Ga naar inhoud

Bunnycam

DaniëlleV
 Delen

Aanbevolen berichten

Ha bb’ers,

Nadat Bennie begin deze maand een gasbuik had en ik merkte dat “mijn steeds gaan kijken of het nog wel met hem gaat” averechts ging werken omdat hij daar juist extra gestresst van werd, heb ik ook een bunnycam aangeschaft. 
En ik kan jullie niet vertellen hoeveel meer rust me dat geeft! 
Ik kan ze nu rustig observeren of ze wel genoeg eten, of ze ander gedrag vertonen dan normaal enzovoort, zonder dat ze mijn aanwezigheid bemerken. 
Ik had dit veel eerder moeten doen! 😃

Ik was sowieso altijd al benieuwd naar wat ze s’nachts allemaal deden. Dat weet ik nu dus inmiddels; af en toe dutten, eten en op het toilet zitten 😅ongeveer hetzelfde als overdag dus.

Gelukkig is Bennie weer helemaal de oude en ik hoop dat ik niet gauw weer met een ziek konijn zit maar ik ben nu in elk geval blij dat ik een camera heb, zodat ik ook s’nachts af en toe even kan kijken en s’morgens bij het opendoen van de schuur niet voor verrassingen kom te staan. 
En als ik een dag weg moet dan geeft het me ook gewoon zoveel rust dat ik af en toe even kan kijken hoe het met ze gaat. 

Ik wilde dit graag even met jullie delen. 

Ik kan iedereen de rust van een bunnycam aanraden! 😃

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook ideaal. Zeker als ik een dag veel weg ben en weinig naar ze omkijk. Dan spiek ik soms onderweg naar mijn auto nog even. Zitten hooi te eten, mooi zo! 

Of als ik beneden ben en ineens kabaal hoor boven, hoef ik daar niet heen te lopen, gewoon even spieken wat ze aan het doen zijn 😁.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eefje zei:

Ik vind het ook ideaal. Zeker als ik een dag veel weg ben en weinig naar ze omkijk. Dan spiek ik soms onderweg naar mijn auto nog even. Zitten hooi te eten, mooi zo! 

Of als ik beneden ben en ineens kabaal hoor boven, hoef ik daar niet heen te lopen, gewoon even spieken wat ze aan het doen zijn 😁.

Precies ja, dat doe ik ook, geeft gewoon een gerust gevoel. En ook dat je een keer zeker weet wie wat gesloopt heeft 😆 want meestal kijken ze allebei naar mij zo van: ja, wij vinden het ook een rotzooi, maar wij weten echt niet hoe het zo gekomen is 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Pablo&Lola zei:

Als je ‘s nachts voor niks uit bed wil, omdat je dénkt iets geks te zien op de camera, maar het blijkt loos alarm, dan raad ik het ook aan. 

Nee hoor, dat neem ik voor lief. Ik vind het echt een uitkomst. 

Haha, dat heb ik nog niet gehad gelukkig ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Deeskuh88 zei:

Ik ben wel benieuwd welke je uiteindelijk voor hebt gekozen 🙂

Het is een cleverdog camera geworden. Niet zo’n hele dure hoor, maar toch scherp beeld overdag en scherp infrarood s’nachts. Je kan er ook door praten maar dat heb ik nog niet gedaan, ik denk dat ze zich dan het apenzuur schrikken als ik dat zou doen 🙈

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, DaniëlleV zei:

Het is een cleverdog camera geworden. Niet zo’n hele dure hoor, maar toch scherp beeld overdag en scherp infrarood s’nachts. Je kan er ook door praten maar dat heb ik nog niet gedaan, ik denk dat ze zich dan het apenzuur schrikken als ik dat zou doen 🙈

Dat praten moet je echt niet doen nee! Ik heb dat weleens vanaf mijn werk gedaan om mijn vriend te laten schrikken. Ik zei opeens joehoe door dat ding, de konijnen wisten niet waar ze het zoeken moesten en gingen als een gek stampen. Het geluid is ook best hard en fel, klinkt niet fijn, dus ik snap dat ze zich de tandjes schrikken.

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wij doen dat ook wel eens, maar daar zijn ze nooit zo van geschrokken. Je ziet ze dan wel echt zoeken met de oortjes van waar komt dat vandaan ? 🤣

Maar wij hebben wel wat duurdere camera's en ik vind het geluid niet overdreven hard of storend ofzo. 

Wij hebben alles van Eufy bij huis, ook een deurbel. Zo handig dat die nu ook op de telefoon over gaat en je kan kletsen met wie er aan de deur staat, of je gewoon ook een vooraf ingesproken bericht kan afspelen, bijv  dat de postbezorger het pakje in de box mag doen. Maar goed, dat is wat offtopic. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van plan om er ook eentje aan te schaffen. Ik merk dat, als Punky in de ochtend niet zo goed heeft gegeten, dat ik niet met een gerust gevoel naar school kan gaan. Het zou dus heel fijn zijn mocht ik ze dan even kunnen bespieken. Welke camera raden jullie aan? Liefst niet al te duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Punky punk zei:

Ik ben van plan om er ook eentje aan te schaffen. Ik merk dat, als Punky in de ochtend niet zo goed heeft gegeten, dat ik niet met een gerust gevoel naar school kan gaan. Het zou dus heel fijn zijn mocht ik ze dan even kunnen bespieken. Welke camera raden jullie aan? Liefst niet al te duur.

Ik heb de cleverdog wifi camera, (wit met grijs) met infrarood voor ‘s nachts. 
Kost 35 euro en ik vind het een goede camera voor die prijs. Hij moet wel droog hangen maar kan tegen -10 graden vorst en +50 graden. 
Ik heb hem in mijn schuur en vind dat hij scherp beeld geeft. Ik ben er tevreden over. Ik heb er wel een wifi versterker bij moeten kopen omdat ik anders geen bereik had in de schuur. 
Maar dat is bij jou misschien niet nodig. 
Ik ga sinds ik de camera heb veel geruster weg. Gewoon vanwege het feit dat je af en toe even kunt kijken hoe het gaat. Heel fijn 😊 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn oude foscam graag vervangen voor meerdere nieuwere camera's en heb daarom recent een Google Nest Cam gekocht, maar daar ben ik nog niet helemaal tevreden over. Ik wil wel graag camera's die vanuit de Google Home app te bekijken zijn, zijn er hier mensen die dat hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Punky punk zei:

Ik ben erg tevreden met de Xiaomi mijia 360. 30 of 40 euro voor betaald, weet niet meer precies, niet veel in elk geval, geeft goed beeld in kleur en in de nacht infrarood. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zat er wel een dingetje bij waar je hem mee op kon hangen. Ik heb even aan de onderkant gekeken, ziet er wel uit of je daar iets kunt klemmen. Maar ik denk dat je dat in reviews op internet wel terug moet kunnen zien (filmpjes op YouTube bijvoorbeeld). Hij staat hier op de vensterbank dus ik heb dat verder niet bestudeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je ook foto's maken met een bunnycam? Artemis en Apollo zitten op het moment zo schattig samen in het stro, maar zodra ik naar buiten ga komen ze natuurlijk aanlopen. 

Ik ben er toch al langer over na aan het denken, maar als dat zou kunnen dan ben ik helemaal om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .