Ga naar inhoud

De afvallers 2022


Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Een nieuw jaar, en dus ook weer een aantal bunnybunchers met goede voornemens. Gezonder eten, meer sporten, wat afvallen of een betere conditie, in dit topic kan het allemaal besproken worden en kunnen we elkaar aanmoedigen, op ideeën brengen en motiveren 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dit voorjaar toch echt te kunnen gaan trouwen in plaats van vorig jaar, dus wil dit ook weer wat oppakken. Niet dat ik op een streng dieet ga ofzo, maar gewoon meer bewegen en gezonder eten zodat ik net met wat meer zelfvertrouwen kan genieten van die dag.

 

Als de zwembaden weer open gaan, wil ik dat in ieder geval 1x per week/per 2 weken gaan doen, bovenop onze wekelijkse dansles. En verder de kleine dingen zoals vaker de fiets pakken ipv de auto en na een lange werkdag een stukje wandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een goede start gemaakt! Vandaag keurig gegeten, 17.000 stappen gemaakt en ik heb wat fitness gedaan op zolder. Wel even rustig begonnen, anders heb ik straks weer 5 dagen het excuus dat ik spierpijn heb en niet kan sporten. Ik vind het stomvervelend, maar het voelt achteraf toch wel erg goed en mijn lijf ziet er al meteen weer wat florissanter uit. Ik ben een klein beetje aangekomen de afgelopen maanden en wil er graag 3 kg af hebben. Wat betekent dat ik er meer kilo's aan vet af moet hebben en wat aan spieren weer terug. Klinkt gemakkelijk, maar dat is het helaas niet. Tien jaar geleden kon ik het er zowat af denken, nu moet ik er toch echt veel voor doen en laten. Maar ik wil graag in de lente mijn oude lijf weer terug hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik echt heel veel last had van mijn overgewicht ben ik op 18 november afgelopen jaar begonnen met koolhydraat arm eten onder begeleiding van een voedingsdeskundige.

Nu ben ik ruim 8 kilo kwijt. Mijn doel is voor de zomer 32 kilo lichter te zijn dan toen ik begon, nog 24 kilo te gaan dus.

 

Allemaal weer succes met het behalen van jullie doelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 18.000 stappen, en verdeeld over de dag een aantal keer met een Kettlebell van 12kg lopen zwaaien. Spierpijn in mijn kont en aan de achterkant van mijn bovenbenen, dus dat is een goede zaak. Én gezond en niet te veel gegeten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het met de afvallers? Mijn eerste week gaat tot nu toe heel goed. Heb nog niet op de weegschaal gestaan, maar ik zie wel al wat kleine veranderingen aan mijn lijf, zoals mijn bovenste buikspieren die weer zichtbaar zijn. 

Ik heb dagelijks 14u intermittent fasting gedaan tussen 9 uur savonds en 11 uur sochtends. Mijn stappen heb ik elke dag gehaald en meerdere keren per dag korte Kettlebell sessies gedaan, vandaar die buikspieren denk ik. En ervoor gezorgd dat wat ik at echt voedzaam is. Dus veel groenten, goede vetten en eiwitten. Goed begin denk ik, nu dit weekend ergens 1 cheatday er in. Dit voelt wel als een manier die gemakkelijk vol te houden is. Ik heb alleen in de ochtend trek, maar dat gebruik ik om te bedenken wat voor goddelijk ontbijtje ik zal gaan maken. Beter dan gedachteloos een boterham met pindakaas naar binnen proppen wat ik normaal doe. Wel is wat ik nu doe natuurlijk volledig afhankelijk van thuis werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat, die buikspieren? De 'schade' die ik nu heb is echt van de lockdown. Ik klim normaal veel, dus die spieren hoeven alleen even een goede herinnering te krijgen en wat vetjes weg. Het vet dat ik nu naar mijn zin teveel heb zit rond de onderkant van mijn buik tot mijn heupen. Vanaf mijn taille omhoog heb ik bijna geen vet, dus zie je daar meteen die spieren weer. Ik kom niet van ver, ik was een maand of 3 geleden nog in prima sportvorm, dat scheelt een boel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben rustig aan begonnen met wat bewuster eten en mijn stappendoel dagelijks halen. Dat is de afgelopen week goed gelukt.

Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan, maar verwacht niet al resultaat te zien. Ik moet nog even de moed vinden om weer te gaan sporten, maar ik denk dat ik vandaag ongesteld ga worden dus ik denk dat ik even wacht tot dat weer voorbij is voor ik start met sporten 😄 Dat geeft al ellende genoeg zonder spierpijn 🤣

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste kilo is eraf. Ik heb genoteerd wat ik eet, in de app van het voedingscentrum, dat is heel confronterend. Ik merk dat ik in de loop van de dag eigenlijk te weinig eet, en dan gaat het 's avonds fout. Dus ik ben een beetje aan het proberen wat werkt (soepje tussendoor, eitje bij de lunch). En ik krijg te veel vet binnen, dus daar ga ik ook mee aan de slag.

En ik heb een trainingsvideo gevonden, alleen nog niks mee gedaan. Dat is heel lastig, omdat ik veel dingen niet mag vanwege mijn nek. En op de een of andere manier is een half uur thuis sporten veel moeilijker in te plannen dan een uur naar de sportschool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin de dag met een kop thee hypno sessie en strech oefeningen op mijn bal/grond. Vervolgens stukje wandelen. Tussen 11 en 12 eet ik was, vervolgens tussen 15 en 16 en dan tussen 18 en 20 avond eten. Voordeel van alleen zijn met kerst is dat je ook minder eet en ben dus iets afgevallen met de feestdagen. Hoop binnenkort weer te starten met sporten, maar op dit moment is het voor mijzelf zorgen en het huishouden al niet haalbaar. Dus eerst zorgen wat zowel mijn koppie als mijn lijf iets gezonder worden. Sporten is echt wen straf voor mij. Vind het niet leuk om te doen en ook daarna voel ik me vaak erg beroerd. Een fit lijf voelt wel goed hoor. Daarbij ben ik heel erg gevoelig voor blessures, dus probeer het nu echt met baby stapjes op te bouwen en goed te voelen wat voor mijn lijf werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik eet juist als ik wil afvallen veel vet. Het maakt nogal uit waar het in zit natuurlijk en ik eet niet veel koolhydraten. Ik heb nu een balans van 50% vetten, 25 eiwitten en 25 koolhydraten. En die vetten komen dan uit noten, avocado's, vette vis etc, niet uit friet en koek 😅. Dat is voor mij de holy grail van afvallen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaat het ook goed. Ik heb met mijn nieuwe manier van eten 6 eet momenten op een dag. Daarvan zijn er 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. 
Alles wat ik eet is koolhydraat arm en eiwit rijk. Per dag mag ik maximaal 50 gram koolhydraten eten.

Morgenochtend ga ik even tussendoor op de weegschaal, maar mijn officiële weeg moment is op woensdag bij mijn coach.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben mijn zicht op macro's aan het testen (verhouding koolhydraten, eiwitten en vetten). Ik heb vandaag gewacht tot na het avondeten met het invoeren van mijn eten van vandaag om te kijken hoe goed ik het zelf kan inschatten zonder check op de app. Zie wel dat ik mijn doelen anders heb staan dan ik zei, maar dat terzijde, dit zijn de macro's zoals ik deze week aan het eten ben geweest. Ik schijn hier kneitergoed in te zijn. Met wat ik vandaag gegeten heb iig 😁. Ben zo onder de indruk van mezelf dat ik het even wil delen: 

 

Screenshot_2022-01-08-20-14-00-706_com.myfitnesspal.android.thumb.jpg.8b46613ac7762573be8b2d82610e2c04.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga heel goed qua eten en bewegen, de weegschaal blijft stoïcijns op hetzelfde gewicht staan. Maar goed, met max 1500 kcal per dag eten en 15000 stappen per dag lopen plus sporten moet het toch een keer gaan zakken, dus ik laat me niet ontmoedigen. Meestal gaat het bij mij zo en dan ineens plop halve kilo er af. Hierom moet je dus ook niet elke dag op de weegschaal 😅.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij de dieëtiste 0,5kg lichter. Had op iets meer gehoopt maar het is een begin. Merk dat werk dagen wel echt een valkuil zijn. Sta vaak alleen en heb met mijn uren geen recht op pauze dus is lastig om te zorgen dat je tijd neemt om te eten.

 

Als het wel bij 0,5 kg blijft is het ook goed, dan ben ik over 65 weken op gewicht.. ook nog wel te overzien. Al zou ik liever er 45 weken over doen. Dan moet ik wel echt wat meer gaan bewegen. Aan de bak dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in 1,5 week 1,5 kilo afgevallen, dus prima. Ik heb eindelijk mijn ruggengraat gevonden, die was ik al een tijd kwijt. In die zin als ik ergens trek in heb, dat ik daar ook gewoon niet aan kan toegeven.

Thuis sporten lukt me gewoon echt niet. Ik had een min of meer haalbare workout opgezocht, maar ik mag zoveel dingen niet dat het gewoon niet leuk is. Maar... maandag weer naar de sportschool!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn weegschaal is weer wat in beweging gekomen. Nota bene na een cheatday waarop ik de meest vadsige pannenkoek ter wereld heb gegeten. 

Ik bedenk net dat ik te snel wil ook. Ik ben vorige week maandag pas begonnen, het voelt al veel langer. Maar ben nu 1.3 kg kwijt. Eerste dagen gingen snel, maar dat is altijd vooral vocht. Het zal nu met een halve kg per week gaan. Ik begin wel mijn 'oude' lijf weer wat terug te zien, dat is fijn. Ik zou er als ik naar mijn droom gewicht wil nog zo'n 2,5 kg af willen krijgen, dat gaat dus nog 5 weken duren. Maar als er nu nog 1 af gaat ben ik alweer binnen mijn normale marges, dus dat gaat dan toch alweer snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn partner heeft zich opgegeven voor een mud race met een stel vrienden. Hij was vorig jaar al begonnen met meer hardlopen, maar toen werd het winter, en slechter weer, en is er eigenlijk niets meer van gekomen. Nu heeft hij dus een stok achter de deur, maar zal hij ook echt flink aan de bak moeten om van 0 naar zoiets op te bouwen.

Ik wil hem daar wel in steunen, dus ik heb  skeelers gekocht om hem te helpen trainen. Ik heb hardlopen ook een paar keer geprobeerd, maar dat ligt mij gewoon niet en ik zou zijn schema zeker niet bij kunnen houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Miekmoek zei:

Kan je die van mij helpen vinden? 🙈

Wat bij mij helpt is bijhouden wat ik eet. En als ik trek heb kijken wat ik die dag gegeten heb, of het genoeg is. Zo nee - iets gezonds eten, zo ja, niet eten. En jezelf de vraag stellen " helpt dit me om af te vallen?". Hoe vaker het goed gaat, hoe makkelijker het wordt om vol te houden.

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Marjoleink zei:

Wat bij mij helpt is bijhouden wat ik eet. En als ik trek heb kijken wat ik die dag gegeten heb, of het genoeg is. Zo nee - iets gezonds eten, zo ja, niet eten. En jezelf de vraag stellen " helpt dit me om af te vallen?". Hoe vaker het goed gaat, hoe makkelijker het wordt om vol te houden.

Je hebt groot gelijk.. Ik download Fitatu wel weer, die heeft me vaker geholpen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .