Ga naar inhoud

Orale medicatie


Chantal_vd

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb van de dap opnieuw medicatie gekregen die ik oraal toe moet dienen. Hier heb ik nooit problemen mee gehad, maar deze lijkt ze ECHT niet lekker te vinden, want ze doet er alles aan om het niet in haar mond te krijgen.

 

Heeft iemand tips om het medicijn lekkerder/aangenaam te maken voor haar?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Chantal_vd zei:

Ik heb het met andijvie ook geprobeerd, maar ze eet het dan gewoon niet op😕

Hier doen ze dat ook niet. Heb het met witlof geprobeerd, maar daar trappen ze ook niet in. Basilicum lukte toen wel.

 

Als het echt niet lukt moet je het onder dwang doen. Een bunny burrito maken (zie YouTube) helpt om het makkelijker te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, mammafelina zei:

Hier doen ze dat ook niet. Heb het met witlof geprobeerd, maar daar trappen ze ook niet in. Basilicum lukte toen wel.

 

Als het echt niet lukt moet je het onder dwang doen. Een bunny burrito maken (zie YouTube) helpt om het makkelijker te maken.

Onder dwang lukt het wel, maar omdat ze echt gaat grommen, knarsetanden, wegdeinst, ect. En het echt niet oke vind, dacht ik, laat ik even vragen of jullie iets weten om het beter te maken voor haar. Dus die basilicum truc ga ik zeker proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lowie had dat met emeprid, dat wou hij absoluut niet, hoe we het ook probeerden. Op den duur lukte zelfs onder dwang heel moeilijk omdat hij altijd manieren vond om toch te kunnen ontsnappen, maar dan was het echt gewoon een kwestie van doorzetten... Is niet leuk maar als het moet dan moet het

aangepast door Billy en Dotje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-1-2022 om 13:13, Chantal_vd zei:

Hoi allemaal,

Ik heb van de dap opnieuw medicatie gekregen die ik oraal toe moet dienen. Hier heb ik nooit problemen mee gehad, maar deze lijkt ze ECHT niet lekker te vinden, want ze doet er alles aan om het niet in haar mond te krijgen.

 

Heeft iemand tips om het medicijn lekkerder/aangenaam te maken voor haar?

 

Ik heb uiteindelijk een soort moesje gemaakt van manderijn en banaan. Deze vind ze HEERLIJK dus doe  maar een paar druppeltjes door de medicijn in een bakje, dat drinkt ze vrijwillig op🤦‍♂️al die moeite elke keer terwijl het zo makkelijk kan😂🤦‍♂️

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn konijn helpt het altijd om het over de biks te druppelen. Ik heb Science Selective, daar trekt het onmiddellijk in de brok, zodat je weet dat hij het binnen heeft. Heel soms trekt hij dan wel eens een rare snuit, maar vrijwel meteen valt hij dan toch aan. Zo is het bij mij met orale medicatie eigenlijk altijd goed gelukt. Of een klein lepeltje met geplette banaan waar de medicatie onder zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .