Evee Geplaatst: 3 februari 2022 Delen Geplaatst: 3 februari 2022 Quote Konijnenopvangcentra van de Dierenbescherming dreigen het aanbod van afgestane en zwervende konijnen niet meer aan te kunnen. Sinds 2016 is het aantal ‘afstandskonijnen’ bij opvangcentra van de Dierenbescherming bijna verdubbeld en werden er per jaar bijna 300 meer ‘zwervende’ konijnen gevonden. Omdat dieren ook langer blijven zitten, loopt het de opvangcentra over de schoenen en zijn er opnamestops en wachtlijsten. De Dierenbescherming blijft dan ook adviseren om goed na te denken voor het in huis nemen van een dier. Lees het hele artikel via de link: https://www.dierenbescherming.nl/wat-wij-doen/actueel/nieuws/nieuws-overzicht/konijnenopvang-dierenbescherming-overvol Ik vind het alleen dat ze lage aantallen noemen, maar dit zal alleen zijn wat er bij de dierenbescherming asielen binnen komt, niet bij alle konijnenopvangen in het land. Er zijn er ook heel veel die niet bij de dierenbescherming zijn aangesloten natuurlijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 3 februari 2022 Delen Geplaatst: 3 februari 2022 Ik denk dat de aantallen wel redelijk zullen kloppen voor de dierenbescherming. De meeste afstandkonijnen zullen waarschijnlijk naar een konijnenopvang gaan ipv een asiel van de dierenbescherming. Ik was even in de war door de 300 gedumpte konijnen, maar na het lezen van het hele artikel zie ik dat het 300 meer zijn dan andere jaren, dus niet 300 per jaar. Dat aantal zou echt niet kloppen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2022 25 minuten geleden, happy211 zei: Ik denk dat de aantallen wel redelijk zullen kloppen voor de dierenbescherming. De meeste afstandkonijnen zullen waarschijnlijk naar een konijnenopvang gaan ipv een asiel van de dierenbescherming. Ik was even in de war door de 300 gedumpte konijnen, maar na het lezen van het hele artikel zie ik dat het 300 meer zijn dan andere jaren, dus niet 300 per jaar. Dat aantal zou echt niet kloppen. Klopt, volgens mij zijn het er 1348 in totaal. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 3 februari 2022 Delen Geplaatst: 3 februari 2022 Nou, niet alleen bij DB.. Volgens mij zo’n beetje elke konijnenopvang in Nederland. Echt niet normaal meer hoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten