Ga naar inhoud

Rondjes draaien


kimsie

Aanbevolen berichten

Dus.. 😞 De laatste tijd zie ik Alfie soms rondjes draaien. Heel snel, en alsof hij het niet echt onder controle heeft. Rondjes om zijn as heen, alsof hij zijn staart achterna gaat. Het duurt vaak niet langer dan 10-20 seconden en daarna is het ook alsof er niets aan de hand is.

 

Toen ik nog bij mijn oude dierenarts zat heb ik dit wel eens genoemd en die zeiden dat dat niks was, en ben daar (zoals jullie vast wel begrijpen) weggegaan. Alleen nu is het mij vanavond toch weer opgevallen dat hij het weet deed na een lange tijd. Ik lees op het internet vooral veel EC maar hij heeft voor de rest echt 0 symptomen dus dit lijkt mij sterk.. Ik ga deze week sowieso de dierenarts bellen maar iemand die dit herkend? 

 

Heb er een filmpje van kunnen maken, even kijken of ik die hier kan uploaden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Soltar doet dat ook als ik met eten aankom, maar dat kan ook komen omdat ik haar heb geleerd om een rondje te draaien op commando. Een konijn van mijn vriendin die draait ook rondjes als je eraan komt, maar dan zonder onderbrekingen. Misschien is het een variant van de binky?

aangepast door Annasbeestenbende
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Annasbeestenbende zei:

Mijn konijn Soltar doet dat ook als ik met eten aankom, maar dat kan ook komen omdat ik haar heb geleerd om een rondje te draaien op commando. Een konijn van mijn vriendin die draait ook rondjes als je eraan komt, maar dan zonder onderbrekingen. Misschien is het een variant van de binky?

Hier dacht ik inderdaad ook aan... een soort binky lijkt het wel. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, happy211 zei:

Zijn er specifieke momenten waarop hij het doet, zit er een patroon in? Bijvoorbeeld als je met eten aankomt?

 

Nee echt random momenten eigenlijk!

 

En dank jullie wel voor jullie reacties. Ben echt een beetje gerust gesteld en blijk toch weer een overbezorgde konijnenmoeder te zijn.. 🙈  Ik schrik altijd zo als hij het doet, vooral wanneer Ellie ook bij in de toilet bak zit dan houdt hij geen rekening met haar en knalt/rent hij ook gewoon over haar heen. Vandaar dat ik soms ook denk dat hij het niet onder controle heeft maar misschien is hij ook gewoon ontzettend onbenullig.. Haha 🙂

 

En dat scheelt ook weer een tripje naar de dierenarts, pfiew.. Ben echt niet serieus genomen bij mijn vorige dierenarts en daardoor ben ik nu zo snel bang dat er weer iets ergs is zonder dat er misschien ook echt wat aan de hand is. Maar ja, denk dat jullie het er wel mee eens zijn dat je met konijnen liever te voorzichtig kunt zijn dan andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, liever te voorzichtig dan andersom.

 

Sommige konijnen maken een snelle draai van 180 graden bij wijze van binky. Dan staan ze opeens andersom 😉 Daar lijkt het op, alleen gaat Alfie nog even door. Bij dat soort acties hebben ze volgens mij het inderdaad ook niet helemaal onder controle, in de zin van dat ze dan wel eens ergens tegenaan knallen. Een soort dol moment, dat zie je bij honden ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er in ieder geval echt anorm schattig uit! lijkt me ook gewoon een blije reactie aan het filmpje te zien.

Konijnen kunnen bij uiting van blijheid echt enorm lomp zijn, zo is mijn voedster eens mid-binky tegen het toilet geknald, en heeft mijn vorige ram tijdens een reeks binkies een keer een landing gemaakt op onze voedster 😅

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .