Ga naar inhoud

Konijntje met EC


Bunny566

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben gister met onze voedster naar de dierenarts geweest omdat ik zag dat ze wat wankel liep, en ze haar kopje ook wat scheef leek te houden. Haar oor zag er goed uit dus gaat de dierenarts uit van EC.

De medicatie die ze krijgt komt overeen met waar ik hier over gelezen heb en wat het Wilhelminapark adviseert. Ik heb haar gister met haar maatje in de garage gezet maar het leek me vandaag toch beter om haar in een onverwarmde slaapkamer te zetten. Zodat ze geen extra energie verspild aan zich warm houden. Haar temperatuur was gister 38,5 dus wel goed.

Wat ik me afvraag: wat is een goede temperatuur om in de kamer aan te houden ? Het zijn dus buitenkonijnen en ik zou ze over een week weer naar buiten willen doen als het goed gaat. Evt eerst nog een paar dagen in de garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een gezond konijn is 15-20 graden de ideale omgevingstemperatuur.  Voor een  ziek konijn zou ik eerder richting de 20 graden gaan, de slaapkamer hoeft dus niet onverwarmd te zijn. Je kan ze alleen pas in mei weer naar buiten doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen max 15 graden, liefst iets minder. Het is toch lastig, buitenkonijnen binnen houden. Dit kun je maximaal 10 dagen doen. Is langer nodig, dan zal je helaas het besluit moeten nemen om ze zolang binnen te houden tot de temperatuur buiten dusdanig is dat ze de overgang aan kunnen. Dit kan betekenen dat ze tot halverwege mei binnen zitten. Heb je hier de mogelijkheid toe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik zelf voor de optie van Evee zou gaan, dan maar verwarmt en in mei pas weer naar buiten, mits je die optie hebt natuurlijk. De optie die ik gaf houdt alleen rekening met de wintervacht en of ze nog naar buiten kunnen na een paar dagen. Voor je konijn is het misschien wel beter om de rest van de winter binnen te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu rond de 14 dus dan houd ik dat aan. 

Ze zitten nu in een kooi in de werkkamer dus niet ideaal om ze nog tot mei binnen te laten. Er een konijnenkamer van maken is voor mijn man geen optie helaas.
Wat wel zou kunnen is ze in de garage te laten tot mei, dan zit ze in ieder geval droog. 
We wachten af hoe het gaat. 

Bedankt voor de snelle reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, nog niet. Ze hebben wel een tijd los gelopen onder toezicht maar dat is natuurlijk niet voldoende.

Ik kan er wel een ren aan vastmaken maar heb daar nog even mee gewacht. Ze hebben er een aantal maanden terug ook gezeten (na een operatie bij de voedster), toen had ik onder de ren een zeil met een dekbedovertrek eroverheen. Het ging wel maar vond het niet ideaal. Het handigst zou een stuk vinyl zijn denk ik maar dat moet ik dan eerst kopen. 
Ze zitten er sinds vanmiddag en ik was nog aan t dubben wat t handigst zou zijn. Afgezien daarvan was ikzelf niet helemaal fit. Maar, komt goed, ik weet dat ze zowel overdag als ‘s nachts vrij moeten kunnen rondlopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was niet heel duidelijk in mijn verhaal zie ik. Ze zitten nu even in een ruime kooi maar er komt een ren aan vast. Alleen hebben ze dan nog steeds minder ruimte als buiten want het is geen grote kamer. Afgezien daarvan kan de werkkamer dan een lange tijd niet gebruikt worden. Vandaar. Niet ideaal maar als t niet anders kan dan is het niet anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .