Ga naar inhoud

Teddy widder krijgt kort haar?

Delen

Aanbevolen berichten

Ik herken het niet, maar heb ik ook weinig ervaring met langharige konijnen.  Ik weet wel dat er bij teddy's veel probleemvachten voor komen.

Is er een verhuizing van locatie geweest / overgang van koud naar warm wat dit veroorzaakt kan hebben? Kan het door parasieten komen (meestal zie je dan ook wel kale plekken, schilfers enz)? Heeft het konijn veel stress gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Evee zei:

Ik herken het niet, maar heb ik ook weinig ervaring met langharige konijnen.  Ik weet wel dat er bij teddy's veel probleemvachten voor komen.

Is er een verhuizing van locatie geweest / overgang van koud naar warm wat dit veroorzaakt kan hebben? Kan het door parasieten komen (meestal zie je dan ook wel kale plekken, schilfers enz)? Heeft het konijn veel stress gehad?

Er is eerder een verhuizing geweest naar een koudere omgeving (ben groter gaan wonen en iets lastiger warm te stoken begin december). Ik zie geen kale plekken of schilfers; ziet er eerder uit als een heel mooi gezond korthariger vachtje,  net alsof hij opeens verandert in een niet-teddy widder konijntje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze wonen dus nog wel binnen? 

Soms zie je bij verharen dat ze in 1 keer op een plek veel oud haar verliezen en dat het nieuwe haar nog kort is, maar hier is het bijna de hele rug.

Dat het nu opeens zo is is wel een beetje zorgwekkend.

Ik heb zelf een konijn gehad die op de hele bovenkant van de rug kortharig was en verder langharig, maar bij haar hoorde het zo. Dat veranderde ook niet.

Hoe lang heb je het konijn al? Weet je hoe oud hij/zij is? En waar komen ze vandaan?

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .