Ga naar inhoud

Konijn buik borrelt


Dionne1208

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag hoor ik dat haar buik borrelt, net als wanneer je honger hebt zeg maar. Ik hoor het best duidelijk. Ze heeft wel redelijk gegeten vandaag en doet ook niet raar denk ik. Ze is net 8 weekjes. Kan dit kwaad? Wel was er een dikke keutel bij gisteren en vandaag ook eentje die vastgeplakt aan het hooi zat. Komt dat misschien door de stress de afgelopen dagen omdat ze heeft moeten wennen?

B4F41847-F8E1-4658-A190-A32AD2FF01F0.jpeg

aangepast door Dionne1208
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je hierop let en blindedarmkeutels is wel iets wat je in de gaten moet houden. Het kan zijn dat je meer groente geeft dan ze gewend is, of te veel brokken. 

Kijk even of de verhouding klopt (max. 20gr brokken per kilo voor het gewicht dat ze wordt als ze volwassen is) en onbeperkt hooi. Ik zou zelf even stoppen met groente tot de keutels weer normaal zijn en het dan langzaam met kleine stukjes terugopbouwen.

 

Als ze haar blindedarmkeutels niet op blijft eten, of je vindt daarnaast ook dunne gewone keutels, dan zou ik met haar naar een dierenarts gaan. Coccidiose komt vaak voor bij jonge konijnen en is bij hen ook extra gevaarlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, happy211 zei:

Goed dat je hierop let en blindedarmkeutels is wel iets wat je in de gaten moet houden. Het kan zijn dat je meer groente geeft dan ze gewend is, of te veel brokken. 

Kijk even of de verhouding klopt (max. 20gr brokken per kilo voor het gewicht dat ze wordt als ze volwassen is) en onbeperkt hooi. Ik zou zelf even stoppen met groente tot de keutels weer normaal zijn en het dan langzaam met kleine stukjes terugopbouwen.

 

Als ze haar blindedarmkeutels niet op blijft eten, of je vindt daarnaast ook dunne gewone keutels, dan zou ik met haar naar een dierenarts gaan. Coccidiose komt vaak voor bij jonge konijnen en is bij hen ook extra gevaarlijk.

Heb 1cm witlof geprobeerd, maar heeft ze geloof ik niet opgegeten. Dus misschien inderdaad nog minder brokjes. Zal dat eens proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met happy211, even geen groente nog en qua brokjes zou ik 30-40 gram aanhouden. Lastig inschatten hoe groot ze wordt, maar ik verwacht tussen de 1,5 en 2 kilo. Probeer het eerst met 40 gram en werkt dat nog niet genoeg kun je afbouwen naar 30 gram. Je hebt niet toevallig ook van brok gewisseld? Dat ze nu andere brokjes krijgt dan ze in de winkel kreeg? 

 

Die foto waarop het poepje tussen de brokjes zat, zag dat er slijmerig uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Kolino zei:

Eens met happy211, even geen groente nog en qua brokjes zou ik 30-40 gram aanhouden. Lastig inschatten hoe groot ze wordt, maar ik verwacht tussen de 1,5 en 2 kilo. Probeer het eerst met 40 gram en werkt dat nog niet genoeg kun je afbouwen naar 30 gram. Je hebt niet toevallig ook van brok gewisseld? Dat ze nu andere brokjes krijgt dan ze in de winkel kreeg? 

 

Die foto waarop het poepje tussen de brokjes zat, zag dat er slijmerig uit?

Nee, deze was vrij droog. Die ‘plakjes’ poep zijn wel een beetje zacht. Ze gebruikt nu haar voetbal als toilet, dit is wat er net in lag. Ziet er nu niet zo gek uit toch? Ze heeft waarschijnlijk wel een ontstoken oogje dus zometeen even langs de dierenarts.

F692CBD4-041C-4A72-A399-A47823435B54.jpeg

3DB7F959-991D-447B-9D4C-C8726EC6F94C.jpeg

0C9D1542-1FCD-4498-9598-98DF3DDAFE32.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .