Ga naar inhoud

Castratie Sofie


Evee

Aanbevolen berichten

Vandaag staat de castratie van Sofie op de planning. Ik heb haar geadopteerd op 20 oktober, vanuit het lokale dierenasiel, ze was niet gevaccineerd of gecastreerd. Vlak na de koppeling heb ik haar laten vaccineren. De castratie wilde ik eventjes mee wachten tot ze goed gekoppeld waren, maar bij voorkeur wel voor het voorjaar, dus in december of januari. Dat werd dus januari. Haar geschatte geboortedatum is maart 2021, ze is dus nog geen jaar oud. Ze werd de laatste weken wel wat pittig qua gedrag, knorrig, ze viel de voeten van mijn man aan als hij eten kwam brengen 😄 Mijn voeten laat ze wel met rust. Tijd dus om wat rust in de tent te brengen.

 

Ik heb haar vanochtend na het ontbijt weggebracht, ze heeft om 9 uur nog eten op. Ze liep zelf de reismand in, ze is een nieuwsgierige dame! Lekker handig, geen stress. Ze bellen als de ingreep voorbij is. Ik had nog benadrukt dat baarmoeder en eierstokken er uit moesten, en toen kreeg ik reactie terug dat ze dat altijd doen bij konijnen 😉. Nu dus even in spanning afwachten. 

 

Ik heb binnen het rennetje al opgezet, moet het nog wel wat verder inrichten. Als ik haar dan ophaal neem ik een snugglesafe heatpad mee voor de terugreis en dan mag ze lekker 1 a 2 nachtjes binnen. Ik hoop dat ze dan gewoon terug kan bij Harold, of Harold bij haar. Ze zijn wel een goed bij elkaar passend koppel, maar nog maar vanaf oktober. En de laatste 2 weken merkte je wel dat Sofie best wat hormonaal werd. Ik heb Harold dus niet mee genomen naar de dierenarts. Ik denk dat dat even een rustiger herstel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er wel van uit, het is een fitte, gezonde, energieke dame. Een kleine acrobaat waarbij ik verwacht dat ik haar niet langer dan 1 of 2 dagen binnen zou kunnen houden, zelfs al zou ik dat willen 😄 Maar goed, tussenoplossing is een losse ren in de ren, split cage herstellen, mochten ze niet lief zijn voor elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Eefje zei:

Ah sneu he. Shirtje uit getrokken?

Ja, shirtje is gewoon uit 😄 Als ze van de hechtingen afblijft, laat ik het lekker uit. Zit ze wel aan de hechtingen dan zie ik dan wel weer. 

Ze heeft al gekeuteld. Dat zijn natuurlijk nog gewoon keutels van het eten van gisteren, maar toch.

Ze is het reismandje al uitgekomen en hupte net al rond in de ren. Ze heeft nog niets van het eten op. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de wond net nog even gecontroleerd en het ziet er nog normaal uit. Ze is wel mega druk en actief, springt al op dingen. Maar ja, in de tijdelijke ren was ze zo aan het slopen en knagen, dat ik ze toch gewoon maar los heb gedaan in de ren. Qua relatie ging dat zonder problemen. Ik heb voor extra warme ligplekjes een hennepmat achter het schuilhok gelegd en een handdoek met heatpad in de cat cube.

 

Maar ik hoop maar dat de hechtingen stevig genoeg zijn 😄 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks controle van de hechtingen, onderhuids was wel met oplosbare hechtingen gedaan, maar aan de buitenkant nog extra een niet-oplosbare hechting, en die moet er nog uit. De laatste paar dagen heb ik geen controle meer gedaan omdat ze optillen echt niet leuk vind, maar ik ga er vanuit dat het prima is allemaal. Straks neem ik Harold en Sofie allebei mee in het mandje, kunnen ze samen stressen. 

 

Namu gaat ook gelijk even mee, die had namelijk blaasontsteking en we moesten urine inleveren voor controle of de kuur goed geholpen heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .