Ga naar inhoud

Kale plekken TUSSEN achterpootjes


Irismvf

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

vandaag was ik mijn konijn weer aan het borstelen en merkte ik dat mijn konijn tussen de achterpootjes kale plekken begon te krijgen (loopt naar het geslachtsdeel. De huid is schoon en droog alleen toch maak ik mij wat zorgen. Weten jullie wat dit is? Ik heb het konijntje pas een week. Hij is 9 weekjes nu.

ook begon hij zich gelijk daar te wassen nadat ik het gecontroleerd hadF35C614F-C9B7-4269-9251-CB550B622CFC.jpeg.c2344413d91b45a2feadbdc0f09dae74.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balzakken zitten niet op de achterpoten, wel bij het geslachtsdeel. Je zou niet de eerste zijn die denkt dat je konijn een gezwel heeft, en dat het gewoon de balletjes zijn 😄 Vooral mensen die in de veronderstelling waren een voedster te hebben, dan dat bleek niet te kloppen zijn daar wel mis mee.

 

Als het echt kaalplukken van vacht is, dan is dat niet normaal. Ben je al bij de dierenarts geweest voor een controle & vaccinaties? Dit zou namelijk iets zijn wat je op zo een moment aan kan kaarten, en dan nagekeken kan worden. Het is voor jonge konijntjes uit winkels en van fokkers bijvoorbeeld niet gek als ze parasieten in de vacht of een wormbesmetting hebben, wat dit dus kan veroorzaken.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week zijn ze naar de dierenarts geweest en gezond verklaard. Toen ook de vaccinaties gehad.  Het loopt toch echt iets op de binnenkant van de poot en zit hier ook te likken. Verder geen wondjes of iets. Ik zal even onderzoek doen naar vachtmijt. Hij komt bij iemand vandaan met meerdere konijnen die allemaal gezond waren. Daar heb ik ook nog goed contact mee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel parasieten zoals wormen, mijt en schurft kunnen ook uit de omgeving komen. Bijvoorbeeld met hooi of stro mee komen, of van een buurtkat of egeltje bij je konijn in de omgeving, of als je zelf ergens bij een hond bent geweest. Je konijn in de tuin heeft gelopen waar bijv, kattenpoep lag. Hoe goed je er ook voor bent, dat kan iedere konijnenhouder een keer overkomen. Wel is het zo dat de kwetsbare dieren, heel jong, heel oud, zwakke weerstand, er sneller last van hebben dan de gezonde dieren. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .