Ga naar inhoud

Syrische hamster bijvoeren of niet?

mammafelina
 Delen

Aanbevolen berichten

Onze Syrische hamster Saar krijgt elke avond 1 eetlepel sience selective hamster voer. 
Af en toe krijgt ze ook een blaadje witlof.

Is het nodig om haar hiernaast extra bij te voeren met dierlijke eiwitten? Ik las ergens op internet dat je een hamster hondenbrokken kan geven, maar ik durf niet zomaar wat aan te rommelen.

Dus moet je een hamster bijvoeren?

Wat is dan geschikt?

Ik wil geen levende meelwormen voeren, dat vind ik eng en vies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Konijnenliefhebber1993 zei:

Bijvoeren? Waarvoor? Valt ze af?

Je kan haar wel trakteren op insecten: meelwormen, sprinkhanen, visjes, zijderupsen ect.

Nee, gelukkig niet. Misschien een beetje verkeerde topic titel gekozen ☺️
Met bijvoeren bedoelde ik de extraatjes naast de brokken omdat ik dacht dat hamsters ook dierlijke eiwitten nodig hebben. 
Bijvoorbeeld dus: honden brokken (als snoepje), een stukje gekookt ei wit….

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, mammafelina zei:

Nee, gelukkig niet. Misschien een beetje verkeerde topic titel gekozen ☺️
Met bijvoeren bedoelde ik de extraatjes naast de brokken omdat ik dacht dat hamsters ook dierlijke eiwitten nodig hebben. 
Bijvoorbeeld dus: honden brokken (als snoepje), een stukje gekookt ei wit….

Snacks kun je denken aan gedroogde meelwormen, zijderupsen, sprinkhanen, zoetwatergarnalen, visjes of gammarus ( vlokreefjes).

Kijk eens bij rodent whoopies. Die zijn echt goed. En daar bestel ik ook de natuurlijke voeding voor gerbils

aangepast door Konijnenliefhebber1993
Toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hamsterbrokken geeft, zitten daar als het goed is al dierlijke eiwitten in. 

Als extra gaf ik wel eens iets van een ongebrand nootje, een klein beetje van een gekookt eitje, meelwormen inderdaad (die heb je ook gedroogd), een klein stukje gekookte pasta. Alles wel echt met mate, in hamsterporties dus! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .