Ga naar inhoud

Geluiden


Maudt

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Mijn voedster Vlok maakt vaak een ‘zoemend’ geluidje. Het is lastig te omschrijven haha. Dit doet ze meestal wanneer ik met de brokjes aankom en ze ongeduldig lijkt. Ook stampt ze dan met haar poot. Ook doet ze dit als ik haar aai of oppak van de stoel waar ze niet op mag. Dit vindt ze dan niet leuk en laat ze horen doormiddel van het gekke geluid. Echter doet ze het soms ook waarna ze een binky maakt. Heel apart dus 😅

 

Herkennen jullie dit bij jullie konijnen?

 

Gr. Maudt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mijn eerste voedster Wilma was nogal luidruchtig. Als die haar gekke vijf minuten had ging ze zoemen, heel hard stampen en dan met een rotvaart door de kamer binkies maken. Het was bij haar niet gerelateerd aan irritatie, wel aan blije baldadigheid.

Mijn huidige voedster Milly gromt vaak, dat doet ze wel als ze ongeduldig of geïrriteerd is, of als ze ergens van schrikt. Het is wel een ander geluidje dan wat Wilma maakte.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die knorrepotten als je met eten komt heb ik hier ook 😄 Ik interpreteer het meestal maar als een soort ongeduld, schiet nou op, ik heb honger! Volgens mij is het wel echt een positief geknor, geen bezwaar dat ik in de ren loop ofzo, maar echt een soort enthousiasme of ongeduld voor het eten.

 

Stampen doet vooral Joris hier, maar dat is echt een stresskip. Als er iets spannend is, dan stampt hij en rent hij weg. Dat kan al zijn als ik met een onbekend object in mijn handen de ren in stap ofzo, dat heeft met het zicht van konijnen te maken. Ik kondig meestal vooraf al aan dat ik het ben, dat helpt wel. Bij hem is het stampen wel echt gevaar! Angst! dus.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Gijs en Frits is/was stampen ook echt een reactie op gevaar. Blijft dan ook lang doorgaan. Wilma deed het ook bij gevaar, maar dus ook als een soort aankondiging van: ik ga racennnnn! 

Betsy en Milly heb ik allebei nooit horen stampen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .