Ga naar inhoud

Gerbil rassen

Gerbilnick
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of verschillende gerbilrassen, Perzische gerbils en mongoolse gerbils onderling paren. Zou ik dus een jonge pers met een jonge mongoolse gerbil (mannetje, vrouwtje) bij elkaar kunnen houden?

mijn vraag is dus indirect, kunnen verschillende gerbilrassen onderling kruisen?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al is een gerbil geen konijn, we moeten helaas wel één lijn trekken. Ik hoop dat je ze niet zomaar bij elkaar zet en afziet van een nestje.

Bunnybunch is geen fokkersforum en promoot vooral het adopteren van konijnen uit konijnenopvangen. Dat is ook de reden dat wij alleen een vragenforum hebben voor onverwachte nestjes en geen onderdeel voor konijnenfokkers. Nu je gerichte raad gekregen hebt, wordt dit topic gesloten.

Informatie over fokken & nestjes is hier te vinden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/category/Voortplanting

Regels van ons forum vind je hier:
https://www.bunnybunch.nl/algemene-voorwaarden-forum

Mocht je toch nog met vragen zitten, kun je de zoekfunctie van het forum gebruiken en als daar ook geen antwoord te vinden is, kun je een nieuw topic starten. Wees in dit nieuwe topic zo volledig mogelijk over de situatie waarover je vraag gaat, dat geeft ons een beter inzicht in de situatie.

Succes,
Het moderator team van BunnyBunch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks het slotje, toch even nog een inhoudelijke reactie voor het geval het alleen interesse was en niet en plan om uit te voeren (waar ik wel op hoop).

ik heb werkelijk geen idee of er soorten onderling kunnen kruisen, dat ligt aan de genen. Soorten die relatief dicht verwant zijn aan elkaar kunnen soms wel kruisen, maar vaak ook niet. Geen idee hoe dat bij gerbils zit.

Je maakt de dieren er meestal niet gezonder of sterker van om dat soort dingen te gaan doen en gelukkig heeft de natuur meestal ook ingebouwd dat kruisingen tussen verschillende diersoorten niet levensvatbaar of onvruchtbaar zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .