Ga naar inhoud

Zieke Elodie

Annasbeestenbende

Aanbevolen berichten

Elodie is niet lekker. Al de hele dag niet. Ze at niet zo goed en ik kon haar zo oppakken, toen ik dat deed voelde ze heel ligt. Ze is sowieso al wat zwakker omdat ze een groeiachterstand heeft. Ik maak me zorgen en het is nu zondag 😕 gelukkig kunnen we morgen de dierenarts bellen! We hadden nog antibiotica liggen en mijn ouders stelden voor om haar dat te geven, maar ik heb er geen goed gevoel bij om dat zonder overleg met een dierenarts te geven.  Mijn kippen hebben ook altijd wat 😔 Maarja, het zal wel weer goedkomen met Elodie! Ik  zal er in ieder geval heel erg mijn best voor doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antibiotica is zonder tussenkomst van een (dieren)arts nooit een goed idee. Dat zomaar geven kan heel veel ellende geven en dan heb ik het nog niet over de gevolgen op lange termijn qua resistentie. Pijnstilling zoals Metacam kan zelden kwaad, maar antibiotica is van een hele andere orde. Goed dat je dat niet gedaan hebt! En beterschap met en voor Elodie!

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

😔653DC7AB-434C-450F-8276-0FD5CBE91668.jpeg.d071103c1dfeb1ea32ad5aa0e019533c.jpegik ga naar school en mijn ouders bellen de dierenarts. Ik wil dat ze beter wordt, maar ik ben bang, omdat dit bijna precies de symptomen zijn die Isabella had. Elodie is mijn kleine meisje, mijn vriendinnetje. Ik wil niet dat dat voorbij gaat.  Ik zal mijn best doen

terwijl ik dit typ komt er een appje binnen van de dierenarts, We moeten een vijfdaagse antibiotica kuur geven van elke dag een milliliter. Meer kunnen ze/we niet doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was oké.  Ze kan niet lopen. Ik heb haar appelmoes en water gegeven, en antibiotica natuurlijk. Volgens mij was er wat appelmoes in haar longen gezakt, want ze ging daarna helemaal rochelen, kan dat? Daarna heb ik haar nog wat water gegeven, dat bood wel verlichting. Ik ze heeft twee keer gepoept. Niet echt oké poep. Maar ik heb het idee dat er vooruitgang is!

652F9C86-34D8-42B8-A276-B418D812A561.jpeg

35A36BFE-AD47-4833-AC1C-EA647E83CD4A.jpeg

AF77F8D0-BC47-417D-AC9D-DCE72C3C213E.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .