Evee Geplaatst: 4 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 1 uur terug, Eefje zei: Ik las ergens dat de aanschaf van spulletjes voor honden zo'n 200 euro is gemiddeld. HOE DAN? Dat lukt toch alleen als je alles zo goedkoop mogelijk doet? Onze buren zijn naar een verkoopdag van het lokale asiel geweest en hebben daar dus gebruikte spulletjes gekocht voor de hond. Bench, halsbandjes, looplijnen, mand, kussen. Een hele tas vol spullen voor een paar tientjes. Het kan dus wel. Maar die 200 euro is zeker niet gemiddeld, dat is minimaal denk ik hoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Je hebt natuurlijk nu ook veel meer dingen voor zo'n hond naast alles wat je nodig hebt. Badjasjes en regenjasjes, winterjasjes, verschillende tuigjes, veel soorten manden en halsbandjes met lampjes en kongs en speciale riemen, zwembadjes, waterfonteintjes, koelmatjes enz enz. Het is ook wel erg leuk om te shoppen voor je hond. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Ik denk nu ook nog dat het ook wel met minder kan. Een bench kan je bij action kopen en een dekbed voldoet denk ik ook om op te liggen. Speeltjes heb je wel nodig, maar kan je ook zo duur maken als je wilt. Mij lijkt een goede kwaliteit tuigje, dat lekker zit, fijne loop lijnen, goed voer en natuurlijk wat om te kluiven wel belangrijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Dekentjes van de Action kosten maar 3,50 ongeveer 😉. Heb er wel 4 van, want wat wordt het snel goor allemaal. En dan heb ik het niet alleen over haren. Vettige huid joh. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Ik leer zoveel van jullie verhalen en zie spulletjes voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord had 😀 Ik heb straks een heleboel uit te zoeken en te proberen, leuk! Nadeel is dat wachten tot ik een hondje kan aanschaffen steeds moeilijker wordt 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Ik denk dat met dat huisdieren echt meer onderdeel uit zijn gaan maken van onze gezinnen, dat je ook sneller bereid bent te investeren. En de markt speelt er inderdaad handig op in. Dat zie je alleen al aan de hoeveelheid winkels die dierenspullen verkopen. Niet alleen dierenwinkels en tuincentra maar ook drogisterijen en supermarkten doen er in mee. Ik weet dat het een aantal jaren geleden de grootst groeiende product markt was, voor huisdierenbaasjes. Ik weet niet of het nog zo is. Zelf kies ik wat tuigen/lijnen/halsbanden betreft wel echt voor stevig en duurzaam. Met een malamute moet het gewoon tegen een stootje kunnen. Maar je hebt ook de hele doelgroep die de hondjes aankleed volgens de laatste mode, of bij elke outfit die ze zelf hebben een matchende hondenoutfit willen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Nou ik vond kleertjes voor honden altijd zielig en belachelijk, maar het schijnt blijkbaar echt zo te zijn dat honden het in de winter gewoon echt koud kunnen hebben. Vooral specifieke rassen. Dus is het toch nog niet echt dierenmishandeling om een hond een truitje of jasje aan te doen in de winter. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 1 minuut geleden, Evee zei: Ik denk dat met dat huisdieren echt meer onderdeel uit zijn gaan maken van onze gezinnen, dat je ook sneller bereid bent te investeren. En de markt speelt er inderdaad handig op in. Dat zie je alleen al aan de hoeveelheid winkels die dierenspullen verkopen. Niet alleen dierenwinkels en tuincentra maar ook drogisterijen en supermarkten doen er in mee. Ik weet dat het een aantal jaren geleden de grootst groeiende product markt was, voor huisdierenbaasjes. Ik weet niet of het nog zo is. Zelf kies ik wat tuigen betreft wel echt voor stevig en duurzaam. Met een malamute moet het gewoon tegen een stootje kunnen. Maar je hebt ook de hele doelgroep die de hondjes aankleed volgens de laatste mode, of bij elke outfit die ze zelf hebben een matchende hondenoutfit willen. Ik hou er niet van om een hond aan te kleden. In de meeste gevallen is dat volgens mij ook totaal overbodig. Ik krijg ook kippenvel als ik mensen zie lopen met van die kleine hondjes in zo’n handtas, net alsof de hond een mode accessoire is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Er is een verschil tussen functionele kleding, zoals een zwemvest als je hond mee op de boot gaat, een regenjas voor een hond met een slechte vacht, of een winterjas voor een hond die echt last heeft van kou.... en dingen die je aantrekt voor de show. Met halsbandjes of tuigjes vind ik het dan nog wel gaan. Als je van mode houd, en je hebt een aantal verschillende die je kan wisselen, niets mis mee. Maar er zijn ook kleertjes die hinder geven, totaal overbodig zijn en eerder dieronvriendelijk zijn, daar ben ik ook echt niet van. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Ik vermoed dat Yula wel een winterjas nodig heeft. Ze heeft nauwelijks ondervacht, ik kijk in haar oksels recht op haar huid. Even zien hoe haar wintervacht zich gaat ontwikkelen. Ik denk dat ze het vreselijk vindt in een jasje. In mijn tuigjes zoektocht was ze het ook met veel tuigjes al niet eens, vooral die wat breder en meer bulky waren moesten echt NU UIT. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 (aangepast) 36 minuten geleden, Eefje zei: ik kijk in haar oksels recht op haar huid. Ik wil je het aankleden van je hond niet ontnemen, maar dat zie je zelfs bij Texas in z'n oksels 😉 2 uren geleden, Eefje zei: Maar je gaat het zien dat ik straks voor speur en detectiewerk ook weer vanalles nodig heb. Nee joh. Snackjes, een tuig, speurlijn en optioneel handschoenen voor jezelf. Volgens mij heb je alles behalve die handschoenen al. Oh ja, en wat te drinken dus daar kun je een speciale fles voor kopen. Wist je trouwens dat er een dierenvoedselbank in Nijmegen zit? Mocht je eens wat over hebben. 4 augustus 2022 aangepast door Mississippi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Namu heeft wel harige oksels. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 @Mississippizo'n drinkfles heb ik al! Lijn en tuig en snoepjes ook, dus dat zal wel loslopen. Neem ook even aan dat ik er wel paardenhandschoenen voor kan gebruiken, dus all set! Haha ok, Sheriff heeft echt overal haar, daar zie je nergens een stukje huid. Maar Yula heeft ook vergeleken met mijn vorige hond een hele dunne vacht. Die was kortharig, maar had zo'n hele wollige ondervacht. Yula heeft dat helemaal niet. Maar ik wacht het even af. Als ze dan nog steeds zo druk is krijgt ze het toch niet koud 🤭 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 2 uren geleden, Eefje zei: Neem ook even aan dat ik er wel paardenhandschoenen voor kan gebruiken, dus all set! Aahhh ja natuurlijk, slimme! Wij gebruiken ze helemaal niet hoor, maar Loeske is daar wel eens verbaasd over geloof ik. 2 uren geleden, Eefje zei: Als ze dan nog steeds zo druk is krijgt ze het toch niet koud 🤭 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 19 uren geleden, Eefje zei: Lijn en tuig en snoepjes ook, dus dat zal wel loslopen Dan loopt ze juist toch niet los? 🤔😬 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 5 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 Namu liep vanochtend los. De flexi looplijn is kapot 😄 Ze was wel echt super braaf. We waren in natuurgebied de schotsman, hier in de buurt, op het veld daar. En de lijn schoot terug en de sluiting voor aan d'r halsband klapte zo lekker tegen mijn man z'n hand... en namu rende vrolijk los rond. Ze kwam heel netjes toen ik riep, ging zitten voor een koekje, en we hebben de lijn even met een gewone knoop aan de ring van de halsband gebonden. Ze mag daar namelijk helemaal niet los 😄 Gelukkig waren we lekker vroeg en was er niemand. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 De biothane lijn kwam binnen precies toen wij naar het strand wilden gaan. Meteen mee dus. Zo veel fijner dan die nylon lijn zeg! Raakt niet zo in de knoop, wordt niet zo voor en ligt heel zacht in de hand. Geen brandblaren meer, hoef hem thuis ook niet meer uit te spoelen, ik ben fan! En natuurlijk ook rood 🤗 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 5 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 Wij hebben vandaag een waszak voor dierenspullen besteld, omdat ik het beu raakte dat ik elke keer de wasmachine moest stofzuigen nadat ik een hondenwasje gedaan had. Namu verhaart zo ontzettend en omdat ze loops was, hebben we alles vaker gewassen dan normaal. Ik klop alles uit voor het de wasmachine in gaat, maar ik overwoog serieus naar zo een benzinepomp met wasmachines te rijden zodat ik niet al het haar in mijn eigen wasmachine zou hebben 🤣 Nu dus zakken besteld waar je alles in stopt, waardoor het haar als het goed is niet in de wasmachine komt. Bij zooplus. Ben benieuwd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 54 minuten geleden, Evee zei: Wij hebben vandaag een waszak voor dierenspullen besteld, omdat ik het beu raakte dat ik elke keer de wasmachine moest stofzuigen nadat ik een hondenwasje gedaan had. Namu verhaart zo ontzettend en omdat ze loops was, hebben we alles vaker gewassen dan normaal. Ik klop alles uit voor het de wasmachine in gaat, maar ik overwoog serieus naar zo een benzinepomp met wasmachines te rijden zodat ik niet al het haar in mijn eigen wasmachine zou hebben 🤣 Nu dus zakken besteld waar je alles in stopt, waardoor het haar als het goed is niet in de wasmachine komt. Bij zooplus. Ben benieuwd. Ooh ja die wil ik ook als ze jou goed bevallen! Die fleecedekentjes die Yula in haar mand en op de bank heeft. Pfff. Je kunt stofzuigen tot je een ons weegt maar de hele wasmachine zit alsnog vol Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 (aangepast) 1 uur terug, Evee zei: Wij hebben vandaag een waszak voor dierenspullen besteld, omdat ik het beu raakte dat ik elke keer de wasmachine moest stofzuigen nadat ik een hondenwasje gedaan had. Namu verhaart zo ontzettend en omdat ze loops was, hebben we alles vaker gewassen dan normaal. Ik klop alles uit voor het de wasmachine in gaat, maar ik overwoog serieus naar zo een benzinepomp met wasmachines te rijden zodat ik niet al het haar in mijn eigen wasmachine zou hebben 🤣 Nu dus zakken besteld waar je alles in stopt, waardoor het haar als het goed is niet in de wasmachine komt. Bij zooplus. Ben benieuwd. Met Noellies kleedjes gebruikte ik altijd eerst zo'n kledingborstel. Zo'n ouderwetse met dat rode gedeelte waarmee je haren van je kleding wrijft. Werkt perfect. Scheelt veel! Wel veel werk.... 😅 5 augustus 2022 aangepast door Boefje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 5 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 16 minuten geleden, Boefje zei: Met Noellies kleedjes gebruikte ik altijd eerst zo'n kledingborstel. Zo'n ouderwetse met dat rode gedeelte waarmee je haren van je kleding wrijft. Werkt perfect. Scheelt veel! Wel veel werk.... 😅 Zo een borstel hebben mijn ouders 🤣 Ik zou niet weten of ze dat nog ergens verkopen. Ik gebruik wel een handschoen met nopjes, daarmee krijg je er ook veel af. Maar nog blijft er veel op de kleden zitten. Die stokharen steken er ook gewoon in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 Ik heb ook zo'n borstel, werkt voor kleding wel goed, maar voor kleden, van de hond en de konijnen, ben je dan uren bezig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 2 uren geleden, Evee zei: Zo een borstel hebben mijn ouders 🤣 Ik zou niet weten of ze dat nog ergens verkopen. Gewoon bij Blokker. Ik heb een plakbandroller, van de Action denk ik, die ik over pluizige kleding haal. Het plakband zit er in laagjes op, als een laagje niet meer plakt haal je het eraf. Volgens mij had ik 6 rollers voor €2,50, dat is voldoende voor 20 jaar (als je geen hond hebt). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 5 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 Nee dat is geen doen, met zo een plakroller kun je 5 vierkante centimeter hondenkleed doen dan heb je een nieuw vel nodig. Als ik één outfit haarvrij wil maken met een plakroller kost het al 4 vellen. Dat vind ik wat veel afval en doe ik liever niet te vaak. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 Voordat ik hondenkleedjes in de wasmachine doe, leg ik ze plat op de grond en ga er met een ramenwisser overheen. Door de rubberen strip komt het haar er in rollen vanaf. Werkt hier prima! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten