Ga naar inhoud

Kat bang voor de konijn


Akw

Aanbevolen berichten

Hoelang heb je het konijn al? Hoe heb je het konijn gehuisvest? Mijn ervaring is dat dit gedrag na een tijdje wel verandert. Hij heeft waarschijnlijk nog nooit een konijn gezien en weet niet wat hij daarvan kan verwachten. Ze spreken elkaars taal niet, dus dat is ook niet zo gek.

 

Eerlijk is eerlijk, ik zou een konijn en een kat niet in dezelfde ruimte laten. Je zet toch een roof- en een prooidier bij elkaar, dat zou ik nooit zonder toezicht durven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ken twee konijnen, die wonen nu in een stal maar vroeger binnen in een kooi. Dat was een dichte kooi, maar als de kooi openstond dan kwam de kat er gezellig naast liggen. Zag er heel schattig uit 🥰. De konijnen vonden het minder leuk, soms bleven ze er doodstil naast liggen, maar meestal renden ze gelijk hun schuilhuisje in. De kat kon ook weleens een beetje spelen/jagen, dus uiteindelijk mocht ze überhaupt de kooi niet meer in. Dat scheelde alweer een hoop paniek. Het klinkt trouwens of je 1 konijn hebt? Is dat niet een beetje sneu? Dezelfde kat als in de konijnenkooi durfde eerst ook niet naar buiten, maar toen haar krabpaal naar het raam werd verplaatst zodat ze uit het raam kon kijken wat er buiten eigenlijk was, durfde ze ineens wel en nu wil ze altijd buiten zijn. Katten houden van overzicht op de situatie. Misschien kunnen ze door glas met elkaar kennismaken of zo? Ik denk dat de kat gewoon wat tijd nodig heeft, het klinkt niet als iets om je zorgen over te maken. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...

Ik heb hetzelfde. Maar mijn kat ging steeds meer naar het konijn toe om te kijken wat het is. Terwijl ze vroeger er met een grote boog omheen liep. Ik denk dat het over een tijdje al beter is met je bange kat en ik denk dat je daar niet echt iets voor hoeft te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn katten en konijnen lopen ook allemaal samen in huis rond. Ze waren eerst bang voor elkaar maar na twee weken ongeveer ging het beter en liepen ze langs elkaar heen. Als je kat echt niet wilt eten dan zou je misschien het voer op twee plekken kunnen zetten zodat ze altijd toegang hebben totdat ze gewend zijn aan elkaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als ik bij de konijnen in de ren ben, schieten ze soms ineens in stokstaartjeshouding. Ik weet al wat er dan is. De kat marcheert langs. Hij heeft totaal geen belangstelling voor konijnen. Ook voor onze vorige konijnen niet. Daar kon hij bij als hij wilden. Nu kan hij er niet bij. Maar ze zijn nog steeds niet aan hem gewend. Flo stampte vanavond een paar keer heel hard op de tegelvloer toen hij onze kat zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .