Ga naar inhoud

Konijn knarst op zijn tanden en stampt op de grond


MarritkonijnTommy

Aanbevolen berichten

Hoi ik heb een konijn en hij knarst zo nu en dan op zijn tanden maar nog nooit zo hard als een paar minuten geleden, ook stampt hij met twee poten op de grond.

dit doet hij als hij loopt en als hij in zijn hok zit. Ik heb hem wel net verplaatst van kamer en er is een verbouwing aan de overkant wat je overdag goed kan horen. Weten jullie wat dit betekent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stampen betekent dat hij heel alert is op dreigend gevaar. Met stampen waarschuwen konijnen elkaar voor gevaar. Soms is de oorzaak lastiger te achterhalen, maar ik denk dat dat hier wel makkelijk in te schatten is (verhuist van kamer, dus nieuw territorium, vreemde geluiden).

Knarsen kunnen ze doen als ze tevreden en gelukkig zijn, maar ook als ze pijn hebben of ongemak ervaren. In bovenstaande situatie lijkt me eerder het tweede het geval dan tevredenheid of gelukkig zijn. 

Je konijn is dus naar alle waarschijnlijkheid behoorlijk ontevreden. Een maatje kan veel oplossen, omdat ze dan in elk geval elkaar hebben. Een konijn begrijpt een ander konijn en een mens niet. Wij kunnen een konijn niet goed geruststellen of troosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .