Ga naar inhoud

Hamster zit hele avond in huisje en krabt zich veel + minder actief

heyyxx
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb sinds een week een nieuwe dwerghamster theodore 🙂

Hij is altijd super actief en rent heel veel in zijn rad en meestal als ik naar de kooi toeloop kwam die meteen.

Maar sinds vandaag zit hij de hele tijd in een huisje en hij krabt zich de hele tijd , ook komt hij niet meer naar me toelopen als ik naar zijn kooi kom.

Het lijkt wel of die me negeert haha maar ja weten jullie of er iets met hem aan de hand is en moet ik naar de dierenarts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hij 's nachts ook niet meer actief? In het algemeen geeft iedere gedragsverandering die je niet kunt verklaren aan dat er iets aan de hand is met je huisdier. En de hele tijd krabben is ook niet normaal. Dus als het mijn hamster was ging ik er mee naar de dierenarts, ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de hamster ook goed laten nakijken bij een dierenarts die verstand heeft van knaagdieren, het kan zo iets simpels zijn als mijt of schurft, maar wel belangrijk om dat via de dierenarts na te laten kijken en het juiste (hamsterveilige) middel te krijgen om het op te lossen.

Zoek wel even uit welke dierenarts verstand heeft van kleine knagertjes, helaas zijn dat er niet heel veel en bij een dierenarts die zich er niet in verdiept heeft en er nauwelijks in de praktijk krijgt, kun je soms zonder dat je geholpen bent, weer naar huis gestuurd worden. Of erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-1-2022 om 15:22, mammafelina zei:

Ik heb sinds kort een hamster en ik heb begrepen dat ze een droge huid en dus jeuk kunnen krijgen door het zand badje.

Je zou dan kunnen kijken of het helpt als je het zand badje een dag of twee uit het verblijf haalt. Als de jeuk afneemt komt het mogelijk hierdoor.

Dat is echt de eerste keer dat ik dat hoor. Heb dat zelf bij geen van mijn hamsters gemerkt. Staat dat ergens beschreven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-1-2022 om 15:22, mammafelina zei:

Ik heb sinds kort een hamster en ik heb begrepen dat ze een droge huid en dus jeuk kunnen krijgen door het zand badje.

Je zou dan kunnen kijken of het helpt als je het zand badje een dag of twee uit het verblijf haalt. Als de jeuk afneemt komt het mogelijk hierdoor.

Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik het hoor.

Met chinchillazand bijna onmogelijk namelijk, want dat is speciaal ontwikkeld voor de gevoelige huid van chinchilla's. Zand hebben ze namelijk echt nodig voor de verzorging van de vacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .