Ga naar inhoud

Corona virus in 2022

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Omdat het andere topic al wel heel veel pagina's kreeg en helaas ook al een paar jaar liep, een nieuwe versie voor dit jaar. Hopelijk komen er vooral berichten in te staan dat het allemaal de goede kant op gaat! 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega is positief getest bij een pcr. Heeft gewerkt na een negatieve zelftest. Ik heb met haar samengewerkt, 4 dagen voor ze klachten kreeg. Morgen is dag 10. Ga me morgen toch maar laten testen, maar quarantaine is denk ik niet meer nodig😅 (nu kom ik eigenlijk nooit met iemand in contact, behalve werk en begeleiding. Zal iig niet naar de supermarkt gaan.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was op 30 december geweest voor de booster, maar op 31 december had ik er toch wel last van, het begon met een dikke arm en wat hoofdpijn, maar uiteindelijk had ik ook verhoging en was ik erg moe. Even een paar uurtjes slaap gepakt, en toen ging het gelukkig wel weer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de booster vanmiddag gehaald om kwart voor 1. Op dit moment op een beetje een stijve arm na nergens last van. Hopelijk blijft dat zo! Ik heb Pfizer gehad, wat ik ook graag wilde. In Venlo is het wel zo dat je onder de leeftijd van 45 jaar Pfizer krijgt en erboven Moderna. Ik blij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een week geleden de booster gekregen van een zwijgzame militair. De dag erna (maandag) was ik echt niet lekker. Heel moe, niet fit, hoofdpijn, zweterig, overal spierpijn. Dat zweterige is nog een paar dagen gebleven maar vanaf dinsdag voelde ik me wel weer een stuk beter gelukkig. Ik heb wel nog tot en met donderdag branderige jeuk gehad bij de prikplek en vanmorgen ineens weer een beetje.

Allemaal niet heel fijn maar ook niet ernstig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Eefje zei:

Gevaccineerd door een leuke, vrolijke militair 👍.

Nu ik om me heen kijk bedenk ik dat ik een boek mee had moeten nemen in deze zee van smartphone zombies in de wachtruimte.

Ik zat ook te denken daar dat mensen niet meer zomaar een praatje maken met elkaar, zeker de jongeren niet. Oudere mensen willen nog wel eens een opmerking over het weer ofzo maken, maar verder staren mensen op hun scherm en leggen helemaal geen contact meer met elkaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Eefje zei:

Ja dat gaat echt verschil maken als de helft die dingen niet over de neus of helemaal niet draagt.

Dat dus. Ik moest woensdag naar Amsterdam en zeker 85% van de mensen in OV tussen Almere en Amsterdam had geen of half z’n mondkapje op. In de metro was ik volgens mij de enige met een mondkapje 😳

Echt bizar ook dat er zo slecht gehandhaafd wordt, want in de trein op de heen- en terugreis was er een conducteur die gewoon doorliep zonder wat over de mondkapjes te zeggen. 
Ik snap best dat ze de grote bek die ze soms krijgen beu zijn, maar zorg dan als vervoersmaatschappij voor standaard beveiliging of zo bij de conducteur. 

Ik heb vanmorgen m’n booster gehad. Heb nu barstende koppijn en koorts, maar dat kan ook door de oogzenuw ontsteking komen. Geen idee welke ik gehad heb. 
Wel grappig: ik werd geprikt door een oud collega van m’n moeder 🙃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij waren gisteren heel eventjes in de Aldi die hier pas nieuw geopend is. Het was niet druk, we reden er langs, ik was al maanden niet in een supermarkt geweest, dus vooruit.  Het eerste dat opvalt, het personeel heeft de mondkapjes onder de neus, alleen over de mond. En ook echt toen we bij de kassa waren, wilde een klant voor ons iets vragen, en schuift haar mondkapje onder de kin om dat te doen. Dus het moment in de winkel dat je daadwerkelijk binnen de 1.5 meter komt en contact hebt met andere mensen - bij de kassa dus - trek je het kapje juist af... En niemand die daar wat van zegt. Zucht. Ik blijf voorlopig wel lekker online bestellen en laten bezorgen hoor, voel ik mij een stuk prettiger bij. 

Ik vraag mij af wat het effect op de cijfers is van de maatregelen die er nu zijn, volgens mij zou met of zonder maatregelen, niet veel verschil maken. De mensen die voorzichtig zijn, zijn dat zonder al die sluitingen van bedrijven ook wel. De mensen die er niets om geven, veranderen hun gedrag toch niet, met of zonder maatregelen. Daarbij, er zijn gewoon geen mensen om te handhaven, en zelfs de handhavers hebben er geen zin in omdat mensen die de maatregelen negeren over het algemeen een kort lontje hebben, en er dan dus conflict ontstaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Evee zei:

Wij waren gisteren heel eventjes in de Aldi die hier pas nieuw geopend is. Het was niet druk, we reden er langs, ik was al maanden niet in een supermarkt geweest, dus vooruit.  Het eerste dat opvalt, het personeel heeft de mondkapjes onder de neus, alleen over de mond. En ook echt toen we bij de kassa waren, wilde een klant voor ons iets vragen, en schuift haar mondkapje onder de kin om dat te doen. Dus het moment in de winkel dat je daadwerkelijk binnen de 1.5 meter komt en contact hebt met andere mensen - bij de kassa dus - trek je het kapje juist af... En niemand die daar wat van zegt. Zucht. Ik blijf voorlopig wel lekker online bestellen en laten bezorgen hoor, voel ik mij een stuk prettiger bij. 

Ik vraag mij af wat het effect op de cijfers is van de maatregelen die er nu zijn, volgens mij zou met of zonder maatregelen, niet veel verschil maken. De mensen die voorzichtig zijn, zijn dat zonder al die sluitingen van bedrijven ook wel. De mensen die er niets om geven, veranderen hun gedrag toch niet, met of zonder maatregelen. Daarbij, er zijn gewoon geen mensen om te handhaven, en zelfs de handhavers hebben er geen zin in omdat mensen die de maatregelen negeren over het algemeen een kort lontje hebben, en er dan dus conflict ontstaat. 

Het kan wel goed gaan hoor, in de supermarkt. Ik trek er gewoon een uur voor uit zodat ik kan wachten tot er plaats is bij het groenteschap. En verder een lekker grote boog om mensen heen en afrekenen bij de zelfscan kassa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat de maatregelen helpen. Besmettingen vinden niet of nauwelijks plaats in winkels. Het zou daar erger moeten zijn door de beperkte openingstijden in supermarkten nu. Aangezien heel veel besmette mensen toch boodschappen gaan doen, al twee jaar lang, het bijna altijd druk is in de supermarkt en je nauwelijks 1.5m afstand kunt houden had er in de afgelopen 2 jaar al lang en breed een enorme uitbraak moeten zijn geweest onder supermarkt personeel. Is niet gebeurd. Dus daar zou je uit kunnen concluderen dat winkels geen risicofactor zijn. Bovendien gaat nu iedereen bij gebrek aan andere mogelijkheden lekker bij elkaar gezellig thuis zitten. En daarvan is wel bewezen dat er uitbraken van komen. Ik begrijp niks meer van de overheid. Dat ze moesten schipperen en niet wisten waar ze mee te maken hadden toen het begon, ok. Maar nu lijkt het echt maatregelen om de maatregelen. Het is niet te onderbouwen en te verantwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De WHO verwacht dat 50% van de Europeanen binnen 2 maanden besmet raakt. Ik weet niet of het bangmakerij of werkelijkheid is. Naja 30.000 besmettingen op een dag zegt in ieder geval wel dat de kans dat je besmet raakt aanzienlijk is. In de supermarkt is het contact maar kort, dus dan is de kans op besmetting ook kleiner dan dat je met een x aantal mensen in een ruimte gaat zitten voor langere tijd. Dat betekent dus eigenlijk wel dat restaurants en sportscholen en dergelijke niet open kunnen. Maar ja, aan de andere kant, hoelang kun je dat volhouden? Maar miljarden er in blijven pompen tot het virus in toom te houden is? Ik zie dat voorlopig nog niet gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Besmettingen hoeven ook helemaal niet problematisch te zijn. Ik ken een heleboel mensen die nu corona hebben. Die voelen zich even niet zo fijn en dat was het dan. Echt wel een ander verhaal dan veel mensen die het twee jaar geleden hadden. Toen hebben er vele collega's van mij op zijn minst aan de puffertjes gezeten, ze waren echt heel ziek en de nasleep was lang. Dat verschil zie je nu ook in Engeland. We gaan normaal gesproken ook niet alles dichtgooien vanwege een griepgolf en het lijkt er met die omikron variant op dat we nu toch echt dichter bij dat scenario uit gaan komen. Ik snap dat ze niet al te voorbarig willen zijn, maar die cijfers zien er echt niet slecht uit. De nadruk op besmettingen is niet goed meer. Het gaat erom hoe ziek mensen worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Besmetting hoeft zeker niet problematisch te zijn, en de vaccinaties helpen daar als het goed is ook in mee, om je van de IC af te houden. Dat het inderdaad afgezwakt wordt naar iets waarvan je gewoon thuis kan uitzieken, zonder in het ziekenhuis te belanden. Wat uiteindelijk is het plan volgens mij altijd geweest dat iedereen wel een keer Corona zou krijgen. De maatregelen zijn alleen om te zorgen dat de ziekenhuizen, en dan met name de IC's niet overbelast raken. 

Ik verbaasde mij er alleen wel over dat er voor corona al, zo weinig IC plekken waren in Nederland. Wat was het plan dan eigenlijk als er een keer een ander soort grote ramp was hier? Iedereen naar omringende landen vervoeren ofzo? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie wil weten hoe zijn versie van het coronabeleid uitgepakt zou hebben, dat kun je via deze website testen: https://beterdanhugo.nl/

Het is geen perfecte namaak hoor, de economische gevolgen zitten er niet echt in verwerkt en het is alleen de eerste golf. 

Maar wel leuk om eens te kijken 😄 

Ik moet zeggen, mijn beleid was niet zo goed, ik heb blijkbaar Beatrix aan corona laten doodgaan 😱

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Evee zei:

Ik verbaasde mij er alleen wel over dat er voor corona al, zo weinig IC plekken waren in Nederland. Wat was het plan dan eigenlijk als er een keer een ander soort grote ramp was hier? Iedereen naar omringende landen vervoeren ofzo? 

Bij een griepgolf liggen mensen ook in de gangen van de ziekenhuizen. Dat duurt maar een paar weken, en blijkbaar vindt de overheid dat acceptabel.

Ik begrijp echt niet waar het OMT nu mee bezig is. We hebben als enige land in onze omgeving een lockdown. Resultaat is dat een deel van de bevolking naar België of Duitsland gaat, en daar een besmetting opdoet in plaats van in Nederland. Per saldo hou je zo dus niet de besmettingen buiten de deur. En dat we in eerste instantie geen medische mondkapjes mochten gebruiken, want die waren voor het zorgpersoneel. Dus die dingen waar wij al 1,5 jaar verplicht mee lopen, daarvan zeggen ze nu dus dat ze niet werken. Nou wisten wij dat natuurlijk al lang. Die miljoenen mondkapjes die de overheid teveel heeft ingekocht, dat zijn toch medische? Aan welke partij gaan ze die nu dan verkopen?

Ik ben heel benieuwd hoe we nu verder gaan. Ik las ook al dat er niet bekend is wanneer er weer een persconferentie komt. Aangezien de huidige maatregelen vrijdag eindigen, lijkt ergens deze week me wel zo handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Marjoleink zei:

Die miljoenen mondkapjes die de overheid teveel heeft ingekocht, dat zijn toch medische? Aan welke partij gaan ze die nu dan verkopen?

Precies mijn gedachte. Ik ben ook wel benieuwd wat er gaat gebeuren, het zal morgen wel naar buiten komen wanneer de nieuwe persco is. Tenminste dan is er weer OMT-overleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .