mammafelina Geplaatst: 18 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2022 Hier tot nu toe gelukkig verder ook geen schade aan het konijnen verblijf. Ben nu wel blij dat een deel van de ren dicht is, de wind heeft zo geen vrij spel. Fluffy en Pip maken het goed en lijken het wel prima te vinden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WOKKY Geplaatst: 18 februari 2022 Delen Geplaatst: 18 februari 2022 Bij ons is er jammergenoeg wel stormschade. Al is het mijn eigen schuld gewoon 😐. Het dak van de ren is gemaakt van plastic tafelkleedbeschermers, die we vastgelegd hebben met nietjes, en planken. Van de zomer was het beschadigd geraakt, en hebben we het niet weggenomen, maar er een 2de laag opgedaan. Nu vliegen er al de hele dag stukjes plastic tafelkleed door de lucht. Ik denk dat ze inmiddels over het hele dorp verspreid liggen. Maar het ergste is, dat er ook heel wat stukjes in de ren liggen 🙁. Zo lang het zo blijft waaien is het daar dweilen met de kraan open helaas. Ik hoop dat de meisjes slim genoeg zijn om er niet van te eten 🙁 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 19 februari 2022 Delen Geplaatst: 19 februari 2022 Gelukkig zelf geen schade aan het konijnenverblijf. Mijn konijnen zitten door omstandigheden binnen en dat vond ik tijdens de storm eigenlijk wel zo fijn. Bij de kinderboerderij in het bos naast ons huis had men minder geluk. Er vielen 2 grote bomen om, waarvan er eentje op het (vele m2 grote) konijnenverblijf viel. Het hekwerk werd op 2 plekken compleet geplet. In no time kwamen er van alle kanten mensen, waarvan een paar zelfs met reismandjes, en al snel waren de 7 konijnen gevangen. Binnen werd een geitenstal volgegooid met stro en hooi en daar zitten nu de flink geschrokken konijnen, dicht tegen elkaar aan, bij te komen van hun avontuur. Vanmorgen is een aantal mensen aan de gang gegaan met het in stukken zagen van de dikke bomen en het repareren van de omheining. De konijnen blijven voorlopig in de stal, want men wil hun verblijf nu gelijk maar helemaal opknappen. De geiten zitten ook binnen, maar zij kunnen hopelijk vandaag of morgen weer naar buiten als het hekwerk gerepareerd is. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 februari 2022 Delen Geplaatst: 19 februari 2022 Hier is de ren een paar cm verschoven, maar waar ik nog het meest van opkeek was dat het (toch best wel heel erg zware) Elmato schuilhok van de ene kant van de ren naar de andere kant gewaaid is 😱 Dat had ik écht niet verwacht. En het dak was er deels afgewaaid. Dat lag er nog op, maar niet meer in zeg maar. Gelukkig is het hok zelf blijven staan en ook het tijdelijk met touwen vast gemaakte golfplaat dak is blijven liggen gelukkig! Woensdag beloofd het goed weer te worden, dus als ik voldoende ben opgeknapt dan ga ik met de ren aan de slag. Sowieso groooote schoonmaak want dat is er door al het ziek/zwak/misselijk zijn van de afgelopen weken bij ingeschoten dus het hok is niet zo schoon als ik zou willen (ze zitten ook niet op 10 lagen stront of zo, maar het ziet er normaal gesproken netter uit bij mij) en dan meteen repareren wat gerepareerd moet worden. Uiteraard met hulp van Kliko 🤣 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 21 februari 2022 Delen Geplaatst: 21 februari 2022 Op 18-2-2022 om 16:14, Annasbeestenbende zei: Ons konijnenhok heeft een enorme barst in het dak 😢 Door de verzekering gaan we een nieuw hok bestellen. we gaan hondenhok bestellen. We hebben ook naar konijnenhokken gekeken, maar die zijn zo onpraktisch. Nu kijken welk hondenhok het beste is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 21 februari 2022 Delen Geplaatst: 21 februari 2022 2 uren geleden, Annasbeestenbende zei: Door de verzekering gaan we een nieuw hok bestellen. we gaan hondenhok bestellen. We hebben ook naar konijnenhokken gekeken, maar die zijn zo onpraktisch. Nu kijken welk hondenhok het beste is. Die plastic van Ferplast zijn erg goed! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 21 februari 2022 Delen Geplaatst: 21 februari 2022 16 minuten geleden, JacB zei: Die plastic van Ferplast zijn erg goed! Dat is precies degene die we twee keer hebben gehad en die gaan we nooit weer nemen. Bij ons houden die hokken het blijkbaar maar 1,5 jaar uit omdat ze kapot waaien, erg jammer. (ps: bedoelde je nou de konijnenhokken of de hondenhokken? Sorry als ik je verkeerd begrepen heb 😉) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ot&Sien Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Ik heb een Ferplast hondenhok en dat bevalt ons echt supergoed! Makkelijk en grondig schoon te maken, met naar wens één of twee uitgangen. Dogvilla heet hij. Heb hem nu 1,5 jaar denk ik en ben er nog steeds erg blij mee. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Bedankt @Ot&Sien! Ik ben inderdaad op zoek naar ervaringen met het hondenhok voor konijnen. Welke maat heb jij? Ik twijfel tussen maat 70 of 90, de grotere ligt buiten budget. En waait zo’n klein, plastic hokje niet weg? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ot&Sien Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Ik heb de 70 variant en die is voor mijn koppel konijnen groot genoeg (Sien is de grootste van de twee en zij weegt rond de 2,5 kg). Met de storm afgelopen week is ons golfplatendak flink kapotgewaaid maar de Dogvilla is geen cm van zijn plaats gekomen. Ik vermoed doordat hij laag aan de grond is. De ren staat wel in een hoek van de tuin met aan twee kanten schutting. Wellicht dat het in een open veld ofzo een ander verhaal is... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Mijn konijnen willen niet samen in hun (piepkleine) nachthok, dus misschien ga ik voor de 90 variant, ook handig als ik ooit een Vlaamse reus heb ofzo. Fijn dat hij niet wegwaait. Bij mij is het wel echt een open veld. Nog even nadenken dan maar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 23 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Ik heb hier ook de dogvilla (70) in de ren staan. Fluffy en Pip gebruiken hem goed, nu in de winter met maar 1 in en uitgang. Bij mij is hij met de storm ook niet van zijn plek gekomen, maar net als bij ot en Sien staat mijn ren ook in een beschut deel van de tuin. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Dogvilla maat 70 is besteld! Als het goed is is die morgen in huis! 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten