Ga naar inhoud

Vies tussen achterpoten met nat weer

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een Duits hangoor konijn van 3,5 kilo, gefokt voor show. Ik heb haar puur als maatje voor mijn andere konijn. Bij mij lopen ze de hele dag los door de tuin en snachts in een ruim verblijf ivm de marter. Maar met nat weer wordt de duitse hangoor heel nat en vies aan de achterpoten. Ik heb een speciale schaar gekocht om haar te knippen aangezien ze van dat pluis haar hebben. Maar is een heel gedoe. Is er nog iets wat ik hieraan kan doen?? Iemand ervaringen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat de vacht tussen de achterpoten vies wordt (titel), of de achterpoten zelf (verhaal bij de vraag) ? 

Als je konijn in de tuin rondloopt is het normaal dat de achterpootjes en een klein beetje vacht vies worden als ze in de modder loopt, en graaft, en dat zullen ze waarschijnlijk zelf (gedeeltelijk) schoonmaken.

Is het nachtverblijf waterdicht? 

Als het echt de vacht ertussen is, heb ik eigenlijk geen tips. Iemand anders vast wel! 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is net alsof die hele vacht aan de poten zich vol zuigt en dan is alles kletsnat. Hier door gaat de vacht ook echt klitten en droogt vies op. Hierdoor was huid geïrriteerd. Dit is door het knippen bijna alweer weg, droogt nu sneller. Nachthok zit dikke laag schoon strooisel is en is helemaal dicht en een hoog nachthok. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt alsof het problemen zijn met de urinewegen, blaasontsteking, urinebrand?

Ik zou zeker eens  een dierenarts bezoeken voor onderzoek, als het lukt, neem dan ook urine mee. Maar het kan bijvoorbeeld ook EC zijn (link

Eén van de konijnen waar ik in vakanties oppas heeft dit ook als terugkerend probleem, en bij dat konijn is EC de oorzaak. Een goede kuur, en dan is het weer een tijdje over. 

Ook als konijnen in nattigheid lopen, hoort het niet zo vies te zijn als jij omschrijft. Neemt niet weg dat het wel belangrijk is om te zorgen dat er voldoende droge zitplekjes zijn voor de konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het stink verder niet en nu met droger weer is het al een stuk beter. Het is net alsof dit soort konijnen gefokt zijn om in een kooitje te zitten met allemaal die onpraktische fluf vacht. Ik hoop dat als die dadelijk eens goed verhaard is dat het dan beter gaat. Ze zat daar in een klein hokje dus dit is op alle fronten nieuw voor haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .