Dionne1208 Geplaatst: 7 februari 2022 Delen Geplaatst: 7 februari 2022 Hoe kun je het best een klein konijntje zijn hok schoonmaken? Eruit halen of laten zitten? 😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 8 februari 2022 Delen Geplaatst: 8 februari 2022 Ik heb jouw bericht verplaatst naar het onderdeel waar het het beste bij past. Laat haar maar zoveel mogelijk in haar vertrouwde omgeving. Ze heeft al zoveel nieuwe indrukken gehad de laatste tijd. En het helpt ook met de zindelijkheid als ze niet steeds op nieuw territorium komt, al is ze nu waarschijnlijk nog te jong dat dat al veel meespeelt. Als het goed is, is het verblijf groot genoeg dat ze gewoon in een andere hoek van de ren kan gaan zitten terwijl jij bezig bent met het hok schoonmaken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 8 februari 2022 Delen Geplaatst: 8 februari 2022 Hoe groot is het verblijf? Een konijn heeft minstens 2m2 nodig op 1 oppervlakte, verdiepingen tellen daarbij niet mee. Als je straks een koppeltje hebt hebben ze samen minstens 4m2 nodig. Permanente ruimte waar ze 24 uur per dag, 7 dagen per week in kunnen. Op zo'n oppervlakte kunnen de konijnen gemakkelijk even wegkruipen als je aan het schoonmaken bent. Al komen de mijne zich er liever altijd ontzettend mee bemoeien, tot ik me de stofzuiger aan de gang ga 😉 . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 februari 2022 Delen Geplaatst: 8 februari 2022 Inderdaad, je laat ze er gewoon in zitten. Heb je de tips over huisvesting en het schoonmaken van het verblijf al gelezen bij de informatieve artikelen? Tips voor het maken of kopen van een konijnenhok (huisvesting algemeen) https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenhok-kopen-maken-tips Binnenkonijnen - Konijnen houden in huis https://www.bunnybunch.nl/informatie/binnenkonijnen-konijnen-houden-in-huis Schoonmaaktips voor het konijnenhok https://www.bunnybunch.nl/informatie/schoonmaken-van-een-konijnenhok Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dionne1208 Geplaatst: 8 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2022 Ging mij meer om of het niet verschrikkelijk eng is als je ineens met een schepje in zijn hok komt en met een zak stro😋 maar dan zal ze wel lekker in haar huisje aan de andere kant gaan zitten haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 8 februari 2022 Delen Geplaatst: 8 februari 2022 Nee hoor, dat is veel minder eng dan oppakken sowieso. Misschien is het in het begin spannend, maar ze zullen snel genoeg leren dat er niet echt wat gebeurt met ze, in tegenstelling tot als je ze gaat oppakken om dat klusje te klaren, dan lopen ze wel echt gevaar in hun beleving. Hier wordt elke week hun hele kamer grondig gestofzuigd. Dan moet alles van de plek en ik ben er minstens een half uur mee bezig. Ik zet een schuilhuisje aan de andere kant van de kamer, daar vluchten ze naartoe als ik de voor hun ingerichte hoek begin te stofzuigen. Sneu, maar ja. Het zal toch schoon moeten. Ze komen meteen tevoorschijn als ik de stofzuiger uit zet en gaan terug naar hun hoek. Zet ik het schuilhuisje terug en kan ik de rest van de kamer stofzuigen. Ze vinden het echt niet tof, maar zodra de stofzuiger uit gaat is het weer goed. Ik vind het wel handig dat ze wegkruipen, ik heb ook een konijn gehad dat niet bang was voor de stofzuiger, maar juist nieuwsgierig. Dat is echt gevaarlijk, voor je het weet ligt hij onder het karretje van de stofzuiger, of heeft hij de kabel doorgeknaagd. Het zit in de natuur van konijnen om onverwachte of onvoorspelbare dingen eng te vinden. Zolang ze naar een veilig plekje kunnen is het prima. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 februari 2022 Delen Geplaatst: 8 februari 2022 Ja, dat is spannend. Maar als je dit als routine wekelijks doet, wennen ze er ook aan. Sommige konijnen vinden het juist super interessant en lopen lekker in de weg, knagen de haartjes van de bezem af, smijten je blik en veger in het rond 😄 Niet altijd praktisch. Maar optillen is nog meer stress. In het begin zorg ik vaak dat ze brokjes te eten hebben op het moment dat ik ga schoonmaken, om twee redenen; dat maakt dat ze met iets leuks / lekkers bezig zijn terwijl je schoonmaakt, wat er voor zorgt dat er minder stress is. Maar ook omdat ze dan minder in de weg lopen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 8 februari 2022 Delen Geplaatst: 8 februari 2022 2 uren geleden, Eefje zei: Hoe groot is het verblijf? Een konijn heeft minstens 2m2 nodig op 1 oppervlakte, verdiepingen tellen daarbij niet mee. Als je straks een koppeltje hebt hebben ze samen minstens 4m2 nodig. Permanente ruimte waar ze 24 uur per dag, 7 dagen per week in kunnen. Op zo'n oppervlakte kunnen de konijnen gemakkelijk even wegkruipen als je aan het schoonmaken bent. Al komen de mijne zich er liever altijd ontzettend mee bemoeien, tot ik me de stofzuiger aan de gang ga 😉 . Haha, ja de mijne komen er ook mee bemoeien, ze moeten altijd net allebei plassen wanneer ik de toiletbak schoonmaak bijvoorbeeld. 🙄 Of ze gooien mn veger en blik weg of andere spullen die ik even ergens op had gezet op de grond. 🙈 Om die reden geef ik ze altijd wat lekkers zodat ik even rustig kan schoonmaken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 8 februari 2022 Delen Geplaatst: 8 februari 2022 35 minuten geleden, DaniëlleV zei: Haha, ja de mijne komen er ook mee bemoeien, ze moeten altijd net allebei plassen wanneer ik de toiletbak schoonmaak bijvoorbeeld. 🙄 Of ze gooien mn veger en blik weg of andere spullen die ik even ergens op had gezet op de grond. 🙈 Om die reden geef ik ze altijd wat lekkers zodat ik even rustig kan schoonmaken. Hier komen ze zich er ook altijd mee bemoeien 😅 mijn bezem en stoffer en blik moeten het altijd ontgelden en ook hier moet er natuurlijk precies geplast worden als ik de toilet bak schoonmaak 😆 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 8 februari 2022 Delen Geplaatst: 8 februari 2022 1 uur terug, mammafelina zei: Hier komen ze zich er ook altijd mee bemoeien 😅 mijn bezem en stoffer en blik moeten het altijd ontgelden en ook hier moet er natuurlijk precies geplast worden als ik de toilet bak schoonmaak 😆 En dan ook nog allebei tegelijk he? Heel toevallig 😆 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 8 februari 2022 Delen Geplaatst: 8 februari 2022 3 uren geleden, Eefje zei: Ik vind het wel handig dat ze wegkruipen, ik heb ook een konijn gehad dat niet bang was voor de stofzuiger, maar juist nieuwsgierig. Dat is echt gevaarlijk, voor je het weet ligt hij onder het karretje van de stofzuiger, of heeft hij de kabel doorgeknaagd Hier ook 😂 Mijn voedster kruipt lekker weg en komt weer tevoorschijn als de stofzuiger weg is en ze de hooizak hoort voor vers hooi. Mijn ram aan de andere kant loopt behoorlijk in de weg en hij is totaal niet bang voor de stofzuiger. Zo irritant! Ik moet hem echt wegduwen omdat ik bang ben dat hij vastgezogen wordt en de kabel is er ook al een keer bijna doorgeknaagd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dionne1208 Geplaatst: 8 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2022 Haha bedankt allemaal! Ben benieuwd hoe deze boef het zal doen. Ons vorige konijn begon altijd te slaan en maakte de vuilniszak open… 🤣 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 8 februari 2022 Delen Geplaatst: 8 februari 2022 9 uren geleden, DaniëlleV zei: En dan ook nog allebei tegelijk he? Heel toevallig 😆 Nou inderdaad! Alsof ze het afgesproken hebben 🤣 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Irismvf Geplaatst: 9 februari 2022 Delen Geplaatst: 9 februari 2022 Ik laat mijn konijnen ook altijd bij hun nachthok als ik aan het schoonmaken ben. Balou is het hier nooit mee eens en elk stukje dat ik net heb weggeschopt moet weer gevuld worden door hem. Soms erg onhandig maar wel lachwekkend. Mijn veger en blik zijn ook nooit welkom en moet mee gegooid worden.😂 als ik eenmaal klaar ben richt hij zijn hok in zodat hij warm kan liggen Baily vind het leuk om te helpen en begint ook altijd te graven en alles opzij te duwen. Met zaagsel helpt ze altijd verspreiden en stro is ze heel precies in. Dit laat ik haar ook zelf doen. de rest van het verblijf veeg ik altijd 2x per dag, zodat er nooit viezigheid aan hun vacht kan blijven plakken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 18 februari 2022 Delen Geplaatst: 18 februari 2022 Hier blijft Rummie haar eigen ding doen of/en huppelt wat door de ren. Kliko bemoeit zich echt OVERAL mee. Echt niet normaal. Moet ik vegen, moet hij de stoffer hebben. Of hij springt in de mini-container 🙄 Moet ik in het hok zijn, moet hij ook in het hok zijn (“O, was het trappetje weg? Nou ja, geeft niet, ik kan er zo ook in.”) om uiteraard nét daar te zitten waar ik moet scheppen. Of vers stro moet strooien. En als ik op de grond ga liggen om de trap weer aan het hok te maken gaat meneer aan m’n haar staan knagen 😆 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MissMarloes Geplaatst: 4 maart 2022 Delen Geplaatst: 4 maart 2022 Ik laat ze meestal in het hok, dat geeft het minste stress. Soms komt ze dan kijken en 'meehelpen' en soms houdt ze zich afzijdig. Vaak met het strooien van de nieuwe bodembedekking komt er wel hulp, haha. Dan vindt ze heerlijk. Soms laat ik haar trouwens ook rondlopen als de mogelijkheid er is. Dan kan ze even op ontdekkingstocht en daarna weer in haar schone hok. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten