Ga naar inhoud

Ex ram plast op vloerkleed


Jatansa

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Mijn ex ram van ongeveer 2/3 jaar (heb hem ongeveer 6 maanden geleden uit de opvang gehaald) loopt altijd vrij los in huis samen met een ex voedster en dat ging altijd heel goed, ze hebben 2 toiletten en doen altijd hun behoeftes daar netjes op. Maar nu heb ik sinds 2 weken een nieuw duur hoogpolig vloerkleed en begint de exram daar steeds op te plassen en poepen, alrijd aan dezelfde kant. Ik heb 2 van die vloerkleden maar hij doet het er maar op 1 en ook maar aan 1 kant van het kleed. Nu probeer ik heb altijd direct schoon te maken met schoonmaak azijn maar hij houd niet op, het toilet staat echt naast het vloerkleed maar hij blijft het maar doen... en de geur valt niet meer te maskeren het stinkt enorm die keutels ruim ik zo op en vind ik geen probleem maar die plasjes stinken te erg op een gegeven moment. Het lijkt wel of hij zijn terretorium aan het afbakenen is maar hoe leer ik het hem af? Ik kan hem niet uit de buurt van het kleed houden en kan ook niet het kleed steeds weghalen..

Hebben jullie tips voor de urine geur en hoe ik het hem kan afleren? 

Het lijkt net alsof hij me probeerd te pesten 😂😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh, dat is echt lastig af te leren. Konijnen zijn zo eigenwijs. Mij klinkt het in de oren alsof hij er moeite mee heeft dat er een nieuw kleed is en hij heeft blijkbaar een plek gevonden die hij ideaal vindt voor z'n behoefte. Even een vraag, hoe wordt de toiletbak die naast het kleed staat gebruikt? Als in, liggen ze er bijvoorbeeld ook gewoon in (als een soort schuilplaats)?

 

De enige oplossing die ik kan bedenken is tijdelijk de toiletbak op die nieuwe plasplek te zetten en dan met  hele kleine stapjes de bak weer verplaatsen naar de oude plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een open kattenbak, dus niet eentje met een dak, dus het is geen schuilplaats.

Af en toe gaat hij wel op het toiletje als hij doorheeft dat ik er echt pissig van word maar daarna doet hij het gewoon weer, overal hoopjes keutels en plasjes.. het is zo frustrerend 😅

 

Ik hoop dat ik het kleed nog schoon kan krijgen, had hem vanavind voor de derde keer wassen met schoonmaakazijn 😫

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een duur hoogpolig vloerkleed bij de konijnen 🧐. Dat is ook nogal een risico 😅. Mijn ervaring is dat je het niet af kunt leren. Je beste kans is zorgen dat ze er een paar weken niet meer bij kunnen in de hoop dat ze vergeten dat dat wel een leuk plekje was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik kocht hem ook alleen maar omdat ze altijd zo braaf en zindelijk waren 😂 

Had het ook totaal niet verwacht.. eerst kocht ik er 1 om te kijken of dat goed zou gaan en dat ging ook goed! Maar bij die tweede is hij na een aantal weken toch stout gaan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde eigenlijk meer de plek waar de toiletbak staat, is die "beschut"? Staat het naast een bank of een kast of iets dergelijks? Konijnen en nieuwe dingen... dat is altijd een risico, het ruikt anders, dan loop je altijd de kans dat ze zoiets gaan doen.

 

@EefjeHad jij niet je loveseat weggedaan omdat ze die als toilet gingen gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt. Het was een experiment met een tweedehandsje. Het is een paar weken goed gedaan, tot het fout ging en dat bleef aan de gang. Ik had er doeken op met daaronder een plaszeiltje, dus de stoel zelf bleef wel schoon, maar elke dag de hele boel wassen werd ook vervelend. Heb hem nog een tijdje met een hek afgezet, maar zodra dat weg ging piste Gijs er weer op. Toen heb ik hem maar weer verkocht. 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .