Ga naar inhoud

Weg lopen

Aanbevolen berichten

Hallo eind januari is mijn voedster bevallen van 4 konijntjes (een is overleden aan dwerggroei).

Maar sinds ze 2 weken oud zijn gaan ze naar de vader om dat ik ze houd in een puppyren met de moeder.

Tot nu toe heb ik gezien dat mijn ram niets doet bij hun want,hij maakt ze af en toe schoon.

Maar moet iets tegen de ren aanzetten zodat er niet uitgaan of niets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je misschien wat meer informatie geven zodat ik een beter beeld kan vormen? 

Hoe kan de vader bij de jongen komen? Zijn de mazen van de puppyren wel klein genoeg om de jongen tegen te houden? 

Zorgt de moeder wel goed voor de jongen, heeft ze een goed nest voor ze gemaakt? Ze was nog erg jong, toch?

Het is normaal dat de jongen soms wat door het hok/de ren kruipen vanaf 2-3 weken, maar het grootste deel van de dag zullen ze samen in het nest doorbrengen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, happy211 zei:

Kun je misschien wat meer informatie geven zodat ik een beter beeld kan vormen? 

Hoe kan de vader bij de jongen komen? Zijn de mazen van de puppyren wel klein genoeg om de jongen tegen te houden? 

Zorgt de moeder wel goed voor de jongen, heeft ze een goed nest voor ze gemaakt? Ze was nog erg jong, toch?

Het is normaal dat de jongen soms wat door het hok/de ren kruipen vanaf 2-3 weken, maar het grootste deel van de dag zullen ze samen in het nest doorbrengen. 

En mama geeft ze elke nacht melk en slapen inmiddels buiten het nest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Imani Lie Lien zei:

De baby´s lopen er zelf uit maar ik heb wel gezien dat ze uit de mazen lopen 

Dan zou ik er inderdaad voor zorgen dat ze er niet meer uit kunnen komen. Denk bijvoorbeeld aan een stuk hout, gaas of een deken die strak gespannen tegen de ren zit.

Gelukkig is er nog niets gebeurd tussen de vader en de jongen, maar helaas zou het niet de eerste keer zijn dat de ram de jongen iets aan doet. Ik zou dat risico niet willen lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik het zeg maar dit gaat dus niet om een onverwacht nestje, aangezien je in augustus en begin december al met vragen kwam over je mogelijk drachtige voedster (die inderdaad nog erg jong is). Ik kan er persoonlijk heel slecht tegen dat je alle adviezen negeert en het gewoon weer laat gebeuren...

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bunnybunch is geen fokkersforum en promoot vooral het adopteren van konijnen uit konijnenopvangen. Dat is ook de reden dat wij alleen een vragenforum hebben voor onverwachte nestjes en geen onderdeel voor konijnenfokkers. Nu je gerichte raad gekregen hebt, wordt dit topic gesloten.

Informatie over fokken & nestjes is hier te vinden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/category/Voortplanting

Regels van ons forum vind je hier:

https://www.bunnybunch.nl/algemene-voorwaarden-forum

Mocht je toch nog met vragen zitten, kun je de zoekfunctie van het forum gebruiken en als daar ook geen antwoord te vinden is, kun je een nieuw topic starten. Wees in dit nieuwe topic zo volledig mogelijk over de situatie waarover je vraag gaat, dat geeft ons een beter inzicht in de situatie.

Succes,

Het moderator team van BunnyBunch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .