clautje Geplaatst: 12 januari 2022 Delen Geplaatst: 12 januari 2022 (aangepast) Hallo. Ik krijg binnenkort mijn eerste hamster. Nu heb ik een paar keer gelezen dat hamsters van een zandbadje houden. Moet zo'n badje standaard in de kooi staan of kan je dat af en toe neerzetten? Ik heb nog geen ervaring met hamsters dus ben op zoek naar antwoorden op vragen die ik nog heb en dit is er een. 13 januari 2022 aangepast door Evee spoiler verwijderd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 13 januari 2022 Delen Geplaatst: 13 januari 2022 Ik had het er standaard in staan, ik pakte er een vierkante stenen schaal voor (een ovenschaal was het officieel volgens mij), omdat het dan beter in de rechthoekige kooi pastte. Dan kunnen ze zelf kiezen wanneer ze badderen. Je vult het met chinchilla badzand, dat is fijn / gezeefd / veilig genoeg om in te badderen voor hamsters. Inmiddels heb ik geen hamsters meer, en is er met de trend hamsterscaping wel heel wat vernieuwends op de markt gekomen de laatste jaren, wie weet dat mensen die nu nog hamsters hebben je meer tips kunnen geven 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 13 januari 2022 Delen Geplaatst: 13 januari 2022 Wat voor hamster heb je? Roborovski hamsters hebben vanwege hun vacht behoefte aan best een groot zandvlak, ze wonen in het wild ook in zanderige gebieden, voor hun zou ik een groot zandbad sowieso standaard gebruiken. Voor Campbelli of Russische dwerghamsters is het ook een leuke toevoeging, zij gebruiken zo'n zandbad naar mijn ervaring een stuk meer dan Syrische hamsters. Ik heb een Syrische, en een zandbakje, maar die gebruikt hij amper. Heb hetzelfde verhaal gehoord van anderen. Je kan er inderdaad het beste chinchilla zand voor gebruiken. Ze kunnen het ook als toilet gaan gebruiken, let daar wel op 😁 Zo'n badje kan eigenlijk wel standaard in de kooi staan, of je moet zien dat ze last van jeuk krijgen (hun huid kan uitdrogen door teveel gebruik), dan is het beter die er uit te halen. Dan kan je er dus ook voor kiezen om hem af en toe er in te zetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 13 januari 2022 Delen Geplaatst: 13 januari 2022 Bij mijn Syrische hamster Saar staat er standaard een zandbak in haar verblijf. Eerst had ik gewoon een stenen hondenvoer bak, maar laatst heb ik haar verblijf anders ingedeeld (hamsterscaping) en nu staat er een houten rechthoekige bak in met hamster speeltuin. 1 hoekje van de bak gebruikt ze als plas plek, verder rolt ze regelmatig door het zand of zit er in te graven. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten