Ga naar inhoud

Sterilisatie


Marieke1818

Aanbevolen berichten

Goedenavond, 

Even een vraagje, ik heb ongeveer 2 maanden geleden een voedster geadopteerd, zij is nu dus ongeveer 7 maanden. Ik vrees dat zij symptomen laat zien van een schijnzwangerschap. Ik zit nu na te denken over sterilisatie, wat moet ik er allemaal over weten, wat zijn normale prijzen en wat zijn goede (als het even kan niet al te dure) dierenartsen voor konijnen omgeving Oosterhout? Als ze naar de dierenarts zou moeten zou ze waarschijnlijk samen met haar vriendje erheen moeten neem ik aan. Groetjes, Marieke 

Screenshot_2022-01-11-17-34-01-178_com.miui.gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de castratie van mijn voedster was ik ongeveer 120 euro kwijt, wat een vrij gemiddelde prijs is. Sommigen zitten er wat onder, maar dan moet je soms de medicijnen nog apart betalen, anderen zitten er wat boven.

 

Het is belangrijk om te weten dat ze in ieder geval de eerste nacht binnen moet blijven, omdat ze door de narcose haar temperatuur nog niet kan regelen. Denk hierbij aan een onverwarmde kamer zoals een extra slaapkamer of in de garage. 

Het is een redelijke ingreep, dus zorg dat je genoeg medicatie meekrijgt van de dierenarts (pijnstilling en iets om de darmen te stimuleren) en dat je genoeg lekkers in huis hebt om haar snel weer aan het eten te krijgen (verse kruiden of gedroogde, verschillende soorten groente die ze gewend is, eventueel wat gezonde snacks zoals die van science selective). Als ze niet uit zichzelf gaat eten zul je moeten dwangvoeren. Daar kun je zakjes poeder voor kopen, maar van bijvoorbeeld science selective brokken werkt het ook om met gekookt water er een papje van te maken.

 

Bedoel je Oosterhout Gelderland of Noord-Brabant? 

De Roosberg in Bavel (bij Breda) heeft veel ervaring met castraties van voedsters, die doen dat ook voor de opvang in de buurt.

 

Misschien is er ook iets te regelen met de opvang waar je haar hebt geadopteerd, dat het tegen een lager tarief kan als je het via hun dierenarts laat doen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn dierenarts staan de vanaf prijzen voor ingrepen zoals sterilisatie/castratie gewoon op de website vermeld. Ik heb er toevallig even naar gekeken voor Sofie, die mag over 1.5 week er aan geloven 😉

 

Sterilisatie konijn, v.a.     €157,50
Bovenstaande prijzen zijn inclusief opname, (inhalatie-)narcose, zuurstofvoorziening, bewaking en pijnstilling voor en na de operatie en postoperatieve controle. De prijzen variëren afhankelijk van het exacte lichaamsgewicht.

 

Ik weet dat het niet de goedkoopste is in de regio hier, maar ze behandeld veel konijnen, schoolt regelmatig bij over konijnen, ze zal zeker niet alles weten (wie wel) maar geeft als iets niet haar expertise is dat netjes aan, legt je opties uit en verwijst daarbij dan vaak ook door naar een dierenarts die daar wel ervaren in is. En dat vind ik echt veel waard. Maar goed, zij zit in Yerseke, dat zou voor jou een uur rijden zijn, er zitten vast ook goede dierenartsen dichter bij 😄

 

Ik neem overigens niet altijd het maatje mee, alleen als ik echt denk dat het veel steun geeft, maar als het maatje er zelf te veel stress van heeft of als ik twijfel of ze in plaats van steun niet juist vervelend tegen elkaar gaan doen door gewijzigde rangorde door zwakte na een operatie, dan houd ik ze liever apart tot ze weer fit is.

  • Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-1-2022 om 17:57, happy211 zei:

Voor de castratie van mijn voedster was ik ongeveer 120 euro kwijt, wat een vrij gemiddelde prijs is. Sommigen zitten er wat onder, maar dan moet je soms de medicijnen nog apart betalen, anderen zitten er wat boven.

 

Het is belangrijk om te weten dat ze in ieder geval de eerste nacht binnen moet blijven, omdat ze door de narcose haar temperatuur nog niet kan regelen. Denk hierbij aan een onverwarmde kamer zoals een extra slaapkamer of in de garage. 

Het is een redelijke ingreep, dus zorg dat je genoeg medicatie meekrijgt van de dierenarts (pijnstilling en iets om de darmen te stimuleren) en dat je genoeg lekkers in huis hebt om haar snel weer aan het eten te krijgen (verse kruiden of gedroogde, verschillende soorten groente die ze gewend is, eventueel wat gezonde snacks zoals die van science selective). Als ze niet uit zichzelf gaat eten zul je moeten dwangvoeren. Daar kun je zakjes poeder voor kopen, maar van bijvoorbeeld science selective brokken werkt het ook om met gekookt water er een papje van te maken.

 

Bedoel je Oosterhout Gelderland of Noord-Brabant? 

De Roosberg in Bavel (bij Breda) heeft veel ervaring met castraties van voedsters, die doen dat ook voor de opvang in de buurt.

 

Misschien is er ook iets te regelen met de opvang waar je haar hebt geadopteerd, dat het tegen een lager tarief kan als je het via hun dierenarts laat doen.

Hey! Ik bedoel die in Noord-Brabant, ik heb haar idd via de opvang in Bavel geadopteerd. Ik zal eens contact met hen opnemen, een aantal dingen wist ik al door de castratie van Binky, daarbij heb ik hem helaas bijna 2 weken moeten dwangvoeren en medicijnen moeten toedienen, indien dat nodig is lukt dat dus denk ik wel. Bedankt voor het uitgebreide advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .