Ga naar inhoud

Wanneer wond helemaal weg?


Anna1980

Aanbevolen berichten

Een idee van hoelang het duurt voordat het echt weg is? Of wanneer ze er echt geen last meer van hebben (mits het niet ontstoken/geïrriteerd is)? 
Zou zo fijn zijn als de romper uit kan en wil niet steeds uit doen om te kijken want ze vindt het vreselijk (begon ons zelfs te bijten, doet ze normaal nooit!) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wond in de huid is met een dag of 10-14 goed dicht, in die zin dat de hechtingen er dan uit kunnen of oplossen en dat er geen vuil van buitenaf meer in kan komen. Dan kan de romper ook uit.

Het herstel binnenin bij de voedster duurt langer, dat vergeten wij soms. Daar zal ze echt wel 6 weken last van hebben, hoewel een prooidier als een konijn daar weinig van laat merken.

Een buikoperatie bij een mens kan 6 weken tot een jaar hersteltijd nodig hebben, ter vergelijking. 

 

In jouw geval waren er complicaties, maar ik zou de romper uit durven doen als de wond goed dicht is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De romper zou in principe uit moeten kunnen. Ze heeft hem toch al 2 weken aan? Ik zou hem uit doen en kijken hoe de wond er uit ziet. Is het allemaal rustig, dan zou ik hem uitlaten. Is de wond nog onrustig dan kun je hem beter weer aandoen en morgen de dierenarts even bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ingreep zelf is nu bijna een maand geleden en het opnieuw hechten bijna 3 weken. Ze heeft er echter een week geleden (romper een paar uur uit) toch aangezeten. Was net boven de hechting dus meer op de huid zelf, heel oppervlakkig en de dag daarna zat er al een korstje op.. 

Ze is na alle ellende nog wel schrikkerig enzo, maar ze wordt steeds meer zichzelf al denk ik dat ze dat echt pas kan als de romper uit is! 
 

Alleen ik vind dat dus wel spannend… gezien hoe het is gelopen.. 

aangepast door Anna1980
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een update.. Er zit een dikke korst op het stukje waar ze aan had gezeten.. ook is er nog steeds een knoopje van de hechting te zien dus die zijn nog niet opgelost. Helaas dus weer een nieuwe romper aan inmiddels nummer 4 aangezien ze er enorme gaten in bijt en trekt. Met ook als gevolg dat er veel haar mee uit getrokken wordt (dus kale plekken, met name rondom dr pootjes). 
Het blijft zo sneu, ze is de hele dag druk met die romper en komt verder tot bijna niks. En we zijn al drie weken verder…

Maar we hebben geen keus, het is een romper of de wond kapot bijten… 


Het vraagt in ieder geval veel geduld en veel zorg… best vermoeiend maar we doen het met liefde.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zit ze zonder romper dan nu nog steeds aan de wond? 

Dat ze uit frustratie de romper kapot bijt snap ik, maar als he die uitlaat, zit ze dan aan de wond?

 

En heb je de dierenarts al gevraagd of de hechtingen er niet al uit kunnen, mocht dat de irritate geven?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gistermiddag deden we de romper uit en binnen een minuut zat ze aan die korst. We hoorden gewoon dr tanden er overheen krassen.. wat ik wel snap, ze wil dat natuurlijk weg hebben.
Dus zonder romper kan helaas nog niet. We hadden haar er heel graag van bevrijd..  
 

Ik heb overleg gehad met de dierenarts.
De DA zegt dat de hechtingen uit zichzelf moeten oplossen en dat ze er niet uitgehaald kunnen worden. Soms duurt dat wat langer zei ze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels zijn we weer een week verder. Gisteren heeft de dierenarts de korst die er nog zat eraf kunnen halen (zat heel los). 
Er zit nu alleen nog een knoopje van de hechting en die kan helaas niet verwijderd worden omdat het iets te diep in de huid zit. 
Om te voorkomen dat ze aan dat knoopje gaat zitten (wie weet irriteert dat ook) heeft Snoes dus nog steeds een romper aan.. 

Het duurt zo ontzettend lang, maar het einde lijkt nu in zicht! 
Hopelijk lost het knoopje snel op (het zit er al 4 weken)… 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws! 
De romper van Snoes is EINDELIJK uit! 
Het knoopje van de hechting is er af gehaald (zat helemaal los) en daarmee is het nu dan eindelijk klaar! 
 

Ze heeft wel veel kale plekken van het trekken aan de romper/dr haren. Dat ziet er naar uit. Ze is zich ook heeel veel aan het wassen en verliest veel haar. 
Ik vind het een beetje spannend of ze niet teveel haar binnenkrijgt, maar ik borstel dr vaak en hou het goed in de gaten. 
Ze is in ieder geval verlost van die vervelende romper! 

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .