Ga naar inhoud

Waarom vinden mensen witte konijnen lelijk?

BunnyLoveFarm

Aanbevolen berichten

• 4 maanden later...

Ik vind alle konijnen prachtig. Ik heb zelf twee witte konijnen gehad, met rode ogen en met blauwe ogen (dat bleek pas toen ik haar lange Teddy-haren had laten knippen) en ik begrijp oprecht niet waarom mensen bewust kiezen voor een bepaalde kleur, ras, vacht, of wat dan ook. Zwarte konijnen blijven in een opvang ook vaak langer zitten en daar snap ik ook niks van. Ik heb altijd konijnen geadopteerd om ze een heerlijke oude dag te geven en uiterlijk was totaal niet relevant. Voorkeur hebben we stiekem allemaal, maar doorslaggevend was dat voor mij nooit. 

Link naar reactie

Vroeger als kind hebben mijn zus en ik drie konijnen gehad, ze waren alledrie wit met rode ogen. Ik hou niet zo van rode ogen en ben gewoon uitgekeken op albino's. Het leek wel of er vroeger geen andere konijnen waren en nu vind ik het leuk om juist heel andere kleuren te hebben.

Link naar reactie

Ik heb nooit een wit konijn gehad, vindt de rode ogen vaak een beetje eng.

Ik denk echter niet, dat ik zo’n konijn in de opvang zou laten zitten als het een match met mijn eigen konijn zou zijn.

Ik heb nu een een bruinig konijn en een volledig zwart konijn, beide vind ik ze super mooi en super lief 🥰 

Net als Marjolein wil ik geen konijn met een bewerkelijke vacht. 

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Het eerste konijn nadat ik zelfstandig woonde was een witte met blauwe ogen. 'Nijntje'.  Die vind ik nog steeds bijzonder mooi.  Dat staat bij mij op nr. 1.

Wit met rode ogen vind ik echt lelijk en wat eng. Net zoals je een foto van iemand maakt en op de foto zijn de ogen rood gekleurd. Zo'n foto keur ik ook af of werk ik bij. Dat kan helaas niet bij de rode ogen van een konijn. Het komt denk ik ook omdat er iets glazigs te zien is.

Japanners vond ik lelijk maar door de koppeling kreeg ik er één en ik vond het eigenlijk toch wel mooi. Nu bewust weer een stel genomen dat leek op het vorige koppel.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .