Ga naar inhoud

Stormschade aan het konijnenhok

mammafelina

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Evee zei:

ohjee! Zijn ze er toch niet te veel van geschrokken?

Ik zag in het dorp ook allerlei afdakjes en een kippenhok waar daken vanaf gewaaid waren. Bij ons gelukkig geen schade, maar het ging flink tekeer vannacht!

Fluffy en Pip lijken gelukkig oké. Vanmiddag als mijn man thuiskomt even kijken of we het provisorisch dicht kunnen maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een tijdje een golfplaten dak gehad, en wij wonen in zeeland, niet ver van de kust. Wij hebben om de golfplaten heen houten windveren gemaakt, zoals je ook bij daken van woningen ziet. Toen we dat hadden, kwam de wind minder goed onder de platen en bleven ze wel liggen bij storm.

Even van google een afbeelding geplukt, dit idee:

waterbord

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Evee zei:

Ik heb ook een tijdje een golfplaten dak gehad, en wij wonen in zeeland, niet ver van de kust. Wij hebben om de golfplaten heen houten windveren gemaakt, zoals je ook bij daken van woningen ziet. Toen we dat hadden, kwam de wind minder goed onder de platen en bleven ze wel liggen bij storm.

Even van google een afbeelding geplukt, dit idee:

waterbord

Dit ga ik even aan mijn man laten zien 😁

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is vannacht/vanochtend vroeg een stuk golfplaat dak van de konijnenren gewaaid. Gelukkig lag het nog in de gemeentetuin en hebben we het nog kunnen redden. Alle tieraps waarmee het dak toch inmiddels al 4 jaar stevig vast zat waren gebroken. De andere helft zat nog met 2 tieraps vast, dat hebben we nu even tijdelijk met touwen vast gemaakt in de hoop dat het de storm overleefd morgen. 
Zodra ik opgeknapt ben maak ik wel een betere constructie. Voor nu moet het maar even zo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gelukkig geen stormschade, maar houd mijn hart vast. Morgen gaat het nog veel harder waaien en stormen. Ik kon vannacht al moeilijk slapen, omdat ik het toch maar eng vindt die harde wind, vooral voor mijn 2 schatten van nijntjes, die ook in een buitenverblijf zitten. Ik ga morgen toch maar regelmatig kijken hoe dat het met ze gaat en hopen dat er geen schade komt in en aan het verblijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier tot nu toe gelukkig geen stormschade maar ik houd m’n hart vast voor vandaag. Ik zit sterk te twijfelen om de konijnen binnen te halen voor de zekerheid. Ik ben doodsbang dat het hok weg waait of het dak en dat ze gewond zijn of kunnen ontsnappen. Ik vind binnen halen niet optimaal maar ik heb al stress genoeg met die storm (ik trek dat heel slecht, bij extreem weer krijg ik echt paniekaanvallen en word ik gek van angst) Wij wonen niet ver van de kust aan de rand van de polder dus open vlaktes en een vrijstaand huis zonder bebouwing is echt niet fijn dan 😩 Was het maar al morgen. 
zijn er hier meer mensen die hun konijnen binnen halen?

aangepast door Newby1981
Foutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren alle losse schuilhuisjes en wilgenrollen en zo uit de ren gehaald, zodat die niet tegen de konijnen aan kunnen waaien. Alleen het zeer zware nachthok staat er nog in. Het dak daarvan zit vast met een haak, maar die haak ga ik ook nog zekeren door hem met stevig ijzerdraad vast te zetten. De ren zelf bestaat uit flinke balken (met gaas erop) die vastzitten aan de schuur en aan de tegels, dat zit wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Newby1981 zei:

Hier tot nu toe gelukkig geen stormschade maar ik houd m’n hart vast voor vandaag. Ik zit sterk te twijfelen om de konijnen binnen te halen voor de zekerheid. Ik ben doodsbang dat het hok weg waait of het dak en dat ze gewond zijn of kunnen ontsnappen. Ik vind binnen halen niet optimaal maar ik heb al stress genoeg met die storm (ik trek dat heel slecht, bij extreem weer krijg ik echt paniekaanvallen en word ik gek van angst) Wij wonen niet ver van de kust aan de rand van de polder dus open vlaktes en een vrijstaand huis zonder bebouwing is echt niet fijn dan 😩 Was het maar al morgen. 
zijn er hier meer mensen die hun konijnen binnen halen?

Als je twijfelt of ren het houdt of je hokken misschien gaan wandelen, of kunnen vallen zou ik ze zeker naar binnen halen. Stevige rukwinden kunnen echt gevaarlijk zijn en aan de kust belooft het heel heftig te worden. Één van de hevigste stormen van de afgelopen 30 jaar las ik. 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Okki zei:

Ik heb gisteren alle losse schuilhuisjes en wilgenrollen en zo uit de ren gehaald, zodat die niet tegen de konijnen aan kunnen waaien. Alleen het zeer zware nachthok staat er nog in. Het dak daarvan zit vast met een haak, maar die haak ga ik ook nog zekeren door hem met stevig ijzerdraad vast te zetten. De ren zelf bestaat uit flinke balken (met gaas erop) die vastzitten aan de schuur en aan de tegels, dat zit wel goed.

Hoe heb je ze vastgezet aan de tegels? De constructie van mijn ren is wel zwaar genoeg, maar staat wel los op de tegels. Dus als dat kan zou ik het graag nog steviger vastzetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, happy211 zei:

Hoe heb je ze vastgezet aan de tegels? De constructie van mijn ren is wel zwaar genoeg, maar staat wel los op de tegels. Dus als dat kan zou ik het graag nog steviger vastzetten. 

Ben ik ook benieuwd naar. 

Wij hebben de ren net aan de schutting vastgezet met dikke touwen. Die schutting is zo’n half beton schutting dus die waait niet om, ik heb er wel vertrouwen in dat dit houd. De overgebleven golfplaat ligt tot nu toe nog vast. Duimen dat die blijft liggen. 

aangepast door JacB
Toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, happy211 zei:

Dat heeft mijn man met slagpluggen gedaan. Komt nooit meer los. En het zijn heel zware tegels: grindtegels (op zijn kop) van 50 x 50 cm en 7 cm dik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Evee zei:

Oei, @Dollie ik zag dat je ook schade had! Gelukkig zijn de konijnen in orde:

image.png

Hier inderdaad helaas wel schade, op zich viel het mee (flat was gewoon nog heel), maar vorig jaar is dit ook al gebeurd en toen hebben we 'm verstevigd en aan de muur vast gemaakt. Aangezien dat al niet voldoende was en het nog veel harder zou gaan waaien vandaag zag ik opnieuw repareren niet zo zitten. Je laat er toch niet meer met een gerust hart konijnen in zitten. Hij zou er in de loop van dit jaar sowieso uit gaan maar dit gooit natuurlijk de plannen wel flink in de war. 

Wij hebben vandaag alle buitenkonijnen binnen gezet, zekere voor het onzekere genomen. Tot nu toe valt het mij hier mee, hopelijk niet nog meer schade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .