Ga naar inhoud

Plassen in drinkbak


Irismvf

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

mijn konijnen hebben zowel een drinkfles, als drinkbakje. Balou vind het nodig om het water uit de drinkbak te gooien en hierin te gaan plassen. Hij heeft een eigen toilet. Weten jullie waarom hij dit doet? Echt drinken uit het bakje gebeurd nooit. Hij kiest altijd voor het flesje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Evee zei:

Staat het bakje in een hoek van het verblijf? Zo ja, dan zou ik het een andere locatie geven, meer in het midden bijvoorbeeld.

Het bakje stond eerst in het midden van het verblijf. Nadat hij het om ging gooien heb ik het in de hoek gezet. Dit heeft weinig geholpen aangezien hij dit nu nog doet. En het vervolgens gaat vullen met plas😂🙈

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de hokken weer schoongepoetst. Blijkbaar keutelt en plast hij helemaal niet meer in het hok waar het toilet staat! Het drinkbakje is nu zijn toilet geworden😂. Ik heb de toilet nu op de plek staan van de drinkbak. In de hoop dat hij dit weer gaat gebruiken

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het ook, ze kunnen soms echt hun eigen logica aanhouden wat dit soort dingen betreft. Een kwestie van uitproberen wat werkt in deze situatie. Andere locatie van waterbak en toiletbak is inderdaad het eerste wat ik zou proberen. De waterbak bovenop een steen of iets zetten, zodat het net wat hoger is, wil misschien ook nog wel verschil maken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Kolino zei:

Wat een smeerpoets! Ik geloof dat ik het drinkbakje voorlopig even weg zou halen of al dan niet vervangen voor eentje die zo zwaar is, dat hij er niet mee aan de haal gaat. Lijken de materialen van de toiletbak en de drinkbak eigenlijk op elkaar?

Ze lijken totaal niet op elkaar, de drinkbak is van steen en heeft zo’n anti-mors rand. De toiletpapier is een soort plastic. Hij is al erg groot (Duitse reus) en trekt met zijn poot aan de drinkbak tot alles eruit is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .