Ga naar inhoud

Toch te zwaar.


mammafelina

Aanbevolen berichten

Net Fluffy en Pip op de weegschaal gehad.

Beide zijn ze nu wel echt te zwaar. Ze zijn gegroeid sinds ik de graanvrije brokken ben gaan mengen. Eerst met de care + en nu met de gewone ss. 
Ik ben ondanks het mengen gewoon dezelfde hoeveelheid brokken blijven geven.

Fluffy weegt nu 2 kilo en moet 1,7 a 1,8 kilo wegen.

Pip weegt nu 2,4 kilo en moet eigenlijk tussen de 2 en 2,2 kilo wegen.

 

Beide konijnen moeten dus afvallen, maar hoe pak je dat het beste aan?

Minderen met brokken in stapjes van hoeveel gram?

En dan elke week rond dezelfde tijd op de weegschaal om te monitoren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graanvrij = veel minder calorieën dan gewone brokken met graan.

Van graanvrij geef je dus meestal meer dan van niet-graanvrije brokken. Als je dezelfde hoeveelheid hebt aangehouden, dan is het dus niet zo gek dat ze wat aangekomen zijn 😄 Ik zou inderdaad rustig in stapjes wat minderen met de brokken. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Evee zei:

Graanvrij = veel minder calorieën dan gewone brokken met graan.

Van graanvrij geef je dus meestal meer dan van niet-graanvrije brokken. Als je dezelfde hoeveelheid hebt aangehouden, dan is het dus niet zo gek dat ze wat aangekomen zijn 😄 Ik zou inderdaad rustig in stapjes wat minderen met de brokken. 

Dank je wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn Loebas heeft ook last van overgewicht, heeft altijd Science diet gekregen, gerantsoeneerd in 2 porties per dag (berekend op zijn ideaal gewicht). Verder hooi ook 2x per dag, maar dat is meer dan ze opkrijgen en wordt gewoon ververst. Kiki (het kleine konijntje) is perfect; maar luie Loebas puilt naar alle kanten uit. Ik heb ooit geprobeerd om zo'n rolding te gebruiken voor hun korrel, maar ik heb er alleen Kiki mee in beweging gekregen; Loebas keek alleen heel triest naar dat ding. 
Zijn er misschien andere tips om een konijn in beweging te krijgen. 
(ze hebben dozen, ze hebben dingen om op en in te springen, maar de hobby van Loebas is op zijn zij liggen en naar de tuin kijken vanuit het raam; de hobby van Kikki is rondhuppelen en verbouwen) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Kiki en Loebas zei:

Mijn Loebas heeft ook last van overgewicht, heeft altijd Science diet gekregen, gerantsoeneerd in 2 porties per dag (berekend op zijn ideaal gewicht). Verder hooi ook 2x per dag, maar dat is meer dan ze opkrijgen en wordt gewoon ververst. Kiki (het kleine konijntje) is perfect; maar luie Loebas puilt naar alle kanten uit. Ik heb ooit geprobeerd om zo'n rolding te gebruiken voor hun korrel, maar ik heb er alleen Kiki mee in beweging gekregen; Loebas keek alleen heel triest naar dat ding. 
Zijn er misschien andere tips om een konijn in beweging te krijgen. 
(ze hebben dozen, ze hebben dingen om op en in te springen, maar de hobby van Loebas is op zijn zij liggen en naar de tuin kijken vanuit het raam; de hobby van Kikki is rondhuppelen en verbouwen) 

 

Had je de tips in dit informatieve artikel al gelezen?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/Konijnen-met-overgewicht-laten-afvallen

 

Intelligentiespellen, clickertraining, target stick training, diverse vormen van voedselverrijking. Dat soort manieren zijn er.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .