Ga naar inhoud

Plukjes vacht

Maudt
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Sinds vanochtend tref ik deze plukjes vacht aan in de ren van mijn konijnen. Aangezien ze donker zijn ga ik er vanuit dat ze van Pinkel zijn. Ik zie niks geks aan hem en ook niet vanonderen. 

iemand enig idee hoe dit zou kunnen?

1D0D9A2F-F160-4FA6-9F71-BB9CE05FB854.jpeg

C9D1F225-1249-402B-BBE4-79C32E6F4EBD.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat er onrust is geweest tussen je koppel? Ze zijn eind vorig jaar gekoppeld toch?

Hoe oud zijn ze? Is de voedster ook gecastreerd? 

In het voorjaar spelen bij veel konijnen de hormonen wat meer op en zie je vaak wel wat onrust ontstaan. Bij voedsters kunnen er ook schijnzwangerschappen komen. Meestal begint dat zo eind januari / begin februari. 

Maar het is wel even iets om in de gaten te houden. Konijnen zijn in de schemering het meest actief, dat is 's avonds laat en 's ochtends vroeg, best kans dat ze overdag gewoon lekker rustig zijn en dutjes doen en je niets geks ziet, maar dat tijdens etenstijd en de momenten dat ze meer actief zijn in de schemering, er toch wat uitgedaagd word onder invloed van de hormonen. Dat hoeft geen problemen te geven, maar dat kan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Evee zei:

Kan het zijn dat er onrust is geweest tussen je koppel? Ze zijn eind vorig jaar gekoppeld toch?

Hoe oud zijn ze? Is de voedster ook gecastreerd? 

In het voorjaar spelen bij veel konijnen de hormonen wat meer op en zie je vaak wel wat onrust ontstaan. Bij voedsters kunnen er ook schijnzwangerschappen komen. Meestal begint dat zo eind januari / begin februari. 

Maar het is wel even iets om in de gaten te houden. Konijnen zijn in de schemering het meest actief, dat is 's avonds laat en 's ochtends vroeg, best kans dat ze overdag gewoon lekker rustig zijn en dutjes doen en je niets geks ziet, maar dat tijdens etenstijd en de momenten dat ze meer actief zijn in de schemering, er toch wat uitgedaagd word onder invloed van de hormonen. Dat hoeft geen problemen te geven, maar dat kan wel.

Klopt, ze zijn eind vorig jaar gekoppeld en hebben sinds 2 weken een nieuwe ren. Dit kan misschien ook nog meespelen. Hij wordt in juli 2 jaar en zij is rond de 2 jaar geschat. Beiden zijn ze gecastreerd. Ik ga het rond de schemeringeens in de gaten houden.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .