. De prijs vind ik trouwens niet duur hoor, voor Ferplast begrippen. Alles van Ferplast is duur. @hemmel met veiligheidsslot? Hoe krijgen die konijnen dat dan open? Wordt dat dan er gewoon afgeknaagd? Dat is wel erg veel werk voor zo'n konijntje lijkt mij...

image.thumb.png.9d4d615a8546d391f158e3c3155aad3d.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lollie Niks slot, gewoon een schuifdeurtje dat een handig konijn weet open te krijgen, volgens reviewers op Amazon..

Ik heb Ferplast ook gevraagd naar reserveonderdelen. Bijvoorbeeld de plastic klemmetjes waarmee je de traliepanelen aan elkaar Verbindt. Niet vervangbaar. Eerst wacht Ferplast of er in de praktijk om onderdelen gevraagd gaat worden.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-6-2022 om 15:46, hemmel zei:

@Lollie Niks slot, gewoon een schuifdeurtje dat een handig konijn weet open te krijgen, volgens reviewers op Amazon..

Ik heb Ferplast ook gevraagd naar reserveonderdelen. Bijvoorbeeld de plastic klemmetjes waarmee je de traliepanelen aan elkaar Verbindt. Niet vervangbaar. Eerst wacht Ferplast of er in de praktijk om onderdelen gevraagd gaat worden.

Pff... Ik heb nooit wat met Ferplast gehad. Het is duur en meestal van bar slechte kwaliteit. Waarom zouden ze eerst wachten op de vraag en iedereen teleurstellen en daarna pas reserveonderdelen regelen. Zo duur is dat ook niet. Misschien moeten alle BunnyBunchers massaal naar reserveonderdelen vragen, komt dat misschien nog goed 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferplast heeft gewoon prima hokken hoor. Te klein om permanent in op te sluiten, maar als schuilhok of iets prima geschikt. Onze kamervolière is zelfs van Ferplast en kan me niet herinneren dat er al iets kapot is gegaan. Eigenlijk alle kooien heb ik al jaren en doen het nog steeds erg goed.

• Verward 1
  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deel de ervaring van Daisy ook, iets prijs is wat hoger, maar het is geen budget spul. Voor de meeste hokken en spullen zijn er reserveonderdelen, het gaat lang mee. 

Maar helaas wel veel producten echt te klein en niet alles even praktisch. Maar dat zijn dingen die je voor de koop in overweging kan nemen. En op kan lossen door een ren aan een hok te koppelen. 

Maar ze durven tenminste met iets nieuws te komen zelf, zoals dit hok. Niet perfect, maar wel een stapje beter. Weer een stapje verder weg van het houten postzegel hokje op pootjes, achter in de tuin. 

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .