Lexa Geplaatst: 2 februari 2022 Delen Geplaatst: 2 februari 2022 (aangepast) Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum en hoopte wat advies in te winnen. Indien dit hier niet gepost mag worden zal ik het uiteraard verwijderen. Ik zou graag 2 konijntjes adopteren en twijfel welk ras het beste bij mij past. Ik al veel informatie opgezocht rond verschillende rassen (Nederlands hangoor dwergkonijn, kleurdwerg, mini lop, dwergkonijn…), maar ik zie de bomen door het bos niet meer 😕 Daarom hoop ik hier wat advies in te winnen. Wat zoek ik in een konijn? - Eerst en vooral wil ik graag een konijntje dat klein blijft (bij voorkeur niet veel groter dan 1kg) - Ik wil graag een ros konijntje (dus een ras waar dit mogelijk is) - Een konijntje dat graag geaaid wordt / op mijn schoot zit is een pluspunt. (Ik weet dat dit uiteraard ook van het individuele karakter van het konijn afhangt) - Hangende oren zijn een pluspunt, maar ik vrees dat deze konijntjes vaak groter worden. Tips waar ik zo’n konijnenras kan adopteren zijn ook altijd welkom. Alvast bedankt voor alle informatie! Elk advies is zeer welkom 🙂 Ik kijk er enorm naar uit om konijntjes te adopteren en ik wil een geïnformeerde beslissing maken 🙂 2 februari 2022 aangepast door Lexa Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 2 februari 2022 Delen Geplaatst: 2 februari 2022 Daar is eigenlijk maar 1 goed antwoord op te geven: Een heel leuk asielkonijntje! Of twee dan, in dit geval. Konijnen hebben niet de typische rasstandaarden zoals honden, katten of paarden, omdat er met konijnen veel te veel gefokt wordt met mixen om maar zoveel mogelijk konijntjes te krijgen waar geld aan verdiend kan worden. Veel fokkers selecteren op kleur of tekeningen, en minder op karakter. De enige plek waar je met je lijstje terecht kunt, is bij een goede konijnenopvang. En de lijst met goede opvangen vind je hier. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 2 februari 2022 Delen Geplaatst: 2 februari 2022 Hangoortjes zijn schattig, daar zijn ze namelijk op gefokt, maar door die hangende oren kunnen ze hun gehoorgangen minder goed schoonhouden, met een grotere kans op oorproblemen. Ik wil je ook aanraden om naar een goede opvang te gaan. Daar kennen ze de karakters van de konijnen, daar heb je meer aan dan dat je een bepaald ras uitzoekt vanwege eventuele eigenschappen. Daar weten ze ook hoe groot een konijn wordt. Bij een fokker of een dierenwinkel is het altijd maar afwachten hoe het konijn zich ontwikkelt. Ik heb jaren geleden bij een tuincentrum een dwerghangoor voedster gekocht, dat bleek uiteindelijk een ram van 3 kilo met staande oren. Wel een konijn, dat dan nog net wel. Ik heb denk ik ook wat jij een ros konijn noemt, een thrianta. Die zijn een soort oranje, maar je ziet ze maar weinig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten